Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ikke dumt spm. Jeg er akkurat samme! 'Må jo spise nok' går igjen i hodet mitt: GAAINZ! OGså sitter man der, gravid i 10. mnd og føler seg dritt. Så det er nok ikke bare deg. Hvis jeg forstod deg rett (skjønte igrunn ingenting av de parringsropene dine ) :p Jeg har forsåvidt omtrent aldri spydd av å ha spist for mye da.

I see.. Parringsropene osv var bare formildende synonym for å kaste opp:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også historisk sett vært småspist, men jeg har aldri overspist til det punktet hvor jeg har kastet opp. Én gang i løpet av livet kan jeg for så vidt koble oppkast til overspising, men det var også på en båt i liten storm så jeg tror ikke nødvendigvis det bare var overspisingen som gjorde at jeg måtte snakke i den store porselenstelefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en diskusjon gående; hvordan burde en oppkarbing på PSMF se ut, i forhold til fordeling av protein/karbs/fett?

Har ikke sett på detaljene rundt psmf på en stund, men mener å huske at retningslinjene for et cheat meal var noe sånt som 7-10 ganger kroppsvekt (kg) i kcal, hvorav minimum 2 g carb (fortrinnsvis fra fornuftige kilder, ikke smågodt) for hvert kilo du veier.

Så for meg som er noen-og-nitti kilo, vil det være... 8-900 kcal, med 180-200g carb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fare for å drepe tråden med et "kjedelig" spørsmål, så fyrer jeg allikevel løs: er det noen som har erfaring med å spille fotball eller drive annen intensiv sport med konktaktlinser?

Jeg leser flere steder (blant annet her) at det skal være helt "legit" og at det er uten fare, men har nylig fjernet brillene og lurer på om det ikke er litt stress om de "popper ut" helt enkelt. Erfaringer mottas med glede. :)

0 stress badedress! Går veldig fint. Før når jeg brukte linser/briller drev jeg også med fotball blandt annet. Eneste som kan være stress er hvis det er veldig mye vind eller noe, men det skal fortsatt veldig mye til for at det skjer noe. Større sjanse for at du skader deg eller brekker noe i fotballen enn at linsen faller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst pusset jeg litt opp hjemme og i den forbindelse tok jeg ned en lampe som pappa hadde festet ledningen med sånn super sterkt lim.. Uansett når jeg dro den ned forsvant noe av den super dårlige malingen jeg hadde på veggen. Jeg prøvde bare å legge litt akryll i disse ujevnheten siden jeg ikke orket å gå ut og kjøpe sparkel. Vel ble ikke noe fint selvsagt. Så nå har jeg pusset ned en god del, så er spørsmålet, bør jeg pusse ned all maling og så legge sparkel for å så pusse ut og male over. Eller burde jeg bare pusse det slik at det blir mest mulig jevnt, så legge sparkel i hullene, pusse over og legge maling?

Vil selvfølgelig ha finest mulig resultat og jeg er perfeksjonist. Ser alle slike feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente snart 21, 169 høy, veide 75,1 kg forrige mandag, prøver å gå ned i vekt mens jeg fremdeles har progresjon i treningen. Ønsker å gå ned 0,5-1kg i uken. Trener styrke 3 ganger i uka, og intervaller på mølle to ganger i uka (samme økt som styrke). Spiser 1400 på fridager, og 1600 på treningsdager, av dette er 1,8g per kg kroppsvekt protein. Spiser jeg nok, for lite eller for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente snart 21, 169 høy, veide 75,1 kg forrige mandag, prøver å gå ned i vekt mens jeg fremdeles har progresjon i treningen. Ønsker å gå ned 0,5-1kg i uken. Trener styrke 3 ganger i uka, og intervaller på mølle to ganger i uka (samme økt som styrke). Spiser 1400 på fridager, og 1600 på treningsdager, av dette er 1,8g per kg kroppsvekt protein. Spiser jeg nok, for lite eller for mye?

Kjapt svar; for lite.

Edit: Regnefeil i regnearket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente snart 21, 169 høy, veide 75,1 kg forrige mandag, prøver å gå ned i vekt mens jeg fremdeles har progresjon i treningen. Ønsker å gå ned 0,5-1kg i uken. Trener styrke 3 ganger i uka, og intervaller på mølle to ganger i uka (samme økt som styrke). Spiser 1400 på fridager, og 1600 på treningsdager, av dette er 1,8g per kg kroppsvekt protein. Spiser jeg nok, for lite eller for mye?

For lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, det så jo veldig mye ut? :eek: Skal sies jeg ikke er så veldig aktiv på treningsfri dager. Går ca. 10.000 skritt (har fitbit), men ellers mye stillesittende.

Selv om du har stillesittende dager så bør du et godt stykke opp. Legg inn informasjonen din her: http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html

Uten av valg av trening og med reduksjon på 500 kalorier så ligger du for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg synes også det virker veldig mye okveine ?

TS: jeg har samme høyde og alder og veier 2-3kg mer, trener også, og går ned i vekt. Uten å vise til annet enn egen erfaring fant jeg ut at for å gå ned akkurat passe fort (2kg pr mnd) spiser jeg alt mellom 1670-2500 etter hvor mye trening+hverdagsaktivitet.

Vet ikke helt hvordan jeg klarte det, men tydeligvis lagt inn at man skulle gange med 3 et sted midtveis i utregningen og da blir det jo feil :banghead:

BMR: 1581

Kcal behov: 2400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...