Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Z3 compact er en finfin telefon. Jeg kjøpte min da den kom ut, har ikke fått noe riper. Det er en ganske enkel måte å unngå å ødelegge skjermen: man unngår å miste den i bakken

hahaha, man kjøper altså ikke en sånn telefon hvis man er en av dem som knuser telefonen lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kjøper ikke en smart telefon om man er av dem som knuser telefonen lett og ikke bruker etui ;)

Jeg mister telefonen heeeeele tiden, men har enda til gode å knuse den :D Som groenhaug sier så er det noen av oss som aldri kunne hatt iphone... Takker samsung for at den tåler all den røffe behandlingen den får hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har sikkert spurt før, men her er 359 sider med spørsmål...

Jeg har lest mye på forumet her, og på bloggen generelt. Og en ting som går igjen er det velkjente "for å gå ned i vekt må du bruke mer energi enn du putter i deg". Men samtidig leser jeg om folk som ligger på x antall kcal, og ikke går ned i vekt, som får råd fra andre på at "du får i deg for lite kcal, du må spise mer" ... men om første utsagnet er riktig, så vil jo det si at om man ligger på for lite kcal, så går man enda mer ned i vekt istedet for opp ? Så hva er logikken her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette: http://websta.me/p/1046487718736168286_210901280 (se filmen, noen få sec bare)

HVA, HVORFOR, HVORDAN BLI KVITT?!

Ikke vondt - men plagsomt! Dukker opp hver jævla kveld. (de siste 4 dagene)

Jeg pleide å få leamus endel, men etter at jeg begynte å ta magnesium har jeg ikke opplevd det. Det er ikke akkurat science i dette svaret, men min n=1 er i alle fall at det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg har et lite problem med synkronisering av bilder mellom iPhone og Mac - enkelte ganger får jeg ikke opp nye bilder på macen min, selv om de ligger i bildestrømmen på iPhonen. Noen som vet hvordan jeg kan få ordnet dette?

(Nei, å kvitte seg med apple-produkter er ikke en god løsning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide å få leamus endel, men etter at jeg begynte å ta magnesium har jeg ikke opplevd det. Det er ikke akkurat science i dette svaret, men min n=1 er i alle fall at det hjalp.

skal få kjøpt kosttilskudd og teste det. Kan bare ikke skjønne at det skulle være relevant for meg da jeg aldri har slitt med dette før - og jeg har trent både mer og hardere før. Kostholdet er også ganske på plass (har tilpassa plan fra ernæringsfysiolog), så klarer ikke helt å se hvordan jeg kan ha mangel på noe. MEN; nå er det i gang igjen. fjerde dagen på rad... Herregud så sinnsykt plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få kjøpt kosttilskudd og teste det. Kan bare ikke skjønne at det skulle være relevant for meg da jeg aldri har slitt med dette før - og jeg har trent både mer og hardere før. Kostholdet er også ganske på plass (har tilpassa plan fra ernæringsfysiolog), så klarer ikke helt å se hvordan jeg kan ha mangel på noe. MEN; nå er det i gang igjen. fjerde dagen på rad... Herregud så sinnsykt plagsomt

Hos meg kommer Leamus i perioder også forsvinner det igjen. Så er nok bare litt periodisk, tror det skjer hos de fleste. Men hos meg kommer Lemus ofte i øyet. Noen av optikerne her sier det er pga stress. Det kan sikkert stemme.

Har du stresset mye i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg jo tar ZMA ... M=Magnesium.. Så det kan ikke være det!

Hmmm... nja. jo. Gjør for så vidt det, men det var verre for en stund siden enn nå.. (Stresset, altså). Har hatt leamus før - men alltid i øyet, og aldri fire-fem dager på rad. Merkelig dette. Og SYKT PLAGSOMT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik; har allerede noen selvpåførte blåmerker :-p Ellerd funker d å flekse - bare litt slitsomt i lengden.

Er du gravid?

Leamus

Skrevet av Legene Harriet og Bjarne Haukeland

Sist oppdatert 18. januar 2008

Leamus er en kortvarig sammentrekning av en del av en muskel.

Dette skjer fordi muskelens nerve forbigående er litt irritert. Sammentrekningene er ganske rytmiske, smertefrie og kan vare i flere timer av gangen.

Hvor får man leamus?

Det er vanlig å få leamus i muskelen rundt øyet og i andre små muskler i ansiktet. Man kan få det alle muskler. Gravide får det ofte i magemusklene.

Er leamus farlig?

Leamus er ikke farlig og er ikke tegn på sykdom. Har man derimot muskellammelser som skyldes sykdom eller skader av nerver, kan man ofte se leamuslignende sammentrekninger av den skadde muskelen.

Hva kan man gjøre med leamus?

Leamus går over av seg selv etter en tid. Man kan forsøke med lett massasje av muskelen. Det er ikke sikkert at det virker. Det finnes ingen kjent, medisinsk behandling av leamus. Akupunktur kan hjelpe.

Leamus er den mildeste formen for muskelrykninger. Mer avansert former er såkalte "tics" og Tourettes syndrom (red. adm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...