Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Raptorial :)

vietpowa91 Kroppsvektøvelser som chins og hengende beinhev gir bra grep (y)

Takker :) jeg tar pullups, men jeg tenker det ligger i samme kategori på greptrening også :D Får prøve å øke på negativene der med 5 sek per sett

My bad;)

Var ikke skrevet til meg , men jeg tar en kikk på fat gripz-en allikevel :). Var en interessant sak. Ser at mange anbefaler dette rundt i forumet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vått spørsmål!:X3:

Jeg trener nesten hver dag og da drikkes det hvertfall 1 liter vann. Utenom dette drikker jeg veldig lite rent vann.. MEN jeg drikker veldig mye fun light saft, noe som egentlig bare er vann med smak/farge og drikker sikkert 10 kopper te hver dag. Har lest litt ymse rundt omkring at en burde drikke mye rent vann daglig. Altså ikke te/saft o.l.. Hvor mye skal jeg legge i dette liksom?:) Teller det ikke hvis det er tilsatt en te pose eller aspartam/fargestoffer?:p

Jo, det teller. Det er fremdeles vann, uansett hva det er smakssatt med.

Dette gjelder både brus, kaffe, saft, te,melk, hjemmebrent(litt avhengig av styrke:P), og agurk.

selvfølgelig burde man ikke gå inn for å dekke det daglige væskebehovet fra hjemmebrent, mtp eksplosjonsfaren rundt uerfaren hjemmeproduksjon, men vann med smak eller farge eller bobler er først og fremst vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vått spørsmål!:X3:

Jeg trener nesten hver dag og da drikkes det hvertfall 1 liter vann. Utenom dette drikker jeg veldig lite rent vann.. MEN jeg drikker veldig mye fun light saft, noe som egentlig bare er vann med smak/farge og drikker sikkert 10 kopper te hver dag. Har lest litt ymse rundt omkring at en burde drikke mye rent vann daglig. Altså ikke te/saft o.l.. Hvor mye skal jeg legge i dette liksom?:) Teller det ikke hvis det er tilsatt en te pose eller aspartam/fargestoffer?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm: spiser fornuftig og mye proteiner og går ned i vekt ved kosthold og hverdagsaktivitet og ridning. Vil ha litt rumpe, vil det gjøre noe forskjell å ta knebøy hjemme uten noe særlig mer en kroppsvekt, eller MÅ d være hardcore knebøy med x antall kg på stang for å få ræv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spm: spiser fornuftig og mye proteiner og går ned i vekt ved kosthold og hverdagsaktivitet og ridning. Vil ha litt rumpe, vil det gjøre noe forskjell å ta knebøy hjemme uten noe særlig mer en kroppsvekt, eller MÅ d være hardcore knebøy med x antall kg på stang for å få ræv?

en steng er vel ikke nødvendig, men med motstand gjør det jobben lettere ;) du kan vel finne noe hjemme som du kan bruke som "vekt"? Poenget er vel å bruke musklane i beina og rompa slik at dem anstrenger seg, blir sterkere og fastere ;)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm: spiser fornuftig og mye proteiner og går ned i vekt ved kosthold og hverdagsaktivitet og ridning. Vil ha litt rumpe, vil det gjøre noe forskjell å ta knebøy hjemme uten noe særlig mer en kroppsvekt, eller MÅ d være hardcore knebøy med x antall kg på stang for å få ræv?

For å bli sterkere/få større muskel må du aktivere de motoriske enhetene i musklene.

Det kan forklares veldig enkelt med at en motorisk enhet aktiverer spesifikke deler av muskelen. Kroppen er lat, så den vil aktivere så få motoriske enheter som mulig (ellers så hadde du jo eksempelvis løfta et glass med full kraft, hver eneste gang).

Til å begynne med, med lett vekt, vil du aktivere de "små" motoriske enhetene, og etterhvert som du øker tyngden så vil du aktivere flere og "større" motoriske enheter.

For at muskelen faktisk skal kunne bli større er du avhengig av at du aktiverer så mange motoriske enheter som mulig.

Det vil du ikke gjøre ved å kjøre 30 day squat challenge uten vekt hjemme.

Det at man blir sliten på slutten går på utholdenheten, det betyr ikke at du har aktivert de "store" motoriske enhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre for å verke heilt teknisk tilbakståande: Sånn der fancy smarttelefon, kva kan ein anbefale?

Har begynt så vidt å snuse på mulegheitene for å gå ti anskaffelse av ein slik.

- Bør vere liten nok til å ha i lomma (dei kjempedigre utgår).

- Ok, minne, sånn at eg kan ha ein del appar (men ikkje drøssevis).

- Greit nok kamera (men alt er truleg betre enn det eg har på telefonen i dag:p).

- Bør tole ein del, då det mulegens vil få litt røff behandling.

- Den skal ikkje vere svindyr, så dyraste prisklassen utgår (noke som vil seie at definitivt alt over 4500,- utgår med god margin)

- Må vere enkel i bruk og lett å forstå seg på.

- Bør ikkje ha fått mykje klager på ting som sluttar fungere (tekniske feil o.l.).

Så då er det berre å kome med tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli sterkere/få større muskel må du aktivere de motoriske enhetene i musklene.

Det kan forklares veldig enkelt med at en motorisk enhet aktiverer spesifikke deler av muskelen. Kroppen er lat, så den vil aktivere så få motoriske enheter som mulig (ellers så hadde du jo eksempelvis løfta et glass med full kraft, hver eneste gang).

Til å begynne med, med lett vekt, vil du aktivere de "små" motoriske enhetene, og etterhvert som du øker tyngden så vil du aktivere flere og "større" motoriske enheter.

