Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er lovlig å ta med seg hårvoks i handbagasjen på fly, eller vil det regnes som væske? Konsistensen er mer fast enn flytende (id voks), men er smørbar. Har prøvd å google meg fram til det, og fant kun ut at det ikke er lov med hårgele, men det sto ingenting spesifikt om hårvoks.

Har hatt med meg voks selv hvertfall, men så lenge det er under 100mL så esje det noe problem. Og det er de vel stort sett? Om du evnt spør på fb siden til norwegian eller sas, så svarer de fort og bør ha peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om det er lovlig å ta med seg hårvoks i handbagasjen på fly, eller vil det regnes som væske? Konsistensen er mer fast enn flytende (id voks), men er smørbar. Har prøvd å google meg fram til det, og fant kun ut at det ikke er lov med hårgele, men det sto ingenting spesifikt om hårvoks.

Smørbare ting er ikke lov. Men er beholderen på under 100ml så skal det gå bra. Evt kan du bare ta over så mye du trenger i en litt mindre beholder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lovlig å ta med seg hårvoks i handbagasjen på fly, eller vil det regnes som væske? Konsistensen er mer fast enn flytende (id voks), men er smørbar. Har prøvd å google meg fram til det, og fant kun ut at det ikke er lov med hårgele, men det sto ingenting spesifikt om hårvoks.

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/bagasje/vasker

Merk spesielt:

Hva regnes som væske?

Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/bagasje/vasker

Merk spesielt:

Hva regnes som væske?

Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. 

Tenk dere at den setningen der har blitt lagt til fordi en kverulant har prøvd å ta meg seg noe frossent gjennom sikkerhetskontrollen <_<

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har midlertidig mistet kontakten med rumpa litt, bortsett fra når jeg kjører knebøy. Har noen tips til øvelser som kan hjelpe meg å finne den tilbake, eventuelt noe med strikk kanskje? Prøvde både glutebridge, hipthrust og ettbeins hipthrust, men jeg fikk det liksom ikke til lenger...! Er minst 2-3 måneder siden jeg trente rumpa spesifikt, kan ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har midlertidig mistet kontakten med rumpa litt, bortsett fra når jeg kjører knebøy. Har noen tips til øvelser som kan hjelpe meg å finne den tilbake, eventuelt noe med strikk kanskje? Prøvde både glutebridge, hipthrust og ettbeins hipthrust, men jeg fikk det liksom ikke til lenger...! Er minst 2-3 måneder siden jeg trente rumpa spesifikt, kan ha noe med det å gjøre.

Pull through (i kabel), kanskje? Ellers pleier jeg å varme opp med glutebridge med strikk, med veldig fokus på å holde spennet og skviiise rumpa på toppen. Dersom du ikke har prøvd det allerede, da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor realistisk er det at en 30 år gammel fyr på 175cm som veier 100kg som ikke har trent en dag siden han gikk ut av militæret 7 år siden klarer å løfte 60 i benk, 90 i knebøy, 110 i mark og 130 i beinpress? :p

Har en kompis som har regnet ut ca hvor mange % per kg kroppsvekt jeg løfter i disse øvelsene og mener han skal klare å matche % per kg kroppsvekt innen en uke.

Det er helt latterlig, right? Aldri i verden om han har sjans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor realistisk er det at en 30 år gammel fyr på 175cm som veier 100kg som ikke har trent en dag siden han gikk ut av militæret 7 år siden klarer å løfte 60 i benk, 90 i knebøy, 110 i mark og 130 i beinpress? :p

Har en kompis som har regnet ut ca hvor mange % per kg kroppsvekt jeg løfter i disse øvelsene og mener han skal klare å matche % per kg kroppsvekt innen en uke.

Det er helt latterlig, right? Aldri i verden om han har sjans...

Beinpress vet jeg ikke, men alt annet har han nok sjans til å klare. På en annen side så skal det vel mindre til for en mann å for eksempel klare kroppsvekt i bøy enn en kvinne, så utregning i prosent blir feil. Prøv å match wilks poeng i stedet  på wilkscalculator.com/kg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har midlertidig mistet kontakten med rumpa litt, bortsett fra når jeg kjører knebøy. Har noen tips til øvelser som kan hjelpe meg å finne den tilbake, eventuelt noe med strikk kanskje? Prøvde både glutebridge, hipthrust og ettbeins hipthrust, men jeg fikk det liksom ikke til lenger...! Er minst 2-3 måneder siden jeg trente rumpa spesifikt, kan ha noe med det å gjøre.

hva med kamskjell med strikk? Ligge på sida, beina litt bøyd opp og åpne øverste beinet som et kamskjell (prøv å google hvis du ikke skjønner). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinpress vet jeg ikke, men alt annet har han nok sjans til å klare. På en annne side så skal det nok mindre til for en mann å for eksempel klare kroppsvekt i bøy enn en kvinne. Dere kan jo sjekke wilks-kalkulatoren i stedet?

Ah, takk for tips om Wilks-kalkulatoren! :) Vi får se hvordan det går for han, haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pull through (i kabel), kanskje? Ellers pleier jeg å varme opp med glutebridge med strikk, med veldig fokus på å holde spennet og skviiise rumpa på toppen. Dersom du ikke har prøvd det allerede, da :) 

Pull through kan funke, vurderer det eller kickbacks av noe slag! Tidligere har jeg fått grei kontakt med rumpa via glutebridge uten å ha helt merka det (blitt støl dagen derpå), så det kan også funke! Skal teste litt forskjellig tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan slår jeg av meldingene som spammer ned mailen min nå plutselig etter at jeg ikke har vært aktiv her inne på flere år?

Klikk på nicket ditt oppe til venstre --> Notifications --> Notification Settings. Under:

Method to use for content I follow automatically

Så velger du den du synes passer best ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Har jeg alltid vært tynn fordi det ligger i genene mine? Finnes det noe for å "bremse" forbrenningen? 

Eller, så tror du at du spiser mer enn du gjør. Prøvd å telle kcal en dag for å se hvor du ligger? Er du veldig aktiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg alltid vært tynn fordi det ligger i genene mine? Finnes det noe for å "bremse" forbrenningen? 

Du, og alle andre som tror at det er noe spesielt med dere siden dere ikke legger på dere, har bare lav kunnskap når det gjelder trening og kosthold. Kroppen er vitenskap. Basalforbruket ditt er ikke på 10.000 kalorier daglig om du tror det. Forbrenningen til folk varierer ikke så mye at det har noe som helst å si... Du må bare spise nok. Hvor mange måltider spiser du daglig? 3? 4? Hvis du ikke går opp i vekt med 3 måltider, spis 4, hvis det ikke funker, spis 5, 6, 7, 8 eller 9 måltider daglig... Kjøp en gainer og spis til du ser at du får i deg et overskudd med kalorier, så enkelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, så tror du at du spiser mer enn du gjør. Prøvd å telle kcal en dag for å se hvor du ligger? Er du veldig aktiv? 

Spiser nok litt for lite, har prøvd noen ganger å telle kcal i en uke. Blir ofte mindre enn jeg har håpet. Er ikke kjempeaktiv, mest gåturer med hund. Har bare tenkt det kanskje er genetisk siden min far er tynn og alltid har vært det. Han spiser mye mer enn meg. Men da spiser vi begge for lite da vell.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...