Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jester
liker denne tråden! :p

som ukjent med de tre store, hvilke stativ/rack(??) skal man bruke for dem? Leser her inne om folk som erger seg over andre som bruker feil stativ :p (vil jo ikke bomme kun pga man ikke vet bedre:) )

De 3 store er Benkpress, Markløft og Knebøy. Det som folk irriterer seg over er når folk f.eks trener bicepscurl i knebøy stativet fordi de på død og liv må bruke olympiastanga.

Benkpress bruker du benken til:

bench-press-girl4.jpg

Markløft bruker du gulvet:

how-to-deadlift.jpg

Knebøy bruker du Power rack eller "bur" til. Finnes forskjellige varianter også som bøystativ etc. Par eksempler under:

Yellow-Power-Rack-Image.jpg

Squat-Stand.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en 17-åring skal trene langintervall, hva bør pulsen ligge på?

No er ikkje eg nokon ekspert her, men jfr denne artikkelen av mr Fjeldberg

http://fitnessbloggen.no/lage-kondisjonstrenings-program/

så skal langkøyringspulsen din ligge på 60-70% av maks. Dersom du har gjennomsnittleg puls så er din maks (220-17) 203, dvs du skal ligge på mellom 120-140, med forbehald om individuelle forskjellar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, drister meg til å spørre noen dumme spørsmål ;)

1) Jeg trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kan jeg trene både markløft, benkpress og knebøy alle disse dagene, eller bør jeg trene feks markløft på mandag, benk på onsdag og knebøy på fredagen for å få best mulig utbytte? Tenker da både på tyngdeprogresjon og restitusjon.

2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig)

Tusentakkpåforhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...