Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg er 170cm, relativt kraftig bygd med brede hofter og brede skuldre, jobber med å bytte ut fett med muskler... Forslag til målvekt?

Er vel bare meg selv som kan avgjøre, men BMI er litt håpløst på meg :S

Alt ettersom hvor beef /ripped du vil bli, 70-95kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lovisa
Lovisa; ja takk :)

Er det tidsnok at du får oppskrifta tirsdag eller onsdag? Eg er i Helsinki til tirsdag nemleg... :p

(Truuur eg husker ingredienser og framgangsmåte dersom ikkje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i middag til noen venner i neste uke og skal bake kake.

En av gjestene har cøliaki.

Kan jeg uten stress bytte hvetemel med glutenfritt mel 1:1 i oppskriften, eller er det noe annet magisk som må gjøres?

Og, påvirker glutenfritt mel smaken? Gidder ikke å servere noe som er subpar :sneaky:

Aurelius og andre matvrak

Jeg vil anbefale deg å kjøpe glutenfrie havregryn og kjøre de i kjøkkenmaskinen til mel. Kaken kan virke noe grovere siden det ikke vill bli like finmalt som hvetemel, men det går etter min erfaring helt fint. Jeg bytter ut alt av mel med det, uten å må endre på noe mer i oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa

Er det nokon som har erfaring med at sports-BH kan forstyrra pulsbelte/-klokke?

Har nett kjøpt ny, litt meir avansert enn dei eg har brukt før, sports-BH og løp med den nå i morges. Etter nokre kilometer byrja pulsen å oppført seg rart, hoppa plutseleg 10-20 slag opp og falt ned igjen etter ei stund. Virka som om det først normalisere seg når eg flytta pulsbeltet ned litt slik at det ikkje var i kontakt med sports-BH'en lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som har erfaring med at sports-BH kan forstyrra pulsbelte/-klokke?

Har nett kjøpt ny, litt meir avansert enn dei eg har brukt før, sports-BH og løp med den nå i morges. Etter nokre kilometer byrja pulsen å oppført seg rart, hoppa plutseleg 10-20 slag opp og falt ned igjen etter ei stund. Virka som om det først normalisere seg når eg flytta pulsbeltet ned litt slik at det ikkje var i kontakt med sports-BH'en lenger...

Det blir jo ikke helt det samme, men jeg forsøkte å løpe i vanlig bh en gang og da var det bare å glemme pulsbeltet. "Døde" visst flere ganger i løpet av turen fordi bh-en fikk beltet til å miste kontakten med kroppen. Hva slags sports-bh er det du har? Kanskje den sitter for stramt så det blir noe friksjon mellom beltet og huden eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa
Det blir jo ikke helt det samme, men jeg forsøkte å løpe i vanlig bh en gang og da var det bare å glemme pulsbeltet. "Døde" visst flere ganger i løpet av turen fordi bh-en fikk beltet til å miste kontakten med kroppen. Hva slags sports-bh er det du har? Kanskje den sitter for stramt så det blir noe friksjon mellom beltet og huden eller noe.

Casall-eit eller anna. Hugh impact-type berekna på bl.a. løping. Men eg har ikkje pulsbeltet under sports-BH'en, men på nedsida av han dersom du skjønner. Så det blir liksom kontakt mellom nedre kant av sports-BH'en og øvre kant av pulsbeltet... Så lurer rett og slett på om gnissning/friksjon derfrå er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er slike skjørt godkjent i Vatikanstaten?

[ATTACH]165142[/ATTACH] [ATTACH]165143[/ATTACH]

Står bare at man skal dekke skuldre og knær.

Jeg ville sagt nei... Er oppvokst katolsk og det der hadde ikke blitt "godkjent" å møte opp i kirka med, så da regner jeg med at Vatikanstaten kjører med samme regler ca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa
Går bra med tirsdag :)

Oi, eg gløymde det nesten ut. :)

250 gr mandler (kan erstatta ein del av mandlene med andre nøtter)

250 gr mørk sjokolade (70 %)

250 gr demerarasukker

250 gr smør

1 ts bakepulver

1 ss kakaopulver

6 egg

Knus nøtter og sjokolade i foodprosessor og sett til side. (Kan gjerast for hånd, men tek litt tid i så fall...)

Rør sukker og smør kvitt, tilsett eit og eit egg.

Rør kakao, bakepulver og nøtte-/sjokoladeblandingen inn.

Hell i smurt form (rund, ca 24 cm).

Steik ca 1 time, 180 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...