Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

neste dumme spørsmål kommer fra en feil bestilling på ebay :D

vil 1000 coffein piller a 200mg gå igjennom post/toll?

vart lura av en stor tekst som gjorde att 1000 blei kutta ner te 100 i ebay appen :D

fortsatt halvpris av det hundre sku kosta her hjemme :D

for å svare på mitt eget spørsmål, det gikk helt fint.

det kom rett i postkassa igår :D

[ATTACH]160472[/ATTACH]

fungerte slik 200mg coffein skal :)

post-24841-14441000059059_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir jeg støl omtrent hver gang jeg har trent? Har hatt det sånn en stund nå, men det er jo bare NULL logisk! Kjører x-press om dagen og har gjort det de siste 9-10 ukene. WTF??

Ikke at jeg har noen kunnskap på feltet, men opplever dette selv innimellom og har landet på for min del at det må være pga øking i vekter som fører til annerledes og/eller bedre kontakt med musklene. Kanskje dagsformen kan spille noe inn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noen kunnskap på feltet, men opplever dette selv innimellom og har landet på for min del at det må være pga øking i vekter som fører til annerledes og/eller bedre kontakt med musklene. Kanskje dagsformen kan spille noe inn også?

Det er det jeg har lurt på selv, men HVER gang jeg øker på vektene er jo HVER trening. Hjelpes. Jeg har ikke noe imot å være litt støl altså, jeg bare lurer på om det feiler meg noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restitusjon - på riktig måte

Den utmattelsen og muskelømheten du kan føle etter både kondisjons- og styrketrening, skyldes først og fremst at bitte små muskelfibrer blir ødelagt når du trener. Det medfører hevelse og betennelse, som krever ro for å leges. Men hvis du BARE gir kroppen ro i form av en tur på sofaen, kan det ta opptil en uke før den har hentet seg inn etter en intensiv treningsøkt.

Gir du den derimot varme, næring, litt massasje og flere andre ting, kan du redusere restitusjonsperioden betydelig, trene mer og unngå stive og ømme muskler.

Når det er sagt, så gjelder fremdeles regelen om at du må sørge for å få nok hvile. Selv om du følger vores 10 råd, vil kroppen din likevel kreve av deg at du gir den fri fra trening innimellom. For hvis du ikke gjør det, vil du på sikt bryte ned musklene fordi de aldri får tid til å reparere skadene fra treningen. Det er jo i pausene mellom treningsøktene at kroppen bygger seg opp igjen, slik at den blir klar til å tåle en ny belastning på et litt høyere nivå.

http://iform.nu/trening/treningsformer/restitusjon-friske-muskler-i-en-fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har lurt på selv, men HVER gang jeg øker på vektene er jo HVER trening. Hjelpes. Jeg har ikke noe imot å være litt støl altså, jeg bare lurer på om det feiler meg noe :p

Ligger du i underskudd? Sover du dårlig om nettene? Det har hatt innvirkning på meg. Økte litt på karbs en periode og det ble mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger du i underskudd? Sover du dårlig om nettene? Det har hatt innvirkning på meg. Økte litt på karbs en periode og det ble mye bedre.

Kjører overskudd, men søvnen er det så som så med en liten en som trenger tilsyn, så å sove sammenhengende er et/har vært et fremmedord det siste året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor går grensa for hvor gjennomsiktig en treningstights får være? (At trusa syns når fremoverlent, når oppreist, når tatoveringene syns gjennom?)

For min del går det ok om trusa synes når jeg bøyer meg, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt det heller. Om trusa synes når jeg står oppreist er derimot noe jeg ikke liker særlig godt. Minsker "innsynet" om trusa er i samme farge som tights eller bruk av string. Tatoveringer syns jeg er sexy uansett og om den syns er det jo bare bra det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det ok om trusa synes når jeg bøyer meg, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt det heller. Om trusa synes når jeg står oppreist er derimot noe jeg ikke liker særlig godt. Minsker "innsynet" om trusa er i samme farge som tights eller bruk av string. Tatoveringer syns jeg er sexy uansett og om den syns er det jo bare bra det da ;)

Jeg tenker som så at alle har sett en rumpe før og det er ikke mitt problem at folk ikke klarer å slutte å stirre på rumpa mi når jeg kjører bøy!

:roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører overskudd, men søvnen er det så som så med en liten en som trenger tilsyn, så å sove sammenhengende er et/har vært et fremmedord det siste året ;)

Prøvd å øke karbs? Har lest at for lite karbs kan påvirke stølhet uten at jeg kan navngi kilden nå. Vet at sovingen ikke er et tema du råder over i huset, så vanskelig å gjøre noe med det. Har ikke noen teoretisk forklaring på om soving skal ha innvirkning, det er kun egen oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at alle har sett en rumpe før og det er ikke mitt problem at folk ikke klarer å slutte å stirre på rumpa mi når jeg kjører bøy!

:roflmao:

Tja, strakmark er verre ;) på jobbgymmet hvor jeg har trent med en ekstra gutt tilstede, litt sånn småkjekk og jeg klarer å dra på meg supergjennomsiktig tights med rosa og grønnrutete bokser under som er synlig i oppreist posisjon. Var en kjekk lunsj den dagen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å øke karbs? Har lest at for lite karbs kan påvirke stølhet uten at jeg kan navngi kilden nå. Vet at sovingen ikke er et tema du råder over i huset, så vanskelig å gjøre noe med det. Har ikke noen teoretisk forklaring på om soving skal ha innvirkning, det er kun egen oppfatning.

Å spise carbs kan jeg! Får se om det hjelper på etterhvert, som sagt så gjør det meg ikkeno :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, strakmark er verre ;) på jobbgymmet hvor jeg har trent med en ekstra gutt tilstede, litt sånn småkjekk og jeg klarer å dra på meg supergjennomsiktig tights med rosa og grønnrutete bokser under som er synlig i oppreist posisjon. Var en kjekk lunsj den dagen :oops:

Da er det bare å bruke stringtruse på trening, det må jeg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg støl omtrent hver gang jeg har trent? Har hatt det sånn en stund nå, men det er jo bare NULL logisk! Kjører x-press om dagen og har gjort det de siste 9-10 ukene. WTF??

Vedvarende muskelsårhet kan skyldes for lite protein i kostholdet. I så fall kan du justere opp protein og se om det funker. Det burde gi utslag i løpet av noen få dager.

Åssen er restitusjon ellers - søvn, mat? Er det noen av øktene du blir spesielt støl etter, eller er det likt uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...