Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Etter oppdatering til andorid 5.0.2 på min Sony Xperia z1 compact så har det begynt å hakke i telefonen når jeg snakker. Høres ut som en robot.

Kjenner en annen med samme telefon, hvor eksakt det samme har skjedd. What to do?

Gå på innstillinger, anrop, scroll nedover og fjern avkukinga for "støyreduksjon for mikrofon", hvor rart det enn høres ut. Og "gi bedre lyd fra samtalepartner" avkukinga skal også fjernes.

Prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er forskjellene på blender og foodprossessor i faktisk bruk (ikke tenkt bruk)?

Skal kjøpe meg en av delene, må vel ikke ha begge deler?! Til smoothies, falafel, hjemmelaga burgere ++.

Bør kunne knuse is og/eller frosne bær.

Anbefaling av blender eller foodprossessor på lavest mulig prisnivå?

o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellene på blender og foodprossessor i faktisk bruk (ikke tenkt bruk)?

Skal kjøpe meg en av delene, må vel ikke ha begge deler?! Til smoothies, falafel, hjemmelaga burgere ++.

Bør kunne knuse is og/eller frosne bær.

Anbefaling av blender eller foodprossessor på lavest mulig prisnivå? o_O

Jeg har vært veldig fornøyd med denne typen her: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskin/MCM2054/bosch-foodprocessor-mcm2054

Ikke helt lik min, da jeg har hatt min i over 10 år, men samme type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på innstillinger, anrop, scroll nedover og fjern avkukinga for "støyreduksjon for mikrofon", hvor rart det enn høres ut. Og "gi bedre lyd fra samtalepartner" avkukinga skal også fjernes.

Prøv :)

Gjorde det for et par dager siden, og ikke fått noen klager etter det. Så satser på at det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man på en nogenlunde fin måte si til noen som konskvent skriver "..." bak bortimot hver eneste setning? Jeg tror ikke dette faller i god jord: "Kan du drite i å misbruke de jævla punktumene for hver eneste setning du skriver? Vil du høres ut som en kronisk premenstruell misfornøyd fjortisjente eller er det helt tilfeldig?"

Jeg har en teori om at for disse menneskene så er det blitt fysisk umulig å taste bare ett punktum, det blir automatisk til tre. Av og til to. WTF! Hva faen betyr to punktum? Grammar rage :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man på en nogenlunde fin måte si til noen som konskvent skriver "..." bak bortimot hver eneste setning? Jeg tror ikke dette faller i god jord: "Kan du drite i å misbruke de jævla punktumene for hver eneste setning du skriver? Vil du høres ut som en kronisk premenstruell misfornøyd fjortisjente eller er det helt tilfeldig?"

Jeg har en teori om at for disse menneskene så er det blitt fysisk umulig å taste bare ett punktum, det blir automatisk til tre. Av og til to. WTF! Hva faen betyr to punktum? Grammar rage :banghead:

Du skriver: Du vet at man bare trenger et punktum på slutten av en setning?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: Du vet at man bare trenger et punktum på slutten av en setning?

:)

Takk! Akkurat passe diplomatisk med en liten fornærmelse attåt.

Føler meg truffet...

Kronisk misbruker av ellipse.

På en annen side; jeg mener jeg sparer mye tid på å bevisst unnlate underforståtte følgesetninger.

Tre punktum er kortere å skrive enn en selvsagt setning.

Tre punktum som bevisst virkemiddel er straight nok. Det er først når de erstatter punktum overalt at jeg blir irritert. To punktum ==> eksistensiell krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp til å finne en sang. Eneste lyricsen jeg husker er "jeg kan rocke slips, men er saus på skjorta" eller noe i den duren (samt flere lignende greier: jeg kan gå med dress, men har åpen skjorte). Norsk rap-typ sang, Har googlet meg grå og hørt gjennom det meste av Dirty Oppland, Arif og Onkl P men finner den ikke! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp til å finne en sang. Eneste lyricsen jeg husker er "jeg kan rocke slips, men er saus på skjorta" eller noe i den duren (samt flere lignende greier: jeg kan gå med dress, men har åpen skjorte). Norsk rap-typ sang, Har googlet meg grå og hørt gjennom det meste av Dirty Oppland, Arif og Onkl P men finner den ikke! Hjelp!

http://genius.com/Karpe-diem-spis-din-syvende-sans-lyrics ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye styr og om og men å bytte dieselfilter på bilen?? Eller er det noe noobs som meg kan gjøre enkelt?

Kommer litt an på bilen. Det er lett å bytte filter, men systemet må luftes etterpå, og det varierer fra produsent til produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...