Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har mistet en del fett på mage og hofter etter en stund på diett, og er fornøyd med fettprosenten her. På lårere og rumpa har jeg derimot litt fett igjen. Vanskelig å miste fett her altså! :p

Har ikke mye muskler på rumpa (har trent styrke under dietten for å beholde muskelmasse, men har ligget på 1500 kcal så har ikke bygget mye akkurat.) Pga dette har jeg mistet litt fett på rumpe, men den har blitt litt flatere, sikkert fordi det ikke er nok muskler under? Uansett, enkelt forklart; det jeg lurer på er om jeg kan bygge muskler selv om jeg fortsatt har litt fett igjen? Har lest at rumpa blir finere med lav fettprosent, da den får finere form. Men må man ikke ha nok muskler for at det skal bli fin form? kan former bli fin til tross for fett over? Hahaha dette er nok et ganske dumt spørsmål, men med alle rådene der ute er det ikke lett å vite altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Camblirfit skrev:

Har mistet en del fett på mage og hofter etter en stund på diett, og er fornøyd med fettprosenten her. På lårere og rumpa har jeg derimot litt fett igjen. Vanskelig å miste fett her altså! :p

Har ikke mye muskler på rumpa (har trent styrke under dietten for å beholde muskelmasse, men har ligget på 1500 kcal så har ikke bygget mye akkurat.) Pga dette har jeg mistet litt fett på rumpe, men den har blitt litt flatere, sikkert fordi det ikke er nok muskler under? Uansett, enkelt forklart; det jeg lurer på er om jeg kan bygge muskler selv om jeg fortsatt har litt fett igjen? Har lest at rumpa blir finere med lav fettprosent, da den får finere form. Men må man ikke ha nok muskler for at det skal bli fin form? kan former bli fin til tross for fett over? Hahaha dette er nok et ganske dumt spørsmål, men med alle rådene der ute er det ikke lett å vite altså 

Rumpa blir ikke finere med lavere fettprosent. Rumpa blir finere av mer muskler. Det er muskler og fett som gir rumpa form så bare å prioriter rumpa på trening og kutt ut kaloriunderskuddet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, FrkHoel skrev:

Rumpa blir ikke finere med lavere fettprosent. Rumpa blir finere av mer muskler. Det er muskler og fett som gir rumpa form så bare å prioriter rumpa på trening og kutt ut kaloriunderskuddet. :)

Tusentakk for svar, har tenkt det samme! Er jo vanskelig å få bort sett på lår og rumpe for en del jenter, og om alt fettet skal bort før jeg begynner å byge muskler blir vell rumpe bare flat?

Men kan jeg liksom få fin form om jeg bygger muskler, selv om jeg har en del fett der? Oj skal jeg ligge i vedlikehold eller overskudd? Beklager mange dumme spm her, men er ny på dette med muskelbygging. Har så langt bare ligget å underskudd for å bli kvitt fett, så vet mest om det nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Camblirfit skrev:

Tusentakk for svar, har tenkt det samme! Er jo vanskelig å få bort sett på lår og rumpe for en del jenter, og om alt fettet skal bort før jeg begynner å byge muskler blir vell rumpe bare flat?

Men kan jeg liksom få fin form om jeg bygger muskler, selv om jeg har en del fett der? Oj skal jeg ligge i vedlikehold eller overskudd? Beklager mange dumme spm her, men er ny på dette med muskelbygging. Har så langt bare ligget å underskudd for å bli kvitt fett, så vet mest om det nå :p

Om du ikke har fett på rumpa så vil du ha en fryktelig usunn fettprosent noe som kan påvirke muskelvekst og det som verre er med hormonbalansen. Så normalt med fett på rumpa er et sunnhetstegn.

Begynn gjerne på vedlikehold å se an hva som skjer i løpet av de neste 1-3 mnd. Om du mangler fremgang så legger du til litt kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2015 at 22.51, anorakk skrev:

 

Hva ble kostnadene inkludert frakt m.m anorakk? 

Og hvilken av variantene fra bestbelts er det du har? @Tronaldo har tidligere nevnt "3 inch". Dette som er mest hensiktsmessig å gå for når det er ment å brukes til bøy og mark?

 

Den 10.8.2015 at 22.51, anorakk skrev:

Personlig bruker jeg et ekstremt godt og solid belte kjøpt fra Best Belts i USA (http://www.bestbelts.net/) - det er en av de smarteste investeringene jeg har gjort. Det koster rundt 100 dollar et sted, og så kommer det jo dustete mye shipping på toppen som alltid, men jeg har ikke angret et øyeblikk.

