Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

23 timer siden, Rock skrev:

Her er et annet dumt spørsmål.

 

Man betaler for å være medlem på et treningsstudio.

Hvorfor må man da kløne på seg skoposer når 16åringen bak disken grøler ut at du må ha de på, selv når skoene dine er rene og du kanskje har byttet rett før, f.eks i gangen eller bilen.

Du er kunde, hvorfor oppføre seg som du er en fiende eller at du skal straffes? Hva om de som jobber der bare vasker gulvet litt? Satan det er irriterende. Skoposer er så helvetes irriterende, faen ta skoposer. Jeg håper alle skoposer blir samlet og brent som kommunistiske bøker ble i Berlin i 1939.

Og det uendelige maset om rydding av vekter, ja jeg legger alltid vekter på plass..uansett..det må jeg...jeg har tvangstanker når det gjelder vekter-påplass-legging. Men ikke kom bort og insister som en ordensvakt at jeg skal rydde på plass andres vekter, betaler jeg virkelig for å være endel av rengjøringspersonalet? Skal OsloKino ansette en som ber kinogjestene bli igjen og rydde etter tidligere kinogjengere...really? Hvor kommer den tankegangen fra at du som kunde på treningsstudio skal straffes og kjeftes på for å være kunde hos dem. 

Jeg ville byttet treningssenter hvis jeg var deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.11.2016 at 12.45, Rock skrev:

Her et dumt spørsmål.

 

Er personlighetene borte fra treningsstudioene? 

De fleste idrettene i Norge idag er såkalt 0-personlighetsidretter, med mennesker som er veldig like og har den evnen at de besitter 0 personlighet.

De står opp, gjør noe monotomt, har lue på hodet og legger seg...og det var det.

Ikke akkurat WWF.

Det er voldsomt stort om Petter Northug lirer av seg en setning som barneskirenn, det blir skavlan nytt og det humres i vårt langstrakte land.

Men! på gymmene i Norge har det alltid vært morsomme miljøer, fylt til randen av raringer, særinger, gærninger og skikkelige personligheter.

Alt er blitt mainstream, det dopingtestes over en lav sko og hele verden er blitt personlige trenere...kroppsbyggingens gamle kunstner er glemt, til fordel for rompenisser fra diverse akademier innenfor personlig trening og alt er sterilt og profesjonalisert.

Istedenfor skrøneLars som står bak resepsjonen med en god historie fra den gang makkern hans var i california, er det en svensk jente på 19år som totalt overser deg og ikke har peiling på noe i et gym. 

Jeg kan fortsette i evigheten, men magien er borte...de uberstraighte pengegriske menneskene har tatt over hele gymindustrien, menneskene som gjorde dette mulig...menneskene som faktisk har designet øvelsene og utstyret du bruker, er nå kjeppjaget ut ..slik at gråde personlighetsløse drittsekker skal skvise lommebøkene med kurs, matter, baller og dårlige rompeøvelser.

Så sant som det er sagt ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.11.2016 at 12.45, Rock skrev:

Her et dumt spørsmål.

 

Er personlighetene borte fra treningsstudioene? 

De fleste idrettene i Norge idag er såkalt 0-personlighetsidretter, med mennesker som er veldig like og har den evnen at de besitter 0 personlighet.

De står opp, gjør noe monotomt, har lue på hodet og legger seg...og det var det.

Ikke akkurat WWF.

Det er voldsomt stort om Petter Northug lirer av seg en setning som barneskirenn, det blir skavlan nytt og det humres i vårt langstrakte land.

Men! på gymmene i Norge har det alltid vært morsomme miljøer, fylt til randen av raringer, særinger, gærninger og skikkelige personligheter.

Alt er blitt mainstream, det dopingtestes over en lav sko og hele verden er blitt personlige trenere...kroppsbyggingens gamle kunstner er glemt, til fordel for rompenisser fra diverse akademier innenfor personlig trening og alt er sterilt og profesjonalisert.

Istedenfor skrøneLars som står bak resepsjonen med en god historie fra den gang makkern hans var i california, er det en svensk jente på 19år som totalt overser deg og ikke har peiling på noe i et gym. 

Jeg kan fortsette i evigheten, men magien er borte...de uberstraighte pengegriske menneskene har tatt over hele gymindustrien, menneskene som gjorde dette mulig...menneskene som faktisk har designet øvelsene og utstyret du bruker, er nå kjeppjaget ut ..slik at gråde personlighetsløse drittsekker skal skvise lommebøkene med kurs, matter, baller og dårlige rompeøvelser.

Jeg filosoferte ytterligere over dette innlegget ditt når jeg nettop var og trente, og det er så trist men sant, alt du skriver medfører riktighet. 

