Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest QueenWinther
Ojive - min regel for trening med sykdom er "så lenge du ikke har feber". Så jeg ville tatt det rolig, spist en paracet, gjort noe med din ikke-eksisterende matlyst og tatt en fridag. Ta bein i morgen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37.9 i temp. Min vanlige temp er rundt 36.5.

Bein står på timeplanen idag.

1) Yes

2) No

3) Go fuck yourself

?

Hvis du har feber

Du skal ikke trene hvis du har feber. Feber skyldes en infeksjon i kroppen. Kroppen slåss da mot den, og i denne fasen trenger du mat, drikke og hvile. Trening gir forbigående svekkelse av immunapparatet. Derfor kan du gi bakteriene overtaket hvis du trener når du har feber. Det kan føre til at du blir syk lenger. Feberen kan også påvirke hjertet. Hvis du trener med feber, øker risikoen for å affisere hjerterytmen, og du kan få rytmeforstyrrelser som kan føre til døden.

Greit, kilde er vg.no... Men fant liknende svar diverse andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, kilde er vg.no... Men fant liknende svar diverse andre steder også.

:D

Grunnen til at jeg var litt usikker er fordi min definisjon av feber er 38, så jeg er jo ikke HELT der, samtidig som at 37.9 er faen meg nærme. Får vel heller safe den og bare chille, carbloade og kose meg i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Grunnen til at jeg var litt usikker er fordi min definisjon av feber er 38, så jeg er jo ikke HELT der, samtidig som at 37.9 er faen meg nærme. Får vel heller safe den og bare chille, carbloade og kose meg i sofaen.

Hehe, du jeg gikk på jobb for et par år siden med 37.9 i feber. Tok Paracet før jeg gikk da. Når jeg kom hjem hadde jeg 39.9.

Så ja, gjør som planlagt: kos deg på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet sånn ca. hvor mye en tung styrke økt forbrenner, fullkropp med i alle fall markløft, knebøy, benkpress og militærpress? (tung for meg ettersom mange på dette forumet er så sterk! :) er ca 60 kg og 167 cm høy om det har noe å si...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... voldsomt så redde folk var for feber, da?

Trening bør være no-go, det er fair enough... men 37.9 ("uavhengig" av normaltemp) betyr ikke at man "bør" holde seg på sofaen.

At feberen øker etter normal aktivitet betyr ikke at det var aktiviteten som økte feberen.

Kjenner du deg elendig, og at du holder på å "dø". Sov.

Kjenner du deg slapp, ta det rolig og se an hva du føler for.

Sjæl vil jeg vel egentlig bare ikke anbefale folk å ta paracet, da det strengt tatt er en grunn til at man har feber. "Hei, vi setter opp kroppsvarmen for å drepe de tinga som kan være potensielt farlig... men du kommer til å føle deg litt rævva" - "føkk det, jeg vil ta febernedsettende for å få kroppstemperaturen ned igjen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjæl vil jeg vel egentlig bare ikke anbefale folk å ta paracet, da det strengt tatt er en grunn til at man har feber. "Hei, vi setter opp kroppsvarmen for å drepe de tinga som kan være potensielt farlig... men du kommer til å føle deg litt rævva" - "føkk det, jeg vil ta febernedsettende for å få kroppstemperaturen ned igjen"

+1, særlig om man ikke har spes. høy temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sko med demping atm, men forstår det slik at flate sko er mye gunstigere til baseøvelser så jeg tror jeg skal bruke converse midlertidig og ønsker meg vektløftersko til bursdag. Er det ok å bruke converse/flate sko til alle andre øvelser (stående øvelser hvor man ønsker litt sykk f.eks?) eller pleier dere å ha med to par sko i baggen? Kortere sagt: har skoene med demping noen hensikt med mindre jeg skal løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sko med demping atm, men forstår det slik at flate sko er mye gunstigere til baseøvelser så jeg tror jeg skal bruke converse midlertidig og ønsker meg vektløftersko til bursdag. Er det ok å bruke converse/flate sko til alle andre øvelser (stående øvelser hvor man ønsker litt sykk f.eks?) eller pleier dere å ha med to par sko i baggen? Kortere sagt: har skoene med demping noen hensikt med mindre jeg skal løpe?

Usikker på hva "sykk" er, men svaret er nei. Til styrketrening er demping teit.

Sjæl er jeg primært barbeint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sko med demping atm, men forstår det slik at flate sko er mye gunstigere til baseøvelser så jeg tror jeg skal bruke converse midlertidig og ønsker meg vektløftersko til bursdag. Er det ok å bruke converse/flate sko til alle andre øvelser (stående øvelser hvor man ønsker litt sykk f.eks?) eller pleier dere å ha med to par sko i baggen? Kortere sagt: har skoene med demping noen hensikt med mindre jeg skal løpe?

Sko med demping til mark og bøy er generelt en dårlig i idé, du får ikke samme stabiliteten som med flate sko/løftesko.

Converse til bøy og mark er fantastisk, bruker heller det enn bøysko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...