Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Oi.

Skjønner at matte ikke er tingen for meg. Sålenge svaret blir 80 er jeg godt fornøyd :)

Heldigvis har vi alle forskjellige styrker, ellers ville nok verden vært kjedelig.

Mener wingeer sitt stykke skal være rett om du har en kvadrat over (2*pi) i nevneren i brøken utenfor integraltegnet, om du vil bruke hans stykke. Ellers kan jeg såklart lage noe annet, om ønskelig mer avansert, om du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis har vi alle forskjellige styrker, ellers ville nok verden vært kjedelig.

Mener wingeer sitt stykke skal være rett om du har en kvadrat over (2*pi) i nevneren i brøken utenfor integraltegnet, om du vil bruke hans stykke. Ellers kan jeg såklart lage noe annet, om ønskelig mer avansert, om du ønsker.

Kjør på, om du gidder :) Så har jeg litt å velge i. Avansert er moro, han kommer til å bruke hele dagen på å løse den ligningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det egentlig, kan bare være for tidlig for meg, men deler du opp integralet, fra -\infty til 0, og fra 0 til \infty, blir du kvitt absoluttverdien til x, siden eksponenten er lineær i x, med negativ/positiv koeffisient er vi bare interessert i verdien i 0.

Her er c konstanten i kvadratroten din.

Da får vi vell -1/(sqrt©-2)+1/(sqrt©+2)=(-2-2)/(c-4)

=(-4)/(4-(5\sqrt(2^5\pi)^(-1)-4)=(-4)*(-5*\sqrt(2^5\pi)

=20*sqrt(2^5*pi)

Tror dette skal være riktig, om du deler på sqrt(2*\pi) istedenfor 2*\pi, får du vell 80 som svar?

Du har selvfølgelig helt rett! Det skal være \frac{1}{\sqrt{2 \pi}}. Liten glipp i normaliseringskonstanten der, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa

Batteriet i pulsklokka mi byrjer å bli dårleg, og klokka er 5-6 år gammal. Bytta batteri eller kjøpa ny? :)

Og dersom kjøpa ny: kva klokke er god/enkel (vil bli mest brukt til løping)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis har vi alle forskjellige styrker, ellers ville nok verden vært kjedelig.

Mener wingeer sitt stykke skal være rett om du har en kvadrat over (2*pi) i nevneren i brøken utenfor integraltegnet, om du vil bruke hans stykke. Ellers kan jeg såklart lage noe annet, om ønskelig mer avansert, om du ønsker.

Jeg må ha det innen i morgen ettermiddag, btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det og er veldig fornøyd. Men tror Exposure har rett med at det meste av flytende kalk er veldig likt. Personlig liker jeg flytende bedre enn vanlig selv om begge er tillat på senteret mitt.

Allright :D Det er sportsmesse her i helgen, og så at det var tilbud på den, så da kjøper jeg bare så har jeg om jeg skulle havne et sted hvor vanlig ikke er lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allright :D Det er sportsmesse her i helgen, og så at det var tilbud på den, så da kjøper jeg bare så har jeg om jeg skulle havne et sted hvor vanlig ikke er lov :)

God plan! Hadde det med meg sørover i påska i tilfelle senteret jeg skulle trene på ikke hadde egen kalkstasjon. Funket gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en rask løsning på uren hud? PLeier aldri å slite stort med det, men nå syns jeg det er ille.

Kommer an på hva som er årsaken til kvisene og hvor de er på ansiktet eller kroppen.

- Hormonelle kviser som vi kvinner er så heldige å få hver mnd er ofte på haken. De kan du gjøre svært lite med egentlig.

- Kviser langs hårfestet, i nakken og på øverste del av ryggen skyldes ofte hårprodukter og eller svette.

- kviser i pannen har ofte med maten du spiser å gjøre. Salt, soya, melkeprodukter, gluten og peanøtter har vist seg å være knyttet til kviseutbrudd. Sterk mat kan også skape en irritasjon i huden som igjen kan føre til kviser.

- ellers rens og fjern døde hudceller. Sjekk sminken du bruker, sminkekoster, kremer ol. Bytt putetrekk oftere. Pass på å ikke ta for mye på ansiktet gjennom dagen. Skitne hender sprer bakterier

- kremer med bensylperoxid

- sjekk om du behandler huden etter hudtype.

Edit: ansiktsmasker laget av leire virker mot fet hud. Du kan også blande honning og olivenolje (en svett melk hvis det er vanskelig å blande) og ha på ren hud i 10-15 min. Honning er antibaktriell og olivenolje fukter huden. Det virker veldig beroligende hvis du har irritert hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva som er årsaken til kvisene og hvor de er på ansiktet eller kroppen.

- Hormonelle som vi kvinner er så heldige å få hver mnd er ofte på haken. De kan du gjøre svært lite med egentlig.

- Kviser langs hårfestet, i nakken og på øverste del av ryggen skyldes ofte hårprodukter og eller svette.

- kviser i pannen har ofte med maten du spiser å gjøre. Salt, soya, melkeprodukter, gluten og peanøtter har vist seg å være knyttet til kviseutbrudd. Sterk mat kan også skape en irritasjon i huden som igjen kan føre til kviser.

- ellers rens og fjern døde hudceller. Sjekk sminken du bruker, sminkekoster, kremer ol. Bytt putetrekk oftere. Pass på å ikke ta for mye på ansiktet gjennom dagen. Skitne hender sprer bakterier

- kremer med bensylperoxid

- sjekk om du behandler huden etter hudtype.

Kviser har med dietten å gjøre? Dette begynner vel å bli en ganske begravd myte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser har med dietten å gjøre? Dette begynner vel å bli en ganske begravd myte...

Absolutt ikke. Kviser kan komme av matintoreranse, Hormonelle forstyrrelser som for eksempel soya kan skape. Huden består av syv lag hvor det nederste laget er direkte knyttet til blodbanen. Store svingninger i insulinnivået kan påvirke adrenalin nivået i kroppen hvilken igjen kan være knyttet til kviser. Kan gjerne linke deg noen studier men må komme meg hjem med bedre nett først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Kviser kan komme av matintoreranse, Hormonelle forstyrrelser som for eksempel soya kan skape. Huden består av syv lag hvor det nederste laget er direkte knyttet til blodbanen. Store svingninger i insulinnivået kan påvirke adrenalin nivået i kroppen hvilken igjen kan være knyttet til kviser. Kan gjerne linke deg noen studier men må komme meg hjem med bedre nett først

Ville vært hyggelig :)

Jeg har omtrent utelukkende sett studier som har gått på egenrapportering, og anekdotiske "bevis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...