Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eksem ;) astma har jeg ikke, ihvertfall ikke enda...

Pinlige sykommer hadde en episode om en fyr som fikk heftig eksem av å trene, da han skulle ned i vekt.

Hovedgreia var at han hadde lagra faens til mye histaminer, som han reagerte på da de ble frigjort under trening.

Løsningen var herlig nok at han måtte trene lengre økter (med en del cardio) for å "tømme histaminlagrene".

(pluss, potensielt antihistaminer som han fikk)

I god vitaeprostil funket det for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlige sykommer hadde en episode om en fyr som fikk heftig eksem av å trene, da han skulle ned i vekt.

Hovedgreia var at han hadde lagra faens til mye histaminer, som han reagerte på da de ble frigjort under trening.

Løsningen var herlig nok at han måtte trene lengre økter (med en del cardio) for å "tømme histaminlagrene".

(pluss, potensielt antihistaminer som han fikk)

I god vitaeprostil funket det for ham.

Har ikke tid til lengre cardioøkter, ellers skulle jeg prøvd ;)

Her virker det som om det er kryssallergien med bjørk som er trigga, men sesongen for bjørkepollen er over, så da må triggeren være en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke trent styrke på kjempelenge (mange måneder), og nå vil jeg begynne igjen. Har nå jogging som primær treningsform... Vil trene styrke to ganger i uka, til å begynne med i hvert fall. Trente X-press i fjor høst. Vurderer det eller starting strength. Tips? Må uansett være fullkropps. Bør jeg begynne helt fra bunn av igjen (altså stanga)?

Kan også nevnes at jeg spiser i underskudd for tiden. (Skriving av masteravhandling satte sine spor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på døgnet trener du? Med tre unger, full jobb og oppussing av hus så sliter jeg med å finne ledige tiner, særlig på ettermiddag/tidlig kveld. Mannen trener faktisk på natten, senteret hans har døgnåpent. Natten er ikke aktuelt for meg, men kanskje et B-menneske som meg kan lære meg til å trene på morgenen... Fundere.... Har en travel jobb så kan ikke møte utslitt heller, derfor nøler jeg litt med å satse på morgentrening. Hva er dine erfaringer og når trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å lage pommes frites av søtpotet, men de blir bare dvaske, og ikke crispy! Noen som har noe tips som funker? :)

Jeg har ikke prøvd selv, men det skal visstnok hjelpe å legge de i vann en stund på forhånd. 1-2 timer kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...