Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Får hele tiden opp melding om at startdisken på macen min er full. Tenkte å kopiere over noe til en ekstern harddisk jeg tidligere har bruk til en pc, men det går ikke. Har googlet "problemet" og lest noe om at jeg kan formatere den, men skjønner det ikke helt og er redd for at jeg ikke kan bruke den til pcen min etterpå. Noen smarte som vet hva jeg bør gjøre? Kanskje enklest å kjøpe ny harddisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klesprøving er til tider morsomt... Hvor finner man (dame)klær som passer store overarmer (og store lår)?

aczssn.jpg

Jeg har prøvd å kjøpe nye sommerklær i dag, særlig buksene mine er i ferd med å vokse, men låra passer ikke inn i mindre størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hele tiden opp melding om at startdisken på macen min er full. Tenkte å kopiere over noe til en ekstern harddisk jeg tidligere har bruk til en pc, men det går ikke. Har googlet "problemet" og lest noe om at jeg kan formatere den, men skjønner det ikke helt og er redd for at jeg ikke kan bruke den til pcen min etterpå. Noen smarte som vet hva jeg bør gjøre? Kanskje enklest å kjøpe ny harddisk?

Litt av utfordringen er at både Mac og Windows har sine preferanser når det kommer til hva slags lagringssystem en harddisk har,og at det som funker best på Windows, ikke funker like bra på Mac, og vice versa.

Unntaket er hvis man formaterer den og velger FAT32,et eldre system som støttes av alle filsystemer.

Ulempen da blir at du ikke kan ha filer som er større enn 4GB,og at backupsystemet i Mac ikke vil fungere på den nye disken.

Kort oppsummert; det enkleste ville nok være å kjøpe seg en egen dedikert Mac-harddisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av utfordringen er at både Mac og Windows har sine preferanser når det kommer til hva slags lagringssystem en harddisk har,og at det som funker best på Windows, ikke funker like bra på Mac, og vice versa.

Unntaket er hvis man formaterer den og velger FAT32,et eldre system som støttes av alle filsystemer.

Ulempen da blir at du ikke kan ha filer som er større enn 4GB,og at backupsystemet i Mac ikke vil fungere på den nye disken.

Kort oppsummert; det enkleste ville nok være å kjøpe seg en egen dedikert Mac-harddisk.

Tusen takk for svar :) Da kjøper jeg likså godt bare en ny. Noen anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppdatering til andorid 5.0.2 på min Sony Xperia z1 compact så har det begynt å hakke i telefonen når jeg snakker. Høres ut som en robot.

Kjenner en annen med samme telefon, hvor eksakt det samme har skjedd. What to do?

Jeg har ikke hatt noe problem med fuksjonenene på telefonene etter oppdatering,men jeg har opplevd at batteri kapsiteten har falt etter systemoppdateringen. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :) Da kjøper jeg likså godt bare en ny. Noen anbefaling?

Med mindre du skal ha noen fancy funksjoner som automatisk backup (f. eks via nettverk) el så er det ikke spesielt viktig hvilken du kjøper. Bare skaff deg en ide om hvor stor kapasitet du trenger. Det er lite poeng å betale for 2TB (2000GB) om du trenger 150GB. Når du vet (ca.) hvilken kapasitet du trenger så velg en du liker designet på med en pris du synes er passende.

Dersom du bare skal koble den til i blant og flytte over noen filer for å bevare dem trygt så er det jo en fordel at den ikke er så stor så jeg ville valgt en 2.5". Her er en liste over 2.5", eksterne harddisker sortert etter popularitet (som er en god pekepinn på hvor bra de er):

http://www.prisjakt.no/category.php?o=tillv_pop&lb=s225092605#prodlista . Bare juster etter størrelsen du har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du skal ha noen fancy funksjoner som automatisk backup (f. eks via nettverk) el så er det ikke spesielt viktig hvilken du kjøper. Bare skaff deg en ide om hvor stor kapasitet du trenger. Det er lite poeng å betale for 2TB (2000GB) om du trenger 150GB. Når du vet (ca.) hvilken kapasitet du trenger så velg en du liker designet på med en pris du synes er passende.

Dersom du bare skal koble den til i blant og flytte over noen filer for å bevare dem trygt så er det jo en fordel at den ikke er så stor så jeg ville valgt en 2.5". Her er en liste over 2.5", eksterne harddisker sortert etter popularitet (som er en god pekepinn på hvor bra de er):

http://www.prisjakt.no/category.php?o=tillv_pop&lb=s225092605#prodlista . Bare juster etter størrelsen du har behov for.

Ja, skal bare koble den til i blant og legge over gamle dokumenter og bilder, så da holder det i massevis med 500 GB. Vil ikke ha noe fancy greier som gjør at ting kopieres automatisk. Ser en som er så billig at jeg nesten blir skeptisk, men tror du ikke denne er grei nok når jeg bare er ute etter noe helt enkelt? http://www.elkjop.no/product/data/harddisk-og-ssd/SGSLI500GBBK/seagate-slim-500-gb-ekstern-harddisk-sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale et sett med trådløse øreplugger som ikke er skamdyre?

Jeg har Jabra Sport Plus, og er veldig fornøyd :D God lyd, og det følger med fem-seks forskjellige "adaptere" til proppene så man kan velge dem som sitter best og er mest komfortable for sine egne ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt bare den svært enkle...

Vannvekt.

Én uke er ikke imponerende lenge.

Nei det er det ikke, men det burde skjedd noe på i hvertfall et sted på kroppen. Uansett er jo PSMF en ganske ekstrem diett som man ikke skal gå på veldig lenge med mindre man er veldig veldig overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

I går kveld skrudde iPhonen min seg av (obviously, var tom for batteri), og da jeg fikk nok strøm til å skru den på igjen, fikk den ikke dekning. Det har nå stått "søker..." i 24t, og det er litt stress å ikke motta meldinger, telefonopprigninger eller kunne bruke nett på de evigvarende trikketurene til jobb. Jeg har skrudd av og på, tilbakestilt nettverksinnstillinger, og tatt simkortet inn og ut. Noen som har tips som kanskje kan funke frem til tele2 gidder å svare på mailen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...