Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler meg dum som må spørre, men here it goes: svinekoteletter, er det ja eller nei mat?

Hva mener du? Er du bekymret over kcal? Fettet? Proteinmengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål: Hva er forskjellen på hip thrust og gluten bridge? Og hvis det bare er en liten forskjell på øvelsene er det en måte å gjøre de to på slik at de blir mer forskjellige?

Hip thrust : http://bretcontreras.com/wp-content/uploads/barbell-hip-thrust1.jpg

Glute bridge : http://bretcontreras.com/wp-content/uploads/Explosive-Hip-2.png

slik jeg har forstått det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men resultatet blir i så fall at noe annet av det du spiser lagres som fett i stedet for.

5000 kalorier fra kokosolje gjør deg like feit som 5000 kalorier fra smør.

ahhh, jeg tenkte meg det(n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant?:eek:

ja, men det betyr ikke at du kan spise ubegrensa av det altså. Overskuddsenergi er overskuddsenergi.

Kokosolje inneholder medium-chain fatty acid (MCT)

MCT olje er en blanding av medium- chain fatty acids (Medium Chain Triglicerides) fra planteriket. I naturlig form får vi disse fettsyrene tilsatt i små mengder som kokosolje i maten.MCT fett brytes ned i leveren til energi, men det er lagret i kroppen i form av fettvev eller fett. Disse ernæringsmessige egenskaper av MCT fettsyrer skyldes direkte opptak fra mage-tarmkanalen til blodet som er på vei til leveren i motsetning til andre fettsyrer. I likhet med glukose, går MCT fettsyrer veldig raskt inn i blodbanen, og trenger bare halvparten av oksygen som andre fettsyrer trenger når behovet oppstår. MCT fettsyrer kjennetegnes også ved å ha en dobbelt så høyt energiinnhold (8,3 kcal / g) i forhold til karbohydrater og proteiner (4 kcal / g), noe som resulterer i en høyere varmeproduksjon (termisk effekt). (HM?)En rask absorpsjon av MCT olje resulterer i spart muskelglykogenet under fysisk anstrengelse. MCT olje ikke øker nivået av kolesterol i blodet, men regulerer nivået av det gunstige HDL kolesterolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funka som juling! Helte bare varmvann over flekken, hadde litt sunlight over og skylte ut. Voila. Snøhvit serk.

Men vet noen hvordan man får en flekk vekk fra bomull?:p

Farge? Stoffet altså..hehe Antar du har prøvd standarden, vanish n shit:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bruker de belte ved markløft? Jeg synes det ser überteit ut og gjør det ikke -men jeg lurer på om det er en fysisk grunn til at man BØR bruke det?

Mange brukar belte for å løfte meir, samt enkelte fordi det ser tøft ut.

Eg brukar det på toppsett og eventuelt maksløft for å gje ekstra beskyttelse til ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt stoff, hvit flekk jeg bare gjetter er stearin. Ikke vanish! Redd for selekjolen

Hvis det er stearin så kan det gå glatt å fikse, ihvertfall om stearinen ikke er farga. Strykejern på lav varme, legg i mellom et tørkepapir med god sugeevne, så stryker du lett over et par ganger til stearinen er smelta og alt er sugd opp i papiret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...