Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fant her: http://www.mobech.no/vektlofterutstyr-ol-vektskive-jern-0-5kg.html

Synes det var litt kjipt å måtte ut med 150kr i frakt, men 235 kr tilsammen for å kunne øke "mellom" 1,25kg skivene er definitivt verdt det for meg i hvert fall :) (Dessuten er det omtrent halve prisen av å bestille samme vare fra utlandet)

kan du ikke bare spørre noen som bor i Oslo om de kan kjøpe og sende som vanlig brev til deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener styrke 5 ganger i uka. Går i tillegg til skole og bhg hver dag, ca 1 time, 5 dager. Vil dere regne det som 5 treninger i uka eller 10? :p Jeg er så usikker på hva jeg skal regne som trening eller ikke. Personlig syns jeg ikke å gå er å trene, men er jo aktivitet, så vet ikke om jeg skal regne med det ift kcal. Skal litt opp i vekt, og med 5 treninger i uka er det estimert til ca 2300 kcal i uka , så har lagt meg på 2500-2700 de siste tre ukene.

Klarer ikke følge mitt eget råd gitt, tenk å gjøre det så vanskelig for seg selv :p

Jeg synes ikke det teller som trening, men hvis du går EKSTREMT mye bør du jo tenke over det i forhold til kalorier. Jeg går hele dagen på jobb (snekker), men regner det aldri når jeg vurderer kaloriinntak osv.

Hvordan har 2500-2700 kalorier påvirket vekten, da? Det er jo det viktige spørsmålet. Går du ikke opp eller går opp minimalt må du jo bare oppjustere en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det teller som trening, men hvis du går EKSTREMT mye bør du jo tenke over det i forhold til kalorier. Jeg går hele dagen på jobb (snekker), men regner det aldri når jeg vurderer kaloriinntak osv.

Hvordan har 2500-2700 kalorier påvirket vekten, da? Det er jo det viktige spørsmålet. Går du ikke opp eller går opp minimalt må du jo bare oppjustere en smule.

Jeg har ikke tort å veie meg enda, skal prøve å holde det til 1 gang i mnd. Har satt opp faste veie/måledager, så tenkte igrunn å vente til da (1,5 uke til). Jeg blir jo sterkere på hver eneste trening så har pleid å bruke det som en indikasjon på om jeg får i meg nok eller ikke, men ble bare litt betenksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tort å veie meg enda, skal prøve å holde det til 1 gang i mnd. Har satt opp faste veie/måledager, så tenkte igrunn å vente til da (1,5 uke til). Jeg blir jo sterkere på hver eneste trening så har pleid å bruke det som en indikasjon på om jeg får i meg nok eller ikke, men ble bare litt betenksom!

Hvorfor så sjelden på vekta? Jeg er bare nysgjerrig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har forsøkt å klage på noe kjøpt på ebay?

Kjøpet mitt var utrolig dårlig innpakket, så var blitt delvis ødelagt underveis.

Ikke snakk om de store summer, men egnet til å irritere...

har klaga maange ganger, tru de med å gi dårlig feedback, så får du som regel ny vare, eller pengene tilbake :) ps. man må sende med bildebevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Arbeidsavklaringspenger om man velger å motta sluttpakke fra nåværende arbeidsgiver? Mens man da selvfølgelig er jobbsøker igjen.

Nå gidder ikke jeg å gå inn på nav.no for å undersøke, men tviler på det, da arbeidsavklaringspenger (AAP) er en ordning for de som ikke er tilbake i arbeid etter 1 år som sykemeldt (og kanskje aldri kommer tilbake i arbeid og da blir ufør).

Er det dagpenger(?) du tenker på? I så fall burde du egentlig bare ta kontakt med nav og spørre. Min erfaring til nå er at det ikke er direkte superlett å finne ut av ting på nav.no - særlig når det kommer til tall osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Arbeidsavklaringspenger om man velger å motta sluttpakke fra nåværende arbeidsgiver? Mens man da selvfølgelig er jobbsøker igjen.

Man får vel dagpenger fra man står uten jobb vil jeg tro...Da jeg søkte måtte jeg sende med skriftlig bevis på at jeg ikke jobba på arbeidsplassen min lenger, og fikk fra første arbeidsdag etter kontrakten var utgått. Skader ikke å søke iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Arbeidsavklaringspenger om man velger å motta sluttpakke fra nåværende arbeidsgiver? Mens man da selvfølgelig er jobbsøker igjen.

Det kommer an på hvilken sluttpakke du tar imot. Får du lønn tilsvarende 1 år i sluttpakke så får du ikke arbeidsavklaringspenger eller arbeidsledighetstrygd på et år. Man må også huske at mange bedrifter betaler ut den årslønnen i en engangs sum og du må skatte ganske mye av det. Snakk med tillitsvalgt eller ring NAV før du tar en beslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvilken sluttpakke du tar imot. Får du lønn tilsvarende 1 år i sluttpakke så får du ikke arbeidsavklaringspenger eller arbeidsledighetstrygd på et år. Man må også huske at mange bedrifter betaler ut den årslønnen i en engangs sum og du må skatte ganske mye av det. Snakk med tillitsvalgt eller ring NAV før du tar en beslutning.

Det er slik jeg også har forstått det etter søking på nav.no. Litt skummelt å godta en sluttpakke som skal tilsi 5 mnd + oppsigelsestid. Det betyr isåfall at jeg frasier meg retten på hjelp i 8 måneder! Men samtidig er det jo en once in a lifetime mulighet til å faktisk følge mine drømmer! :o ....Hadde jeg bare hatt mer enn 1 ukes betenkningstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg også har forstått det etter søking på nav.no. Litt skummelt å godta en sluttpakke som skal tilsi 5 mnd + oppsigelsestid. Det betyr isåfall at jeg frasier meg retten på hjelp i 8 måneder! Men samtidig er det jo en once in a lifetime mulighet til å faktisk følge mine drømmer! :eek: ....Hadde jeg bare hatt mer enn 1 ukes betenkningstid...

Dagpenger er jo ment for folk som faktisk trenger penger fordi de ikke får lønn etter oppsigelse. Hvis du tar en sluttpakke som medfører at du får lønn i 8 mnd etter oppsigelse så trenger du jo ikke dagpenger de 8 månedene. Jeg ser ikke problemet?

Følg drømmene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spare pengene LOL! Nei, men dere har helt rett, og jeg vil jo ikke trenge NAV og kan følge drømmen! Bare litt skummelt å faktisk ha muligheten!

Litt gammelmannsfilosofi til deg: livet er egentlig idiotisk kort, og jobb er bare en liten, uviktig del av det. Du skal være død i milliarder av år, og har 80 år på å gjøre noe som gir mening for deg. Ta penga, følg drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spare pengene LOL! Nei, men dere har helt rett, og jeg vil jo ikke trenge NAV og kan følge drømmen! Bare litt skummelt å faktisk ha muligheten!

Mener du kan få en del av sluttpakken som en ulempeserstatning og resten som etterlønn en (kortere) periode. Erstatningen regnes ikke som lønn med de fordeler det innebærer. Snakk med en advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...