Jeg tilhører ikke "Den gamle gode generasjonen" som trente seg opp på 80tallet og tidlig 90-tall, men også jeg er blitt gammel nok til å forstå hva du snakker om, og til å bevitne de usle generasjonsskiftene treningsmiljøene har vært igjennom. Siden sent 90-tall og tidlig 00-tall og til idag.

Det er med nostalgi og et smil om munnen jeg mimrer over de gamle originalene i det mest shabby men åkkesom klart beste gymmet i en kjeller i den småbyen på nordvestlandet jeg opprinnelig kommer fra. Så og si samtlige av disse ligger seks fot under torva nå, av forskjellige årsaker. Han som satt seg ned og dreit med åpen dør rett inn til vektrommet i bakfylla, før han gikk rett inn og benka 200 x antall ganger med et par oppvarmingssett på 140-150. Eller han som hadde tvangstanker om at han absolutt skulle ha DEN benken, selv om den var identisk til den andre benken, når 15-åringen som opptok denne unødig lenge ikke forsto kroppsspråket løfta orginal nr2 han opp, brauta til han, satte ham ned , og tok over benken. Eller original nr 3 som var så tullete at han trente gratis der et tosifret antall år fordi betjeningen ikke turte å be ham om betaling. 

De gamle byggergutta i hiphop-bukser (Bolebukser) som velvillig hjalp oss unggutter som smånervøst entret vektrommet blant dem, atmosfæren, duftene, du har helt rett: Alt er utdødd. Ikke et snev av det lever igjen. Alle disse karene er idag blitt erstattet av jyplinger av begge kjønn som anser seg som besserwissere fordi de har en eller annen pt-utdannelse og en og annen sceneopptreden i en konkurranse. "3,5 grader mer den veien og 0,5 mm mer den veien og litt mer opp med den kroppsdelen og 0,3 mm inn med den kroppsdelen så er løftet bra"  - Til en person som både er større og lysår sterkere enn dem selv. Ikke noe galt i å hjelpe andre teknikk-messig, men har man skumlest litt på "Norwegian athletic forum" på facebook så vet man hva jeg prater om. Det å komme i god form er gjort til rakettforskning for viderekomne astrofysikere, og folk er mest opptatt av å gi pirkete besserwisser-tips IKKE fordi de ønsker å se deg bli bedre, men fordi de ønsker å fremheve seg selv, og i 9/10 tilfeller så er slike besserwissertips på toppen av det hele feil. 

Den gode praten er også borte, glimtet i øynene er utdødd for lengst, nå logger alle i en eller annen fancy treningsapp, alle er personlige trenere som du sier, og alle er teenage-bodybuilders, et titt på de fleste gym idag så ser de fleste ut som vandrende nike-butikker, og vandrende gymshark-butikker, ikke noe galt med noen av merkene, Meeen generasjonsskiftet er ikke til det bedre synes jeg. ALLE er PT, ALLE er fitness-babes med blogg, ALLE er besserwissere og ALLE er eksperter. 

Personlig hører jeg den dag idag på gamlegutta (De få som er igjen av dem) foran disse nymotens fancy-boys-and-girls anytime. Og lærdommen jeg har tatt fra dem har jeg høyst sannsynlig aldri kunne fått fra dagens generasjon av super-eksperter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah så fantastisk godt skrevet :)

De fleste vil aldri engang vite hva vi snakker om, og det er jo nødvendigvis ikke galt......men det var så kult før.

Det var også det første stedet jeg så blant nordmenn som tok til seg innvandrere, og lot de bli en del av familien/miljøet...det var 0 rasisme av noe slag og alle ble godtatt. 

Treningsstudioer ble "oppfunnet" av kroppsbyggere, de ble utviklet av kroppsbyggere og de ble hele tiden motarbeidet, uglesett og kjeftet på av menneskene som idag har kommet seg inn og tatt over. 

De perfekte menneskene styrer treningsstudioene nå, de som "brenner" for trening og liker å jobbe med mennesker(fyfaen skyt meg).

Jeg trente med en tidligere ishockey proff, en verdensmester i roing og flere tidligere turnere og kroppbyggere og jeg fikk all deres kunnskap gratis. Idag hadde de på grunn av sitt utseende mest sannsynlig blitt nektet å engang trene på sats. 

Det gymmet er idag borte, kjøpt opp og gjort om til Fresh...etter 2år der kjenner jeg omtrent ikke en sjel og det omtrent umulig å få kontakt med betjeningen. Utstyret er av den nye typen som blir ødelagt hele tiden og ingen snakker med hverandre.

Det er sjeldent man ser noen løfte over 100kg i noe som helst og fredagsølen i badstuen ville ikke engang vært lov idag.

