Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som vet hva suksessterte heter på engelsk? Finner ikke noe svar.

Ville tro du finner mer hvis du heller bruker Zuleikakake som søkeord.

Finner en del på "success cake", men ser ut til å være nordmenn som skriver på engelsk eller engelskspråklige som har fått den i Norge.

Kan det være snakk om en faktisk erkenorsk kake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste svaret.

Hvis det er føflekker hun er usikre på, vil fastlegen kunne se på dem og være enig/uenig. Dersom det er noe han/hun er usikker på, vil da det korrekte være å fjerne dem og samtidig sende henvisning til hudlege.

Det er ikke vanlig å sjekke hele kroppen når man er inne på kontroll.

Så han burde fjernet 6 føflekker? Da er jeg glad han gikk bort i fra vanlig praksis :)

I følge hudlegen var det vanlig når man først var inne, det var ikke noe jeg fant på. Jeg har også snakket med andre mennesker som har fått samme type kontroll. Dette var på Revmatismesykehuset Haugesund, hudpoliklinikken, om andre sykehus har en annen praksis kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tro du finner mer hvis du heller bruker Zuleikakake som søkeord.

Finner en del på "success cake", men ser ut til å være nordmenn som skriver på engelsk eller engelskspråklige som har fått den i Norge.

Kan det være snakk om en faktisk erkenorsk kake?

Må nesten ha norsk opphav? finner meget lite info ellers. Zuleikakake har jeg aldri hørt før, men den har sikkert flere ulike navn/kallenavn. Skal uansett til bunns i dette før dagen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koke/lage makaroni (ikke snarkokt, men den fullkornsmakaronien) fra sopps i mikro? Vet det funker med snartkoktris, men lengre/vanskeligere med vanlig ris (eller?), men den det finnes jo ikke snartkokt fullkornsmakaroni. Vil det funke lell? Jeg har ikke kjøkken, kun mikro og vannkoker, og nei det er ikkje mulighet for studentkokeplate/ovn på rommene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var 6 stykk som så mistenkelige ut, ja.

Hvis det var fem stykk som ikke så mistenkelige ut, men som du syntes så mistenkelige ut, så er det bare en.

Noe av poenget her var at den som ble fjernet ikke var mistenkelig i mine øyne, altså ville den ikke blitt fjernet om jeg bare hadde gått til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget her var at den som ble fjernet ikke var mistenkelig i mine øyne, altså ville den ikke blitt fjernet om jeg bare hadde gått til fastlegen.

Jeg har fått fjernet 5-6 som ikke har sett mistenkelige ut, men bare har vært plagsomme. Hos forskjellige fastleger. Ingen har nølt med å fjerne dem. Konsultasjon og lignende har ikke vært nevnt engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bør jeg ha i Vibram five fingers? Sånn i tilfelle bestilling på nett. Hva bruker dere?

Jeg bruker 39 i vanlige sko, nesten alltid, og jeg har str 39 1/3 i mine adidas power perfect II (kanskje mer sammenlignbart for flere)

Vibram har størrelsesguide på nettsidene sine. #detfunkaformeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fjernet 5-6 som ikke har sett mistenkelige ut, men bare har vært plagsomme. Hos forskjellige fastleger. Ingen har nølt med å fjerne dem. Konsultasjon og lignende har ikke vært nevnt engang

Samme fastlege som henviste meg videre har fjernet to stk før. Den første da jeg var 13, den neste ca 10 år senere. Denne gangen var han usikker, og valgte videre henvisning da det var snakk om en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme fastlege som henviste meg videre har fjernet to stk før. Den første da jeg var 13, den neste ca 10 år senere. Denne gangen var han usikker, og valgte videre henvisning da det var snakk om en del.

Som igjen er en ordning som sørger for at potensiell kreft får utvikle seg rundt 6 måneder lenger enn den strengt tatt ville trengt.

Kjipt å gjøre med kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som igjen er en ordning som sørger for at potensiell kreft får utvikle seg rundt 6 måneder lenger enn den strengt tatt ville trengt.

Kjipt å gjøre med kreft.

Ser den. Jeg er ikke utdannet innenfor feltet, og har bare referert til egen erfaring. I mitt tilfelle ville resultatet av en praksis som du beskriver vært at 5-6 friske føflekker hadde blitt fjernet, og den skumle hadde fått bli. Det er kanskje lengre behandlingstid andre steder i landet? Det tok bare 3 mnd fra legen sendte henvisning til jeg fikk time ved hudpoliklinikken. Dersom ventetiden normalt er lengre skjønner jeg at dette kan bli farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får man leamus, og er det noe jeg kan gjøre for at det skal slutte? Nå har det nemlig vibrert under det venstre øyet mitt, av og på i flere dager. Lei!

Har også vært mye plaget av det i det siste, samt muskelkramper. Kan komme av kostholdet, for eksempel mineralmangel, ofte kalsium eller magnesium (som kan få deg til å mangle kalsium). Magnesium tapes gjennom trening, og også ved inntak av mye koffein. Jeg begynte å ta magnesium for ca. to uker siden, og etter det har jeg ikke hatt leamus eller muskelkramper:)

(og nå har jeg altså blitt veldig trøtt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...