Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt annet spørsmål. Byttet folkeregistert adresse i høst, og nå er det kommunevalg til høsten igjen. Stemmer jeg for min orginale kommune eller den nye jeg har skiftet til? Noen andre som har peiling? Ville jo vært naturlig å stemme i den nye kommunen.

Folkeregistrerte adresse som bestemmer hvor du stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vondt i leggene etter at jeg startet å løpe en del. Er ikke benhinnebetennelse, fordi det blir verre etter aktivitet og kjennes under aktivitet. Først ble jeg redd for at det var starten på belastnings-fraktur av fibula, men fibula ligger jo lateralt - og det er likt på begge leggene. Vondt inn-/forside, litt bedre etter massasje. Noen som vet hva det kan være?

Klassisk eksempel av KSS (Kardiosmertesyndrom). Veldig farlig og kan på sikt spre seg til både rumpa og lillehjernen. Eneste løsning er å unngå løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise cottage cheese som gikk ut 15.april, yay or nay?

Som de andre sa: lukter den greit så er det bare å spise.

Forøvrig så går ikke ting ut på dato lenger, det er bare at produsent ikke kan love at kvaliteten er like bra etter den datoen.

Jeg har en melk i kjøleskapet som hadde best før dato for 2 uker siden. Helt fin den! Så ikke kast mat før det er luktet, sett og smakt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukt og prøvesmak, men det burde nok være helt ok.

Yay så lenge den lukter ok :)

Som de andre sa: lukter den greit så er det bare å spise.

Forøvrig så går ikke ting ut på dato lenger, det er bare at produsent ikke kan love at kvaliteten er like bra etter den datoen.

Jeg har en melk i kjøleskapet som hadde best før dato for 2 uker siden. Helt fin den! Så ikke kast mat før det er luktet, sett og smakt på :)

Lukta bra og smakte godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sa: lukter den greit så er det bare å spise.

Forøvrig så går ikke ting ut på dato lenger, det er bare at produsent ikke kan love at kvaliteten er like bra etter den datoen.

Jeg har en melk i kjøleskapet som hadde best før dato for 2 uker siden. Helt fin den! Så ikke kast mat før det er luktet, sett og smakt på :)

Best før-produkter er aldri farlig å spise etter datoen så lenge de ikke lukter rart (Hun Tv-kokk-Wenche laget omelette på ETT år gamle egg som var perfectly fine!). Derimot skal man være forsiktig med ting som det står siste holdbarhetsdato på - for da handler det om bakterievekst som kan være "farlig"/fremkalle matforgiftning - f.eks rå kylling - men disse tingene lukter som regel nok til at man holder seg unna uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et lite skadespørsmål. Spilte baseballkamp i går. Fikk da en person som løp på meg. Og hans kne kolliderte med mitt kne. Jeg ble truffet på innsiden av kneet. Litt sånn typisk fotball skade. I går var det en del smerte. I dag er det helt helvæte.

Noen som har peiling på hva det kan være? eller noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite skadespørsmål. Spilte baseballkamp i går. Fikk da en person som løp på meg. Og hans kne kolliderte med mitt kne. Jeg ble truffet på innsiden av kneet. Litt sånn typisk fotball skade. I går var det en del smerte. I dag er det helt helvæte.

Noen som har peiling på hva det kan være? eller noen som har vært borti noe lignende?

Mannen min ble taklet på am.fotball trening, nesten samme skade, det var revning i den ene senen på innsiden av kneet. Han fikk beskjed om å trene på det sålenge det ikke gjør vondt, men låser det seg er det minisken. Anbefaler uansett å ta en tur til legen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble taklet på am.fotball trening, nesten samme skade, det var revning i den ene senen på innsiden av kneet. Han fikk beskjed om å trene på det sålenge det ikke gjør vondt, men låser det seg er det minisken. Anbefaler uansett å ta en tur til legen ! :)

Ja. det var planen. Takker for tips. Aner jo ingenting om skader, da jeg ikke pleier være skadet. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...