Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Vedvarende muskelsårhet kan skyldes for lite protein i kostholdet. I så fall kan du justere opp protein og se om det funker. Det burde gi utslag i løpet av noen få dager.

Åssen er restitusjon ellers - søvn, mat? Er det noen av øktene du blir spesielt støl etter, eller er det likt uansett?

Syns igrunn det er likt uansett. Skal prøve å logge maten en ukes tid så jeg får skikkelig oversikt selvfølgelig, det har jeg ikke gjort på en stund, men macronene skulle være innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns igrunn det er likt uansett. Skal prøve å logge maten en ukes tid så jeg får skikkelig oversikt selvfølgelig, det har jeg ikke gjort på en stund, men macronene skulle være innafor.

Blir du like støl på høyrep dager som på lavrep (kjørte ikke du x-press?)? Det er jo gjerne litt spesielt, forbedra teknikken din i det siste kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns igrunn det er likt uansett. Skal prøve å logge maten en ukes tid så jeg får skikkelig oversikt selvfølgelig, det har jeg ikke gjort på en stund, men macronene skulle være innafor.

Tilskudd av omega-3 kan også hjelpe mot stølhet. Ta 1-2g EPA+DHA daglig. Ellers vet jeg ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du like støl på høyrep dager som på lavrep (kjørte ikke du x-press?)? Det er jo gjerne litt spesielt, forbedra teknikken din i det siste kanskje?

Kan hende.

Tilskudd av omega-3 kan også hjelpe mot stølhet. Ta 1-2g EPA+DHA daglig. Ellers vet jeg ikke :whistle:

Ja, det hadde jeg glemt at hjelper! *løper og tar noen kapsler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det ok om trusa synes når jeg bøyer meg, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt det heller. Om trusa synes når jeg står oppreist er derimot noe jeg ikke liker særlig godt. Minsker "innsynet" om trusa er i samme farge som tights eller bruk av string. Tatoveringer syns jeg er sexy uansett og om den syns er det jo bare bra det da ;)

Ja, er noe sånt jeg også tenker. Problemet er at jeg ikke vet selv om den er gjennomsiktig når jeg står oppreist. Tenker jo selv at jeg driter litt i det, men han jeg bor med kommenterer trusene mine omtrent hver gang vi trener sammen. (Skal sies at jeg litt for ofte har leopardmønster på trusene, noe som syns litt for godt).

Men da lar jeg det stå til med favoritt-tightsen litt til, og skal prøve å være flink til å bruke string eller truser som ikke vekker like mye oppmerksomhet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med og trene uten truser? da synes jo ikke trusa :)

og jenter dere må bare innfinne dere i att gutta hviler øyna på stussen deres så fremt dere har tights på og kjører en form for aktivitet som får den til og stikke ut :)

finnes vel ikke noe som er finere enn en flott stuss i tights :p

så får hønksa bare godta att damene hviler øya på kroppen dems.

så kan jeg som sexylubben romle rundt ca som en ninja som ingen ser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 gram tilsvarer:

• Pistasjnøtter: 47 – 49 stk

Hasselnøtter: 18 – 20 stk

• Chashewnøtter: 16 – 18 stk

• Mandler: 20 – 24 stk

• Pekannøtt: 18 – 20 halve

• Valnøtter: 10 – 14 halve

• Paranøtter: 6 – 8 stk

42/20=2,1gram per nøtt. Er det noen som har målt vekten på ei "normal" hasselnøtt?

Så når jeg skal spise 12g hasselnøtter blir det 12/2.1 som er ca 6nøtter. Så på bildet mitt har jeg 17-18 så må gå ned i mengde gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstilling, får ikke bestemt oss:

1.Lage et soverom til så begge barna får hvert sitt soverom, på bekostning av mye mindre stue?

2.Eller la det være som det er nå, med stor stue og håpe det bedrer seg ved at de ikke vekker hverandre...etterhvert.

Det der er en nobrainer

Soverom til begge unga

Så fremst stua ikke blir mikroskopisk :)

Finnes ikke noe som er bedre enn att unga sover hver for seg.

Spesielt om dere har ett barn som er like vrangt i legge delen av dagen som hu største mi, hu kommer gjerne ned en 4-5 ganger på kvelden og spørr og prater om ting :p og da hadde jo lille bror våkna og helvette ville åpnet seg :p

Go go ekstra barnerom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en nobrainer

Soverom til begge unga

Så fremst stua ikke blir mikroskopisk :)

Finnes ikke noe som er bedre enn att unga sover hver for seg.

Spesielt om dere har ett barn som er like vrangt i legge delen av dagen som hu største mi, hu kommer gjerne ned en 4-5 ganger på kvelden og spørr og prater om ting :p og da hadde jo lille bror våkna og helvette ville åpnet seg :p

Go go ekstra barnerom

Det er mest om morran, når største våkner tidlig sånn som i dag, da våknet jo minste også når det egentlig var natta. Det skjer nå hver morra! Ja, er det jeg har prøvd å få gjennom, men stua blir veeeeldig liten!

