Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, det der er faktisk det dummeste jeg har hørt på lenge..

1. Muskelen er et "dumt stykke kjøtt".. den lærer ingenting. Du lærer deg et bevegelsesmønster (nervesystemet tilpasser seg) og det er faktisk positivt og gjør at du kan øke belastning over tid.

2. Flere metoder for hypertrofi (muskelvekst) http://fitnessbloggen.no/5-tips-bedre-resultater/

3. DOMS er ikke det samme som å bygge muskler. Det sier ingenting om du bygger eller ikke. Ser det ble linket til artikkel her.

4. Klarer du å øke i styrke i en øvelse så er det ingen grunn til å bytte. Står du å stanger på samme vekten uansett om du øker matinntak etc. ja DA kan du vurdere å bytte øvelse for å gi muskelen en litt annen stimuli.

5. Å trene muskelen 1 gang i uka er fryktelig lite optimalt (se metoder for hypertrofi) (med mindre du tygger superhavregryn).

fikk jeg med meg alt nå? hmm

Angående 1 og litt 3:

http://daily.barbellshrugged.com/3-things-you-dont-know-about-muscle/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knær over tær noe godt for seg i knebøy eller bulgarske ufall?

Hvis nei, burde man si fra om man ser noen som gjør dette?

Og i så tilfelle, eventuelt hvordan gjøre det på en måte som gjør at man ikke fremstiller seg selv som en teit bedreviter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er selvfølgelig ikke helt svart hvitt (et overfladisk og generelt svar på teite, bastante påstander), men generelt så kan en ikke komme å påstå at ting ikke funker fordi du ikke blir støl eller at muskelen må "forvirres" hver eneste trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har knær over tær noe godt for seg i knebøy eller bulgarske ufall?

Hvis nei, burde man si fra om man ser noen som gjør dette?

Og i så tilfelle, eventuelt hvordan gjøre det på en måte som gjør at man ikke fremstiller seg selv som en teit bedreviter?

I utgangspunktet nei. MEN det er relativt ofte hvor anatomien forutsetter det, og det vil være vanskelig å skille mellom konstruktiv tilbakemelding og å potensielt gi skadelige råd.

Bedre med suboptimale knær enn ødelagt rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knær over tær noe godt for seg i knebøy eller bulgarske ufall?

Hvis nei, burde man si fra om man ser noen som gjør dette?

Og i så tilfelle, eventuelt hvordan gjøre det på en måte som gjør at man ikke fremstiller seg selv som en teit bedreviter?

Altså, knær over tær går i første runde på at knærne burde bevege seg i en rett linje, fremfor å kollapse innover eller Skeie voldsomt ut utover. Det er ikke sånn at knærne MÅ bak eller MÅ foran knærne, det kommer veldig an på hvor god bevegelighet du har i anklene, og hvor lange lårbein du har, altså veldig individuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen sier de spiser så ekstremt fort, mens de egentlig bare har så lite på tallerkenen at de blir fort ferdige.

Spiser man fort hvis man blir først ferdig, uavhengig av hvem som har mest mat på tallerkenen?

Man kan bli ferdig likt, eller etterpå.

Et triks man bruker for å spise mindre er å spise saktere. Rett og slett fordi metthetsfølelsen begynner å kicke inn etter sånn 20 min ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det! Urettferdig...... :( De er ikke 'skada' enda med mye stillesitting og dårlig holdning og bevegelighet :p

Er nok det ja... blæ. Begynt på nytt treningsprogram hvor knebøy er en av øvelsene. Har så dårlig teknikk at det er helt latterlig... men får vel bare øve og øve på det... verste er egentlig balansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok det ja... blæ. Begynt på nytt treningsprogram hvor knebøy er en av øvelsene. Har så dårlig teknikk at det er helt latterlig... men får vel bare øve og øve på det... verste er egentlig balansen.

Et tips er å kjøre goblet squat! Gjorde underverker for teknikken min i knebøy ;) Ligger på øvelsesguiden her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det ja... blæ. Begynt på nytt treningsprogram hvor knebøy er en av øvelsene. Har så dårlig teknikk at det er helt latterlig... men får vel bare øve og øve på det... verste er egentlig balansen.

Det er nok mer det at proposjonene mellom leddene deres er annerledes siden de ikke er fullt utvokst enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan være det og ja ;-)

Sånn i tillegg til Goblet Squat, så har jeg sittet mye mer i nedre posisjon for knebøy ref http://www.stack.com/2015/02/03/third-world-squat/?icn=Right_Rail&ici=Rail_Trending_5

I tillegg bruker jeg frontbøy en del for å bli bedre i knebøy og føler virkelig det har hjulpet. Etter nesten to år med prøving/feiling, tøying, mobilitetstrening går endelig knebøyen framover. Heldige småkids som bare har det inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...