Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ja, det er noen som praktiserer det å skylle kjøttdeigen midtveis for å skylle bort fettet. Nøyaktig hvor godt dette funker vet man vel ikke før man setter seg ned og måler. Blir vel på samme måte med kjøttet i ovnen så lenge du lar overflødig væske ligge igjen og ikke bruker det som saus :p

Steker karbonadedeigen i ovnen for å slippe å bruke ekstra fett siden jeg er på strikt diett og har ingen planer om å spise noe som er utenfor planen:P. Ved å steke i ovnen kan jeg da heller spise mine 10-20 gram fett i form av olje over salat eller avocado, så jeg bruker ikke det overflødige væska :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steker karbonadedeigen i ovnen for å slippe å bruke ekstra fett siden jeg er på strikt diett og har ingen planer om å spise noe som er utenfor planen:p. Ved å steke i ovnen kan jeg da heller spise mine 10-20 gram fett i form av olje over salat eller avocado, så jeg bruker ikke det overflødige væska :p

Hvor mye væske er det som ligger igjen der egentlig? :S Tror ikke du bør regne med at du tar bort noe av fettet i karbondedeigen. Blir litt som å ta høyde for at man ikke spiser tallerkenen helt ren(ja, helt), og overføringsfeil fra gryter til tallerkener. Vel du tar tegningen. Så i dette tilfelle ville jeg personlig ha overestimert og sagt at jeg får i meg de 5g som finnes i gilde karbondedeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye væske er det som ligger igjen der egentlig? :S Tror ikke du bør regne med at du tar bort noe av fettet i karbondedeigen. Blir litt som å ta høyde for at man ikke spiser tallerkenen helt ren(ja, helt), og overføringsfeil fra gryter til tallerkener. Vel du tar tegningen. Så i dette tilfelle ville jeg personlig ha overestimert og sagt at jeg får i meg de 5g som finnes i gilde karbondedeig.

Regner ikke på at jeg tar bort noe. Tar mine 300 gram og ferdig med det. Skal ha 20 gram fett i tillegg, men siden jeg steker den i ovnen så trenger jeg ikke bruke stekefett ;) I dag stekte jeg den på bakepapir og jeg overdriver ikke når jeg sier at det fløt ut på kantene på en flat bakeplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke på at jeg tar bort noe. Tar mine 300 gram og ferdig med det. Skal ha 20 gram fett i tillegg, men siden jeg steker den i ovnen så trenger jeg ikke bruke stekefett ;) I dag stekte jeg den på bakepapir og jeg overdriver ikke når jeg sier at det fløt ut på kantene på en flat bakeplate.

Du trenger ikke bruke stekefett når du steker karbonadedeig i utgangspunktet;) Vann og fett som "skiller seg ut" i stekeovnen vil, til en viss grad, gjør det i stekepannen også. Det blir bare ikke så synlig. Du vil i alle fall på grunn av dette slippe å brenne noe fast i stekepannen:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med her er en del folk som har mer erfaring med gelatinplater enn meg, så jeg spør her jeg: I en oppskrift så står det "Klem vannet ut av gelatinen og smelt den i det kokende vannet", men skal man liksom legge gelatinplatene oppi vannet til de smelter? Eller skal de smeltes over vannbad slik jeg gjorde det den ene gangen jeg har brukt gelatinplater før? Skal lage kake til bryllupet til mamma, og jeg vil ikke ødelegge noe liksom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med her er en del folk som har mer erfaring med gelatinplater enn meg, så jeg spør her jeg: I en oppskrift så står det "Klem vannet ut av gelatinen og smelt den i det kokende vannet", men skal man liksom legge gelatinplatene oppi vannet til de smelter? Eller skal de smeltes over vannbad slik jeg gjorde det den ene gangen jeg har brukt gelatinplater før? Skal lage kake til bryllupet til mamma, og jeg vil ikke ødelegge noe liksom :p

Hvis du bruker plater (ikke pulver) legger du først alle platene oppi en skål med kaldt vann. La de ligge en liten stund mens du gjør andre ting (f.eks 5 minutter. Tror ikkje det er noen fasit her, men du ser når de er klare. Da er de bløte.) Deretter tar du litt vann i en kjele som du koker opp og tar gelantin oppi. Gelantinen skal ikke kokes opp, bare smelte.

Så lenge du følger oppskrifta skal det mye til å føkke opp gelantin. Men kan i samme slengen nevne at det er veldig viktig å tømme i en tynn stråle når du heller gelantinen oppi hva enn du skal blande den med. (Kanskje ett unntak når man lager fun light gele o.l men alt som er tykkere enn vann må du være forsiktig med: Altså røre i blandingen mens du heller i en tunn stråle).

Kake med gelantinklumper er ikkje serlig digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe i å "vaske ut" etter en hard treningsøkt? Hjelper det mot stølhet? Hvis man har samlet opp mye melkesyre i løpet av en treningsøkt (f. eks. i beina) er det slik at noe av dette forsvinner ved at musklene får mer blodgjennomstrømming ved f. eks. å sykle en stund før man sier at økta er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt med ny øvelse nå, Glute bridge, aldri trent den før, og heller ingen andre som trener den på senteret, og ja, føler jeg ligger å knuller ei feit dame når jeg trener den. For å komme til poenget, for mye er det vanlig å løfte i den øvelser for en middels godt trent person. skulle ha 3x6 på 120kg idag, men gikk jo lett opp 14 reps på siste settet... Så spm er, hvor mye er det vanlig å ta for en middels godt trent mann/gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Lørdag, ikke bry deg! Kos deg! 900 høres ikke helt fjernt ut nei, men alt kommer ann på ossen chips det er, mengden bacon,ost og typen burger.

JO:p

Vil ikke over 1600 kcal, og regner med det IKKE var 1600 kcal i hele det måltidet, så jeg unner meg også en boks dream til 143 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lagrer man maten man har ført på diett.no? Om jeg blar tilbake så finner jeg ikke det jeg førte inn i går :(

Om du lager deg en brukerkonto lagres det automatisk det du fører inn. Forsvinner dersom du ikke er logget inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...