Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt uregelmessige blødninger ved bruk av p-piller før, så dette er nytt :p Er ingenting, så vidt jeg vet/skjønner, som skulle tilsi at jeg ikke tåler de.

Okai:) Du har ikke akkurat bytta til nytt merke med andre ord? Har hørt o flere som har hatt mange dager sammenhengende, uten at det er noe galt. Har også hørt om folk som har hatt tre uker sammenhengende, for så å gå uten etterpå. Men dette er som regel folk som nylig har begynt på pilla(eller bytta pille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ser prikker, vet ikke helt hva som skjer. Satt egentlig bare på rommet mitt og surfet nettet da det begynte å komme prikker i synet mitt. Det er slik t de flytter seg sammordnet mens øynene flytter seg (sorry om jeg har masse skrivefeil, de er faktisk i veien for at jeg klarer å lese skikkelig). Prøvde å google det, men kom ikke fram til noe. Ble litt slitsomt å lese lange artikler om mulige årsaker når jeg egentlig ikke klarer å se skikkelig. (Om det ikke var åpenbart nok er mitt dumme spørsmål: Hva i alle dager skjer med synet mitt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser prikker, vet ikke helt hva som skjer. Satt egentlig bare på rommet mitt og surfet nettet da det begynte å komme prikker i synet mitt. Det er slik t de flytter seg sammordnet mens øynene flytter seg (sorry om jeg har masse skrivefeil, de er faktisk i veien for at jeg klarer å lese skikkelig). Prøvde å google det, men kom ikke fram til noe. Ble litt slitsomt å lese lange artikler om mulige årsaker når jeg egentlig ikke klarer å se skikkelig. (Om det ikke var åpenbart nok er mitt dumme spørsmål: Hva i alle dager skjer med synet mitt?)

Thess er online. Sikkert full ordning på det her.

Første jeg tenkte er ganske enkelt gele/væsken i glasslegemet... men har fletta peiling på ting her.

Eller fosfen... eller no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser prikker, vet ikke helt hva som skjer. Satt egentlig bare på rommet mitt og surfet nettet da det begynte å komme prikker i synet mitt. Det er slik t de flytter seg sammordnet mens øynene flytter seg (sorry om jeg har masse skrivefeil, de er faktisk i veien for at jeg klarer å lese skikkelig). Prøvde å google det, men kom ikke fram til noe. Ble litt slitsomt å lese lange artikler om mulige årsaker når jeg egentlig ikke klarer å se skikkelig. (Om det ikke var åpenbart nok er mitt dumme spørsmål: Hva i alle dager skjer med synet mitt?)

Er det på begge øynene, eller bare det ene? Hvordan er det med synet, klarer du å fokusere på det du leser?

Generelt så er ikke akkurat øye noe jeg kan så veldig mye om, og det er egentlig ikke så smart i å begynne å spekulere i noe som helst. Men om du opplever at det blir verre og verre utover kvelden kan du ringe ned til legevakten, om det fortsatt er sånn i morgen, ta kontakt med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på begge øynene, eller bare det ene? Hvordan er det med synet, klarer du å fokusere på det du leser?

Generelt så er ikke akkurat øye noe jeg kan så veldig mye om, og det er egentlig ikke så smart i å begynne å spekulere i noe som helst. Men om du opplever at det blir verre og verre utover kvelden kan du ringe ned til legevakten, om det fortsatt er sånn i morgen, ta kontakt med fastlegen din.

Det er på venstre øyet, klarer å fokusere litt, men det er vanskelig og prikkene kommer foran bokstavene. Får se om det gir seg utover kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tror det går bra, har gått over nå :)

Så bra :)

Generelt så er det veldig vanlig å ha sånne "flytende objekter" i synsfeltet. Men om det utvikler seg til at synet begrenses av en gardinlignende skygge, typ. synsfeltet innskrenkes bare i den ene delen av øyet, så bør man raskt søke hjelp. Men dette er ikke noe jeg tror du kommer til å oppleve, siden du tross alt er ganske ung og frisk ;)

Deilig med normalt syn igjen i alle fall (y):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da skjønner jeg at du hemmes, hehe. Mulig noen klarer å løfte slik, men jeg klarer det ikke. Prøv å bruke omvendt grep og legg stanga i fingrene, rett nedenfor trælene. Du kan også kjøpe flytende magnesium, det er somregel lov på vanlige treningssenter og hjelper VELDIG. Funker fjell på meg, kjører arbeidssett på 110 nå og plages ikke med grep i det heletatt (y)

Prøvde ut tipset ditt i dag og jammen fungerte det!

Og da fikk jeg til to sett med vanlig overgrep på 102.5kg :D føltes ut som en ny begynnelse i livet mitt;D

Bestilte allikevel grrripz da og skal fortsette med farmer walk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen risiko knyttet til det å spise råe egg, eller er alle norske egg salmonellafrie?

Mattilsynet har ulike overvåkings. og kontrollprogrammer for Salmonella på levende dyr, fôr, egg og eggprodukter og ferskt kjøtt og fjørfekjøtt. Disse viser at;

  • norske matproduserende dyr svært sjelden er infisert med Salmonella.
  • Salmonella meget sjelden påvises i norskprodusert kjøtt av storfe, småfe, svin og fjørfe
  • fôr til norske husdyr er tilnærmet fri for Salmonella det er ikke funnet Salmonella i egg, eggprodukter eller storviltslakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...