Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Etter min erfaring er store måltider noe du i høyeste grad kan venne deg til og, uansett.

Jupp, helt klart. Jeg som over lang tid har vært småspist, klarer å spise masse. Men mettheten varer ofte desto lenger, så i de fleste tilfeller regulerer kroppen det selv mtp på å få i seg "for mye" mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du liker store måltider, og klarer å tilpasse slik at de er innenfor det man kaller et "spisevindu" på 8 til 10 timer, da er periodisk faste noe for deg ;) Men man kan selvsagt ikke spise hva man vil, men ha et generelt sunt kosthold også innenfor denne "dietten/spismåten".

Selvfølgelig kan man spise hva man vil! :eek: Det er som lavkarbo; Du kan spise fjorten avokadoer, 3kg bacon og 6 egg til frokost! Bare du spiser nok fett, så blir du slank :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fremstår jeg nok som dum.. men jeg må jo spørre!

Jeg står opp ved 07:00 tiden og begynner på skolen 08:45.. Frem til 15:30/16:00 har jeg skole. Etter skole pleier jeg å dra å trene og er vel på treningsstudio rundt 16:30/17:00. Hvordan blir det med periodisk faste da? Skal jeg ikke spise før jeg drar på skolen, eller hvordan blir det? Når skal jeg spise, når skal jeg ikke spise? Leser og leser om det, men det vil liksom ikke feste seg! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som trener fastende, dvs før de har fått i seg mat. Da får de i seg all næringen de trenger etter trening, men tar gjerne BCAA-tilskudd før trening for å forhindre muskelnedbryting. BCAA er aminosyrer som du finner i proteiner, men er uten kaloriinnholdet som følger med i en shake med myseprotein.

For din del er jeg litt usikker på hvordan jeg ville gjort det, da treningen din er såpass sent på dagen at du burde ha fått i gang spisevinduet ditt allerede. Spør i tråden for periodisk faste i stedet, der er det nok flere som har erfaring med både fastende og ikke-fastende trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål ang. salt! Jeg har perioder hvor jeg spiser skikkelig mye egg, gjerne eggerøre med gressløk, hardkokt egg på grovbrød osv. Men jeg klarer ikke spise det uten salt, mange sier jo at man skal være totalt unna salt.. er det noe jeg kan erstatte saltet med? Spiser jo ikke så mye salt til vanlig og innbiller meg derfor at det ikke er så farlig:whistling: men hva mener folk her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang. salt! Jeg har perioder hvor jeg spiser skikkelig mye egg, gjerne eggerøre med gressløk, hardkokt egg på grovbrød osv. Men jeg klarer ikke spise det uten salt, mange sier jo at man skal være totalt unna salt.. er det noe jeg kan erstatte saltet med? Spiser jo ikke så mye salt til vanlig og innbiller meg derfor at det ikke er så farlig:whistling: men hva mener folk her inne?

...eller det kan fortsette i denne tråden. Veldig bra spørsmål;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...eller det kan fortsette i denne tråden. Veldig bra spørsmål;)

Problemet med samletråder for interessante spørsmål er at 90% av medlemmene ikke får med seg spørsmålene og svarene. Eksponeringen er mye lavere for både de som har kompetansen til å svare på spørsmålet (som i og for seg er litt avansert og forutsetter litt kunnskap), og de som ønsker å se svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med samletråder for interessante spørsmål er at 90% av medlemmene ikke får med seg spørsmålene og svarene. Eksponeringen er mye lavere for både de som har kompetansen til å svare på spørsmålet (som i og for seg er litt avansert og forutsetter litt kunnskap), og de som ønsker å se svaret.

har laget egen tråd for det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ødelegger alkohol på forbrenning, vektnedgang og trening? Og hva drikker dere/hvor mye når dere skal på fest?

Alkohol inneholder et lite hav av kalorier, først og fremst fordi det sjelden blir med den ene ølboksen. Dersom du er flink til å begrense inntaket tidligere på dagen, så vil det ikke ødelegge mye for vektnedgangen. Det finnes lite versjoner av mange typer nå, og de skal ikke smake noe annerledes. En annen ting med alkohol er at man ofte ikke er i toppform dagen etter, og det kan føre til dårlig mat og null aktivitet.

Mange som kan komme med bedre svar enn meg, men jeg tenker alkohol ødelegger så mye som du velger det skal ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ødelegger alkohol på forbrenning, vektnedgang og trening? Og hva drikker dere/hvor mye når dere skal på fest?

Når jeg skal på fest? Hm.. Vann regner jeg med, Kanskje grønn te. Jeg vet ikke helt jeg. Ikke alkohol eller brus/sukkersøl hvertfall.

Hvorfor skal det være så relevant hva man drikker/spiser for de rundt deg er mitt spørsmål? Det du gir kroppen din har jo ingen innvirkning på noen andre en deg selv.

Er det noen som er enige/uenige? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...