Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

PWO har en effekt, men jeg tror den er mer psykologisk. Du føler deg mer gira og klar for action etter en solid dose, men for min del er det flere produkter jeg ikke merker noen ting av selv etter 3-4 ganger annbefalt mengde.

Hvis det er en dag hvor formen er 100% og jeg har bra trøkk så er treningseffekten bortimot 0 av PWO, men hvis det har vært en lang dag på skole/ jobb og jeg kanskje er småsyk og litt stressa, da synes jeg PWO er veldig bra å ha for å få mer trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker PWO spesielt etter jobbnetter og dager jeg er trøtt, men det er for å få energi og mere trøkk. Men ser mange skryter av bedre derfinering og kutt etter bruk av fatburners, men kanskje fordi de blir sponset med det (som Mette Ulseth, Silje Mariela osv) Eller blir det å bruke enten fatburners eller PWO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig å trene hvis man er stiv og støl?

Hadde min første "ordentlige" styrkeøkt igår og hele overkroppen er helt stivna idag :cry:

Jeg har så lyst å trene!! Kan det hjelpe å løpe en tur eller noe? Jeg kommer ikke til å klare å trene noe armer eller rygg idag iallefall, men kan jeg prøve meg på noe annet eller bør jeg hvile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant hvalkjøtt på coop obs i dag, men der sto ikke noe næringsinnhold på. Etter en rask googling fikk jeg opp at pr 100 g er der 23,5g protein, 2,4 g fett og 0,0 g karbohydrater i hvalkjøtt, stemmer dette? Og kan jeg gå ut fra at de ikke har tilsatt noe annet? *grønn på hvalkjøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvalkjøtt er awesome, hvis du ikke har en sjel og klarer å få fred med at du spiser jordens største pattedyr som lever på de åpne hav og synger over mil til hverandre bare for å bli svidd i din steikepanne.

På samme måte som kyr beiter på jordene bare for å bli mat til oss en dag, og grisene blir fora opp til å bli feitest mulig slik at vi kan få bacon, og sauene som får beite på fjellet hele sommeren slik at vi får fårikål til høsten og pinnekjøtt til jul? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får man til å bare gi plasma, og ikke blod?

Når man gir plasma, tapper man vanlig blod ut fra kroppen og videre inn i et apparat som sentrifugerer blodet slik at blodplasmaet havner i en beholder, og blodcellene i en annen. Deretter sendes blodcellene tilbake inn i blodåren via nåla som ligger inne. Man gir ca 600 ml plasma til sammen under en tapping, men det foregår over flere mindre runder der det tappes litt blod, blodet sentrifugeres og blodcellene sendes tilbake.

Er plasmagiver selv, etter først å ha gitt blod en tid. Har naturlig litt lav blodprosent, så for meg er det en vinn-vinn situasjon å kunne beholde blodcellene mine og gi plasma :thumbsup:

Står litt om det her:

St. Olavs Hospital - Aferesegivere (plategivere/plasmagivere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man gir plasma, tapper man vanlig blod ut fra kroppen og videre inn i et apparat som sentrifugerer blodet slik at blodplasmaet havner i en beholder, og blodcellene i en annen. Deretter sendes blodcellene tilbake inn i blodåren via nåla som ligger inne. Man gir ca 600 ml plasma til sammen under en tapping, men det foregår over flere mindre runder der det tappes litt blod, blodet sentrifugeres og blodcellene sendes tilbake.

Er plasmagiver selv, etter først å ha gitt blod en tid. Har naturlig litt lav blodprosent, så for meg er det en vinn-vinn situasjon å kunne beholde blodcellene mine og gi plasma :thumbsup:

Står litt om det her:

St. Olavs Hospital - Aferesegivere (plategivere/plasmagivere)

Kult, takk for info =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å like noe som er gratis ja ;) De kan hjelpe noe, men er ikke mange hakk over kaffe eller langt rimeligere koffeinpiller. Å hele tiden være avhengig av stimulantia før trening tror ikke jeg er så lurt - men det kommer an på mye annet også.

Gå en tur er fint, joggetur også. Å være støl behøver ikke bety du ikke kan gjøre noe som helst, å være litt i bevegelse kan bedre restitusjonen. Du kan også fint trene bein.

Å vente en dag eller to mellom hver gang du trener de samme musklene kan være lurt til å begynne med, men du kan godt trene andre muskler.

Takk :) Jeg løp litt og trente litt bein. Prøvde meg på armene, men det funka heller dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Jeg har flere dumme spm jeg.. :eek: [les: nybegynner ]

Er det noen forskjell på om man tar benkpress, hva skal jeg kalle det...uti løse lufta enn om man tar det i sånn maskin der stanga ikke vingler? Jeg hadde nemlig en mildt sagt ubehagelig "incidence" med den som jeg kaller for "i løse lufta", hvis noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener med det :p For å si det sånn: er det tryggere å ta øvelsen i maskin når man er alene og ikke har noen til å hjelpe seg/er det lettere å unngå å bli liggende med stanga på magen der? Gud, hjelp meg...:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Jeg har flere dumme spm jeg.. :eek: [les: nybegynner ]

Er det noen forskjell på om man tar benkpress, hva skal jeg kalle det...uti løse lufta enn om man tar det i sånn maskin der stanga ikke vingler? Jeg hadde nemlig en mildt sagt ubehagelig "incidence" med den som jeg kaller for "i løse lufta", hvis noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener med det :p For å si det sånn: er det tryggere å ta øvelsen i maskin når man er alene og ikke har noen til å hjelpe seg/er det lettere å unngå å bli liggende med stanga på magen der? Gud, hjelp meg...:blush:

Lær deg heller triksene for å få av stanga dersom du ikke får den opp igjen. Om du ikke har sikringer på siden av stanga, er det bare til å dytte den litt til ene siden, så vil vektskivene dette av og du får stanga av. Smith-maskin er sjeldent noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær deg heller triksene for å få av stanga dersom du ikke får den opp igjen. Om du ikke har sikringer på siden av stanga, er det bare til å dytte den litt til ene siden, så vil vektskivene dette av og du får stanga av. Smith-maskin er sjeldent noe å satse på.

Ja, det var det da.. Hadde det enda vært noen vektskiver på den stanga :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Jeg har flere dumme spm jeg.. :eek: [les: nybegynner ]

Er det noen forskjell på om man tar benkpress, hva skal jeg kalle det...uti løse lufta enn om man tar det i sånn maskin der stanga ikke vingler? Jeg hadde nemlig en mildt sagt ubehagelig "incidence" med den som jeg kaller for "i løse lufta", hvis noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener med det :p For å si det sånn: er det tryggere å ta øvelsen i maskin når man er alene og ikke har noen til å hjelpe seg/er det lettere å unngå å bli liggende med stanga på magen der? Gud, hjelp meg...:blush:

Alternativt kan du prøve benkpress med manualer/hantler hvis stanga er for tung i begynnelsen :) Litt lettere å slippe dem i bakken ved ubehagelige "incidences" enn å bale med stanga. Jepp, been there, done that :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ett spm (kommer sikkert mange fler også :p)

Jeg trente bein og rumpe på lørdagen med bird dog, glute bridge, hip thrust, markløft, knebøy, bulgarsk utfall og goblet squat 3x10 på alle. Søndagen og mandagen var jeg veldig stiv i beina og rumpa, men idag klarer jeg nesten ikke gå. Er "normalt" stiv i lår og rumpe, men leggene mine er helt ødelagte. Føler jeg vagger istedetfor å gå. Har jeg trent dårlig da eller er det normalt å kunne bli så stiv? Eller har tar jeg for mange øvelser på bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...