Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

LCHF IS DA WHEY!!!!!

(Nå er jo jeg en sterk tilhenger av keto/LCHF, og tildels uenig i en del av de nasjonale kostholdsrådene, men jeg ser også at det er flere veier til Rom)

Ja, men du prøver forhåpentligvis ikke å forklare motsetningene mellom "det som funker for deg" og kostholdsrådene utifra konspirasjonsteorier og ved å involvere Rockefellerstiftelsen, illuminati og reptiljøder, chemtrails og kolloidalt sølvvann (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men du prøver forhåpentligvis ikke å forklare motsetningene mellom "det som funker for deg" og kostholdsrådene utifra konspirasjonsteorier og ved å involvere Rockefellerstiftelsen, illuminati og reptiljøder, chemtrails og kolloidalt sølvvann (?)

Det høres jo ikke akkurat ut som folk du trenger å diskutere med, eller ta seriøst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du prøver forhåpentligvis ikke å forklare motsetningene mellom "det som funker for deg" og kostholdsrådene utifra konspirasjonsteorier og ved å involvere Rockefellerstiftelsen, illuminati og reptiljøder, chemtrails og kolloidalt sølvvann (?)

er det noe galt med illuminati reptiljøder som selger kollodialt homeopatisk sølvvann for Rockefeller også nå?!?!?! Nei vet du hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

På kvinneguiden sitt forum diskuterte vi hvordan man regner ut pulssoner, f.eks "hva er 70% av makspulsen min og hvordan regner jeg det ut?".

Jeg sa at du da tar makspuls x 0.7, men da fikk jeg denne som svar:

Intensitetssonene dine settes ut ifra makspuls (øvre) og hvilepuls (nedre). I mellom disse punktene settes soneintervallene.

La oss si at du har en hvilepuls på 70 slag i minuttet. Dette er altså din nedre ende av skalaen. Makspulsen er på 200. Fra nedre til øvre skiller 130 slag.

Sone 1: 50-60 % av makspuls

For å finne 50 % regner man slik: (130*0,5)+70 = 135 slag/min

Er ikke 70% av et tall det samme, uansett hva hvilepulsen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kvinneguiden sitt forum diskuterte vi hvordan man regner ut pulssoner, f.eks "hva er 70% av makspulsen min og hvordan regner jeg det ut?".

Jeg sa at du da tar makspuls x 0.7, men da fikk jeg denne som svar:

Intensitetssonene dine settes ut ifra makspuls (øvre) og hvilepuls (nedre). I mellom disse punktene settes soneintervallene.

La oss si at du har en hvilepuls på 70 slag i minuttet. Dette er altså din nedre ende av skalaen. Makspulsen er på 200. Fra nedre til øvre skiller 130 slag.

Sone 1: 50-60 % av makspuls

For å finne 50 % regner man slik: (130*0,5)+70 = 135 slag/min

Er ikke 70% av et tall det samme, uansett hva hvilepulsen er?

Dette er Karvonen formelen for å regne ut pulssoner, og den baserer seg på prosent av "heart rate reserve". Ikke prosent av makspuls (som Olympiatoppen opererer med). Noen foretrekker denne metoden og mener den er mer presis siden den tar hensyn til at hvilepulsen kan være ulik frra person til person med samme makspuls.

Spiller neppe noen gigantisk rolle hvilken metode man bruker. Det viktigste er å variere treningen slik at man løper rolig når det skal være rolig og hardt når det skal være hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere andre som blir kalt overlegen på trening?

Trener på senter med en del kjente fra skolen osv. Og jeg er ofte i min egen verden når jeg vandrer mellom sett og øvelser. Ofte jeg ikke får med meg alle folkene, eller i pausene får jeg ofte ikke med meg ting rundt meg. Er det bare meg? eller skjer det andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere andre som blir kalt overlegen på trening?

Trener på senter med en del kjente fra skolen osv. Og jeg er ofte i min egen verden når jeg vandrer mellom sett og øvelser. Ofte jeg ikke får med meg alle folkene, eller i pausene får jeg ofte ikke med meg ting rundt meg. Er det bare meg? eller skjer det andre også?

Trener på et senter som består av et stort rom hvor knebøyracks etc er samlet. Jeg og broren min har vært på trening samtidig, opptil flere ganger uten at vi har funnet det ut før vi møttes i garderoben etter økten.

Så nei, det er ikke bare deg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsakshandel?

Heter de ikke noe mer fancy enn det? Noen er kanskje rene grønnsakshandler, men andre har lite grønnsaker men veldig mye annet spennende.

Googlet litt og fant ut at det faktisk skrives "innvandrerbutikkene" på offentlige sider.

EDIT: NRK skriver "innvandrerbutikker" http://www.nrk.no/livsstil/gronnsaker-koster-flesk-hos-rema-1.908636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...