Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det burde løse seg ved å hoppe på tog fra Oslo s, -tror alle vestgående tog går ut forbi Lysaker :)

Det stemmer, bare passe på at du ikke tar regionstog for der får man vel ikke lov til å gå av allerede på Lysaker - men lokaltog er ok.

Du kan også ta de 'grønne bussene' - dvs. Akershusbussene , men tror nok deter lettere å ta toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man spiser i overskudd og bare trener en muskel, f.eks. rumpe... vil man få større rumpemuskler og mer fett andre steder? ^^

Tenker bare på alle disse trådene om jenter som er redd for å få større lår, armer osv og derfor vil utelate øvelser for disse muskelgruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man spiser i overskudd og bare trener en muskel, f.eks. rumpe... vil man få større rumpemuskler og mer fett andre steder? ^^

Tenker bare på alle disse trådene om jenter som er redd for å få større lår, armer osv og derfor vil utelate øvelser for disse muskelgruppene.

Veldig mulig. Man kan styre hvilke muskler som blir større ved å trene de, men man kan ikke styre hvor fettet legger seg, på samme måte som at man ikke kan styre hvilket fett kroppen forbrenner hvis man ligger i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Lurer på det samme bare med kipping pullups

Kipping pull ups er for å gjøre pull ups til en slags fullkroppøvelse når man i hovedsak vil trene arbeidskapasitet. Så man kan flytte vekt fra A til B mer effektivt enn med vanlige pull ups. Man blir selvsagt ikke særlig mye sterkere av det, siden det mest handler om å bruke hoftene til å svinge seg opp.

Om det er verdt å ha med i ett program er en debatt for seg selv, men ser det er veldig mange som kritiserer det uten å ha sjekket opp i hva tanken bak er engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det skal trene lats, men det gjør man jo ved vanlige chins. Er det no spes annerledes når man har beina hvilende på benken?

Treffer jo musklene fra en annen vinkel hvertfall, og muligens blir en mer strict utførelse da du ikke kan bruke momente i kroppen. Utover det vet jeg ikke, det er sikkert ikke avgjørende om du bytter ut den ene med den andre. Syns rack chins kjentes ut som en grei øvelse, men litt mer pes å rigge til. Pluss at alle ser rart på deg da. Men de ser jo rart på meg uansett så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer jo musklene fra en annen vinkel hvertfall, og muligens blir en mer strict utførelse da du ikke kan bruke momente i kroppen. Utover det vet jeg ikke, det er sikkert ikke avgjørende om du bytter ut den ene med den andre. Syns rack chins kjentes ut som en grei øvelse, men litt mer pes å rigge til. Pluss at alle ser rart på deg da. Men de ser jo rart på meg uansett så.

Prøvde øvelsen i dag se, og følte meg passe "smart" ja :p Jeg følte ikke at jeg traff musklene noe annerledes. Men du har et poeng, du får ikke brukt momentene kroppen, så da må de spesifikke musklene ta i mer. Takk for oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har en lav fettprosent, og en del muskler (tror jeg i hvert fall). Men selv om jeg har veldig slanke armer og ben, så har jeg det irriterende hoftefettet! Har ligget i kcal underskudd tidligere, men vil absolutt ikke bli tynnere enn det jeg er nå.... Har gått opp 2 kg iløpet av de 2 siste mnd for å bygge muskler, men også gått opp 2 cm rundt midjen og samme cm rundt lår/rumpe... Er det noen typer mat som spesielt gir magefett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kroppen lagrer fett er til en viss grad påvirket av kjønn, da menn har en tendens til å lagre fett rundt mage og rygg, og damer større tendenser til å lagre fett på hofter, lår og rumpe.

Utover dette er det såvidt jeg vet ikke mulig å påvirke hvor på kroppen overskuddkalorier blir lagret.

Kort svar ; Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...