Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei? Skjønte ikke helt hvorfor du la ved et bilde av APT.

Men tenker jo at jo lavere vinkel man har så får man jo mindre ROM.

Finnes det en "sweet spot" der man får det beste fra både korsrygg og glute/hams?

Jeg gjør apparatet så kort som mulig for å få mest mulig fri bevegelse i hoftepartiet. Gjennomfører så en "vanlig rygghev" men kun med 1 bein, kjører også med en ganske markant knekk i kneet for å involvere bakside lår og rumpe mer.. Andre beinet lar jeg bare hvile oppå støtta bak.

Lærte denne øvelsen av en aktiv sprinter med mange medaljer i NM. Han vet hva han snakker om, tar meget godt på baksiden, men krever litt trening for å aktivere rumpa nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Noen som har en fin artikkel om programdesign til styrketrening? (ikke den engelske som ligger på sidene til afpt, har allerede lest gjennom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kildesortering har blitt påbudt i Oslo, og det er jo flott. Alltid vært vant til å kildesortere alt hjemme hos mor og far.

Uansett, jeg har en liten leilighet, og dermed ikke mange plasser til å oppbevare søppel. Papp og glass tas raskt ut, men nå som vi skal sortere matavfall, plast og restavfall så får jeg et problem...

I skapet jeg bruker nå, som er under vasken, så har jeg 20-23 cm å gå på i bredden, 56 i høyden og dybden er det et normalt skap. (Du tenker kanskje hva slags underlig størrelse jeg har på skapet mitt, men jeg har brannslange inni der også, dermed liten plass).

UANSETT, jeg finner ikke noe system som passer skapet mitt... Verken ikea, clas ohlson, jysk, hth, etc.

Et utrekbart sytem ala noen skuffer hadde vært smart. Eventuelt bare en høy tynn boks med 3 rom i. Har noen noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildesortering har blitt påbudt i Oslo, og det er jo flott. Alltid vært vant til å kildesortere alt hjemme hos mor og far.

Uansett, jeg har en liten leilighet, og dermed ikke mange plasser til å oppbevare søppel. Papp og glass tas raskt ut, men nå som vi skal sortere matavfall, plast og restavfall så får jeg et problem...

I skapet jeg bruker nå, som er under vasken, så har jeg 20-23 cm å gå på i bredden, 56 i høyden og dybden er det et normalt skap. (Du tenker kanskje hva slags underlig størrelse jeg har på skapet mitt, men jeg har brannslange inni der også, dermed liten plass).

UANSETT, jeg finner ikke noe system som passer skapet mitt... Verken ikea, clas ohlson, jysk, hth, etc.

Et utrekbart sytem ala noen skuffer hadde vært smart. Eventuelt bare en høy tynn boks med 3 rom i. Har noen noe tips?

Gå på Google Images, søk på kildesortering system, scroll nedover inntil du ser noe du liker, trykk på bildet, og velg 'visit page' på menyen som kommer frem. Da er det gode odds for at du finner informasjon om hvor det kan kjøpes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også verdt å huske at for mange varer blir den effektive grensa senket.

Før var ikke frakt tatt med i regnskapet, nå blir den det.

Det er godt å vite, indeed. Jeg mener å huske at det finnes unntak for denne grensen, som bøker fra amazone, vet du om det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en negativ trend?

Før var det en kritikk av "forumet" at alle skulle være venner.

At diskusjonene ble tannløse fordi alle skulle være så snille.

Det som tildels er et resultat av at alle nå møter hverandre hele tiden, og knytter bånd, er at man blir jævlig redde for å tråkke "venner" på tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...