Member berries...memba memba when gyms were cool...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rock skrev:

Ah så fantastisk godt skrevet :)

De fleste vil aldri engang vite hva vi snakker om, og det er jo nødvendigvis ikke galt......men det var så kult før.

Det var også det første stedet jeg så blant nordmenn som tok til seg innvandrere, og lot de bli en del av familien/miljøet...det var 0 rasisme av noe slag og alle ble godtatt. 

Treningsstudioer ble "oppfunnet" av kroppsbyggere, de ble utviklet av kroppsbyggere og de ble hele tiden motarbeidet, uglesett og kjeftet på av menneskene som idag har kommet seg inn og tatt over. 

De perfekte menneskene styrer treningsstudioene nå, de som "brenner" for trening og liker å jobbe med mennesker(fyfaen skyt meg).

Jeg trente med en tidligere ishockey proff, en verdensmester i roing og flere tidligere turnere og kroppbyggere og jeg fikk all deres kunnskap gratis. Idag hadde de på grunn av sitt utseende mest sannsynlig blitt nektet å engang trene på sats. 

Det gymmet er idag borte, kjøpt opp og gjort om til Fresh...etter 2år der kjenner jeg omtrent ikke en sjel og det omtrent umulig å få kontakt med betjeningen. Utstyret er av den nye typen som blir ødelagt hele tiden og ingen snakker med hverandre.

Det er sjeldent man ser noen løfte over 100kg i noe som helst og fredagsølen i badstuen ville ikke engang vært lov idag.

Member berries...memba memba when gyms were cool...

Du sier noe...

Jeg kom til å tenke på hvor mange gode historier som skapes i dag i og rundt treningsmiljøene, også det nada. 

Face it, legendene, personlighetene, originalene..De er døde og begravd. Lenge leve dem. 

Og bra er kanskje det, hadde disse stått opp fra graven med muskelmassen intakt hadde nok første og beste PT på 20 år på elixia fortalt dem at deres gains (Forøvrig fra en svunnen tid) ble ervervet på feil måte, feil teknikk sånn og feil matrutiner slik og histen og pisten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 9.12.2016 den 19.28, L.C skrev:

I hvilken rekkefølge ville dere satt opp disse treningsøktene? (kun mandag-fredag)

1.Styrkeøkt: bein, bryst

2. Styrkeøkt: armer, rygg, skuldre 

3. Intervalltrening (løping)

4. Langkjør jogging (ca 1 mil)

Ingen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ville jeg gjort det:

Mandag: styrke 1

Tirsdag: intervall

Onsdag: fri

Torsdag: styrke 2

Fredag: langkjøring 

Hvis beinøkta på mandag er veldig tung, og det ødelegger intervallene, hadde jeg tatt fri på tirsdag og kjørt de på onsdag. Til syvende og sist er det jo du som skal gjøre dette, så prøv deg fram og finn ut hva som passer best for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, L.C skrev:

Økt styrke, bedre kondis, litt lavere fettprosent.

Mandag styrke 1

Tirsdag styrke 2 og avslutt med intervall

Onsdag styrke 1

Torsdag styrke 2 og avslutt med intervall 

Fredag langkjøring 

Kjørt nesten samme selv en periode, brutalt for min del, men damer tåler vell hard kjør bedre en karer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skvettlapp skrev:

Mandag styrke 1

Tirsdag styrke 2 og avslutt med intervall

Onsdag styrke 1

Torsdag styrke 2 og avslutt med intervall 

Fredag langkjøring 

Kjørt nesten samme selv en periode, brutalt for min del, men damer tåler vell hard kjør bedre en karer.

Oj oj. Ser veldig tungt ut, men jeg liker det! Da får jeg begge styrkeøktene like mange ganger i uka, pluss intervall og langkjør. Perfekt! Tusen takk, dette skal prøves 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kaye skrev:

Noen mente at mitt kaloriinntak burde ligge på 3800kcal om dagen for å gå ned i vekt. er det dumt av meg da og kun spise 1500 i løpet av en dag for en "raskere" effekt?

Mer detaljer om meg kan forsåvidt finnes her: 

 

Det avhenger jo av aktivitetsnivå og hvor godt trent man er fra før av. Du kan ligge på 1500kcal og få rask nedgang, problemet er at noe av vekta man mister kan være muskler også. Det er ikke vekta man hovedsakelig bør endre på, men kroppssammensetning. Det betyr at hvis du ligger på feks 2500kcal om dagen, i tillegg til at du trener, så kan du gå ned i fettprosent, og øke i muskelmasse, gitt at bmr'en din er riktig. Det gjør at man også kan spise litt mer og kose seg litt mer, 1500kcal dagen blir fort veldig magert, og man kan bli gående sulten en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...