 

Ellers har jeg et bra og billigere belte fra EliteFTS (http://www.elitefts.com/shop/power-lifting/powerlifitng-belts.html), og de kan også anbefales.

 

Ellers har jeg hørt veldig mye positivt om General Leathercraft (https://generalleathercraft.com/product-category/pioneer/leather-belts/power-lifting-belts/) i det siste, men jeg har ikke et belte fra dem selv, så det kan jeg ikke si noe mer om. De er billigere enn Best og EliteFTS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, FrkHoel skrev:

Om du ikke har fett på rumpa så vil du ha en fryktelig usunn fettprosent noe som kan påvirke muskelvekst og det som verre er med hormonbalansen. Så normalt med fett på rumpa er et sunnhetstegn.

Begynn gjerne på vedlikehold å se an hva som skjer i løpet av de neste 1-3 mnd. Om du mangler fremgang så legger du til litt kalorier.

Takk for tips, da gjør jeg det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens teit spørsmål, men da passer det her ihvertfall. :)

Hvis korrekt utført benkpress gjøres ned til midt på sternum, hvordan skal jenter med silikon/store bryster best gjøre benkpress?
Skal de begrense ROM ned til toppen av brystene? Eller bør stanga føres nærmere halsen slik at ROM blir lengre, men armene ikke holder helt korrekt vinkler? 
Må spør om råd før jeg tar dette opp videre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. april 2016 at 22.05, krirye skrev:

Hei! Jeg er helt ny her inne og lurer på om noen har peiling på hvordan man minsker bildestørrelse på mac? Får ikke lagt til noe bilde på profilen :mellow: 

Det mener jeg du kan gjøre i "preview", velg rediger > juster størresle > juster ned antall bildepunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, bikinijente skrev:

Det mener jeg du kan gjøre i "preview", velg rediger > juster størresle > juster ned antall bildepunkter

Hmm, når jeg trykker rediger får jeg ikke opp noe alternativ hvor jeg justere størrelsen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål på g her, evt mangel på kunnskap e.g kunnskapsløshet.

når jeg skal ligge på 2500kcal pr dag, og går på trening, løfter 5x5 programmet mitt og går 20-30 min på mølla med max incline.  da forbrennes jo noen kalorier, skal man la disse gå bort i stillhet eller skal man spise inn igjen disse kaloriene på treningsdager?  

dvs jeg må bruke pulsklokka på gymmet noe som er ok :p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sexylubben83 skrev:

dumt spørsmål på g her, evt mangel på kunnskap e.g kunnskapsløshet.

når jeg skal ligge på 2500kcal pr dag, og går på trening, løfter 5x5 programmet mitt og går 20-30 min på mølla med max incline.  da forbrennes jo noen kalorier, skal man la disse gå bort i stillhet eller skal man spise inn igjen disse kaloriene på treningsdager?  

dvs jeg må bruke pulsklokka på gymmet noe som er ok :p

 

Hvis fokuset er på fettap ville jeg ikke spist inn de ekstra kaloriene du bruker på mølle og trening. 2500 kalorier er ikke farlig lavt for en godt voksen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Svima84 skrev:

Hvordan finner jeg ut av næringsinnholdet i 25g norvegia ost, har oversikt over hva det er i pr 100gr. står stille hvordan jeg regner det ut for  finne ut av det :blink:

Du må finne ut hvor mye 25g er i forhold til 100g.
Deler du 25 på 100, så får du 0,25, eller 1/4. 25g er altså en fjerdedel av 100g - og derfor vil antall kcal i 25g være en fjerdedel av antall kcal i 100g.

Alternativt kan du dele 100/25 og få 4, som jo betyr at det første tallet er 4 ganger så stort som det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aurelius skrev:

Du må finne ut hvor mye 25g er i forhold til 100g.
Deler du 25 på 100, så får du 0,25, eller 1/4. 25g er altså en fjerdedel av 100g - og derfor vil antall kcal i 25g være en fjerdedel av antall kcal i 100g.

Alternativt kan du dele 100/25 og få 4, som jo betyr at det første tallet er 4 ganger så stort som det andre.

Det vil si at jeg da f.eks. det er 27g fett pr 100gr at jeg da tar 27g / 25 = 1,08g. at i 25 gr norvergia ost er det 1,08g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...