Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting til jeg ikke forstår..egentlig er det en hel det jeg ikke forstår, men som flaks er -så kommer jeg på bare litt av gangen. ^^

Man skal da trene ferdig en muskelgruppe før man går over til neste, har jeg latt meg selv fortelle. Så lurer jeg på..jeg tar chins som en del av ryggtrening. Og jeg trener skuldre dagen før jeg trener rygg..får da mine skuldre den restutisjontiden den trenger? Eller er det noe jeg ikke har forstått igjen? Eller trener jeg ugunstig?

Jeg tar så mange chins jeg klarer..så tar jeg 3 sett i den "hjelperen".

Jeg tar:

tri-skuldre Dag 1

rygg-bryst Dag 2

bein-bi-mage Dag 3.

Hviler dag 4

Og det samme 4,5,6 som 1,2,3..

Jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg har delt det opp sånn heller -det bare ble sånn. På mandager er det så himle fullt der -så da liker jeg å konsentrere meg om tri og skuldre, rett og slett fordi jeg slipper å stå som sild i tønne å vente på det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at senesterk er et utrykk ofte brukt av tjukke folk med dårlig selvinnsikt om tynne foilk med mer muskler enn dem. Utrolig mange som ser større ut enn de er fordi de har polstring på musklene sine...

Jeg vet ikke helt jeg..synes ofte det blir brukt om folk som er sterke, men som ikke har så tydelige muskler..gjerne veldig tynne mennesker.

Har forøvrig en kompis som påstår at han ikke får synlige muskler fordi han røyker så mye weed..lurer på om det er sant! OM det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så glad i å løpe pga dårlige barndomsminner med kneskade etter 60 meteren. Jeg løp saktest av alle hvert eneste drittår med 60 meteren ..oh yeah. Neida dårlig unnskyldning ....er bare simpelheten ikke glad i det og har aldri vært en god løper:p Men kunne tenke meg å kjøre mer cardio og intervaller så det er noe dritt. Har prøvd det ut på ellipsen, er dette like effektivt? Noen som vet om det er like effektivt for forbrenningen å kjøre intervaller på stationary biken`/sykkel? :)

her er et eksempel: Megan Fox Stationary Bike Workout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å løpe pga dårlige barndomsminner med kneskade etter 60 meteren. Jeg løp saktest av alle hvert eneste drittår med 60 meteren ..oh yeah. Neida dårlig unnskyldning ....er bare simpelheten ikke glad i det og har aldri vært en god løper:p Men kunne tenke meg å kjøre mer cardio og intervaller så det er noe dritt. Har prøvd det ut på ellipsen, er dette like effektivt? Noen som vet om det er like effektivt for forbrenningen å kjøre intervaller på stationary biken`/sykkel? :)

her er et eksempel: Megan Fox Stationary Bike Workout

Det er ofte mer tidseffektivt å kjøre løpsintervaller, da man ofte forbrenner mer enn ved ellipse og sykling per tidsenhet. Det betyr ikke at det ikke kan være like bra med ellipse og sykkel, men du må muligens holde på lenger for samme effekt. Hvis du klarer å gi alt er det ikke noe problem! Det er mange her inne som ikke løper i det hele tatt og ser knallbra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men varmen tar knekken på meg. Er rimelig besvimelsesklar etter trening, så her må tiltak settes i gang! En løs shorts frister veldig når det er varmt, men jeg vil ikke være hun tacky'e jenta på trening.

Hvor lang må shortsen være før det ikke lenger er tacky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men varmen tar knekken på meg. Er rimelig besvimelsesklar etter trening, så her må tiltak settes i gang! En løs shorts frister veldig når det er varmt, men jeg vil ikke være hun tacky'e jenta på trening.

Hvor lang må shortsen være før det ikke lenger er tacky?

Fotballshorts burde vel gå bra? :) den er jo ned til knærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å løpe pga dårlige barndomsminner med kneskade etter 60 meteren. Jeg løp saktest av alle hvert eneste drittår med 60 meteren ..oh yeah. Neida dårlig unnskyldning ....er bare simpelheten ikke glad i det og har aldri vært en god løper:p Men kunne tenke meg å kjøre mer cardio og intervaller så det er noe dritt. Har prøvd det ut på ellipsen, er dette like effektivt? Noen som vet om det er like effektivt for forbrenningen å kjøre intervaller på stationary biken`/sykkel? :)

her er et eksempel: Megan Fox Stationary Bike Workout

Har du prøvd romaskina? Det er effektivt, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger litt eksperthjelp :) Spør her, siden jeg ikke ville lage en egen tråd om det, fant heller ikke noe når jeg søkte.

Jeg tok en inbody 720 test idag, hvor vekta viste 60.8 kg, fettprosenten var 13,3% og fettfri masse ligger på 52.7.

Har jeg forstått det riktig da, at jo mindre fett jeg vil ha på kroppen, så skal vekta være nærmere 52,7 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en inbody 720 test idag, hvor vekta viste 60.8 kg, fettprosenten var 13,3% og fettfri masse ligger på 52.7.

Har jeg forstått det riktig da, at jo mindre fett jeg vil ha på kroppen, så skal vekta være nærmere 52,7 kg?

Hugs at det er ein liten feilmargin på dei vektene.

Om du skal ned i vekt og ned i feittprosent, utan å miste muskelmasse, så vil vekta nærme seg 53 kg ja. Med styrketrening og eit moderator underskot kan du bygge musklar samtidig og auke feittfri masse, som igjen påverkar kva vekt som passar deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft er ofte regnet som en av de beste øvelsene da den går på store deler av kroppen.

Men dersom en øvelse skulle ha erstattet den, hvilken skulle det ha vært?

Det trur eg ikkje du finn. Greia med markløft er at den involverer så mange muskelgrupper. Difor finnes det ikkje ei enkelt øving som kan erstatte den. Om du kombinerer nokre så vil du kunne dekke holet til markløft.

Bli stor uten de tre store? - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trur eg ikkje du finn. Greia med markløft er at den involverer så mange muskelgrupper. Difor finnes det ikkje ei enkelt øving som kan erstatte den. Om du kombinerer nokre så vil du kunne dekke holet til markløft.

Bli stor uten de tre store? - Fitnessbloggen

Enig i det! Hjelper en venn med å omgjøre et program og hun sliter med markløft (noe bevegelighetsproblemer). Fant derimot ut i dag at hun syntes det gikk bedre nå enn tidligere, så da prøver hun seg :) Takk selv om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tatt nettstudie på høyereutdaningsnivå? Når søker en lån fra lånekassen - før eller etter å ha søkt på nettstudie???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...