For at muskelen faktisk skal kunne bli større er du avhengig av at du aktiverer så mange motoriske enheter som mulig.

Det vil du ikke gjøre ved å kjøre 30 day squat challenge uten vekt hjemme.

Det at man blir sliten på slutten går på utholdenheten, det betyr ikke at du har aktivert de "store" motoriske enhetene.

Aha, takk for teskje forklaring! Ble litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre for å verke heilt teknisk tilbakståande: Sånn der fancy smarttelefon, kva kan ein anbefale?

Har begynt så vidt å snuse på mulegheitene for å gå ti anskaffelse av ein slik.

- Bør vere liten nok til å ha i lomma (dei kjempedigre utgår).

- Ok, minne, sånn at eg kan ha ein del appar (men ikkje drøssevis).

- Greit nok kamera (men alt er truleg betre enn det eg har på telefonen i dag:p).

- Bør tole ein del, då det mulegens vil få litt røff behandling.

- Den skal ikkje vere svindyr, så dyraste prisklassen utgår (noke som vil seie at definitivt alt over 4500,- utgår med god margin)

- Må vere enkel i bruk og lett å forstå seg på.

- Bør ikkje ha fått mykje klager på ting som sluttar fungere (tekniske feil o.l.).

Så då er det berre å kome med tips;)

iPhone :) men om den kommer til å få litt røff behandling burde du skaffe deg et solid deksel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje dei heisa dyre? Og kas type iPhone då? Søstra mi anbefalte iPhone 4s, eller eit kvart, er den grei?

Svindyre, bortsett fra de eldste. Problemet er at de stopper støtten til gamle modeller veldig tidlig.

De fleste smartphones er greie. Du finner ingen kjempestore forskjeller. Ville googla hva folk på hardware mener er det beste tilbudet den siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spm: spiser fornuftig og mye proteiner og går ned i vekt ved kosthold og hverdagsaktivitet og ridning. Vil ha litt rumpe, vil det gjøre noe forskjell å ta knebøy hjemme uten noe særlig mer en kroppsvekt, eller MÅ d være hardcore knebøy med x antall kg på stang for å få ræv?

De andre her har forklart det med knebøy. Så da kan jeg komme med andre tips til å få rumpa til å vokse :)

Hva med å kjøpe seg et ministrikk (de har flere ministrikk på xlife.no) ?

Da får du en ytre belastning til å gjøre sumo og monster walk.

Gluten brigde og hip thrust kan du gjøre hjemme. Ytre belastning kan da også være strikk, samt være en bag som du fyller opp ting.

Ellers så er hopping og bakkeløp fin rumpetrening det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Bondejenta - jeg hadde også gått for iPhone. De er veldig enkle å forstå, du kan bestemme hvor mye plass du vil ha (16/32GB), bra kamera og de nyeste (iPhone5) holdet bedre. Jeg har mistet min MYE i gulvet, men den har ikke knust og funker veldig fint.

Går ann å kjøpe gjennom f.eks tele2, slik at du nedbetaler mobilen med abonnement - da må du ikke ut med supermye penger med en gang. Jeg kjøpte mitt deksel på society6, og det går litt over skjermen - på den måten lander mobilen på dekselet når jeg mister den, hehe. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindyre, bortsett fra de eldste. Problemet er at de stopper støtten til gamle modeller veldig tidlig.

De fleste smartphones er greie. Du finner ingen kjempestore forskjeller. Ville googla hva folk på hardware mener er det beste tilbudet den siste uka.

Ein jungel jooo!:eek: Blir litt skremt av sånt..:sorry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondejenta - jeg hadde også gått for iPhone. De er veldig enkle å forstå, du kan bestemme hvor mye plass du vil ha (16/32GB), bra kamera og de nyeste (iPhone5) holdet bedre. Jeg har mistet min MYE i gulvet, men den har ikke knust og funker veldig fint.

Går ann å kjøpe gjennom f.eks tele2, slik at du nedbetaler mobilen med abonnement - da må du ikke ut med supermye penger med en gang. Jeg kjøpte mitt deksel på society6, og det går litt over skjermen - på den måten lander mobilen på dekselet når jeg mister den, hehe. Anbefales!

Trur min telefon ikkje treng bekymre seg så mykje for golvet, litt meir røff behandling den kan havne i her;) (men tanken er å ha den som tvillingtelefon, så muleg den klarar seg godt).

Får nesten snuse litt rundt på iPhone og sjå kva anbefalingar dei har fått (har litt fordommar mot alt som er superpoppis, noke namnet iPhone er i mine auge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondejenta - jeg hadde også gått for iPhone. De er veldig enkle å forstå, du kan bestemme hvor mye plass du vil ha (16/32GB)...

Med andre telefoner kan du jo bestemme nøyaktig akkurat hvor mye lagringsplass du vil ha gjennom minnekort, så skjønner ikke at det skal være et salgspunkt.

1) iPhone er dyrt.

2) Proprietært utstyr: Ladere, koblinger, etc.

3) Ingen mulighet for å utvide lagringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur min telefon ikkje treng bekymre seg så mykje for golvet, litt meir røff behandling den kan havne i her;) (men tanken er å ha den som tvillingtelefon, så muleg den klarar seg godt).

Får nesten snuse litt rundt på iPhone og sjå kva anbefalingar dei har fått (har litt fordommar mot alt som er superpoppis, noke namnet iPhone er i mine auge).

http://www.dataspesialisten.no/PartDetail.aspx?q=p:4978441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...