Hmm. Det er derfor det er så vanskelig. Men takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine: Mine deler, de er snart fem. Av og til våkner den ene, slik som klokka fire i morges - da vekker han broren også. Nå er de så store at de kan sitte i sengene for seg selv og prate. De har kunnet klokka siden de var fire og vet det ikke er lov å stå opp. De har siden de var tre lekt fint på sitt eget rom veldig stille til de hører oss våkne. Kanskje det er luksus, men slik er det hos oss. Vi bruker forresten bare ei seng enda også, hvorfor vi har styrt så veldig med to og innredning av to rom er uvisst :roflmao:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeanMachine: Mine deler, de er snart fem. Av og til våkner den ene, slik som klokka fire i morges - da vekker han broren også. Nå er de så store at de kan sitte i sengene for seg selv og prate. De har kunnet klokka siden de var fire og vet det ikke er lov å stå opp. De har siden de var tre lekt fint på sitt eget rom veldig stille til de hører oss våkne. Kanskje det er luksus, men slik er det hos oss. Vi bruker forresten bare ei seng enda også, hvorfor vi har styrt så veldig med to og innredning av to rom er uvisst :roflmao:

Her er eldste 5 og vi har tatt i bruk Kid Sleep klokka som forteller når det er lov å stå opp, men det er som om han ikke vet hva det er, selv om vi forklarer det hver morgen og han snakker om at kua ikke ville stå opp. Så lillesøster på 1 blir jo da superhappy for at noen vil prate og leke med henne midt på natta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine: Forstår han vanlig klokke? Eventuelt tegne inn/markere på vanlig klokke når han kan stå opp? Kanskje det er lettere å forså enn Kid Sleep (brukte det selv da guttene var to, men tror aldri de skjønte det). Prating er jo kanskje vanskelig å få vekk, og vanskelig å dempe en ettåring. Så om han begynner med en gang med det så vil det ikke hjelpe uansett om klokka viser natt enda. Om det er sånn at dere ikke "holder ut" så hadde jeg bygget, men det kan jo gjerne bare være en fase han må gjennom før han sover gjennom hele natten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine: Forstår han vanlig klokke? Eventuelt tegne inn/markere på vanlig klokke når han kan stå opp? Kanskje det er lettere å forså enn Kid Sleep (brukte det selv da guttene var to, men tror aldri de skjønte det). Prating er jo kanskje vanskelig å få vekk, og vanskelig å dempe en ettåring. Så om han begynner med en gang med det så vil det ikke hjelpe uansett om klokka viser natt enda. Om det er sånn at dere ikke "holder ut" så hadde jeg bygget, men det kan jo gjerne bare være en fase han må gjennom før han sover gjennom hele natten

Det er jo veldig enkelt. Et bilde av en ku som sover, og en som er våken. Når det lyser på kua som er våken, er det lov å stå opp. Har også tenkt det har vært en fase, så vi får se hva mannen sier når han kommer hjem i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig enkelt. Et bilde av en ku som sover, og en som er våken. Når det lyser på kua som er våken, er det lov å stå opp. Har også tenkt det har vært en fase, så vi får se hva mannen sier når han kommer hjem i dag!

Enkelt for deg ja, men kanskje ikke like logisk for han? Mine tar klokka mye bedre hvertfall og vet at klokka 7 er det lov å stå opp i helger.. Umulig å sette opp en lettvegg som deler soverommet? Eventuelt halvveis skille slik at de ikke ser hverandre ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ku som sover, og en ku som er våken, trenger ikke å være voldsomt lett å forstå for en unge.

Konseptet er det jo tydelig at ungen har skjønt, da det ble klagd på at "kua aldri våkna", men hvorfor kua ikke våkner ser det ut til å være vanskeligere med.

Dersom du greier å forklare at kua våkner når pilene på klokka er en bestemt plass, så vil det være mye lettere for ungen å kunne vente.

"A watched cow never wakes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har noen skikkelig gode oppskrifter på kanelboller? Jeg tenker litt sånne store myke og luftige boller, ikkenoe #fitness eller små,harde og crunchy bakverk.

Jeg sitter med en ide om en slags cinnabon-pizzarull-baconmarmelade-pork belly confit-bastardhybrid-greie, som jeg ikke klarer å få helt ut av hodet.

Noen som har noe input?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har noen skikkelig gode oppskrifter på kanelboller? Jeg tenker litt sånne store myke og luftige boller, ikkenoe #fitness eller små,harde og crunchy bakverk.

Jeg sitter med en ide om en slags cinnabon-pizzarull-baconmarmelade-pork belly confit-bastardhybrid-greie, som jeg ikke klarer å få helt ut av hodet.

Noen som har noe input?

Jeg brukte denne da jeg lagde kanelboller for første gang på x antall år for en tid tilbake. Ble JÆÆÆÆVLIG gode og luftige:

http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/sot-gjarbakst/kanelboller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...