Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

? Var det ment som et råd i retning av "keep it simple"(?) , eller en kommentar om at det eneste kjøkkenutstyr man har er en gammel primus, og at det må tas med i beregningen(?) , eller at panna cotta er den eneste desserten som duger til servering?

Hei du :) Eg siterte fra feil person, og har bedt om å få slette innlegget hvor du er sitert her.... eg mente å sitere den personen som i utgangspunktet ville ha tips... fulgte ikkje nøye med nyår eg trykka "svar" :p

Eg skjønte for øvrig ikkje spm ditt :p Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Vet ikke, lurer :p Hehe. Jeg vet jo det med vann i musklene, men er det så 'enkelt'? Har alltid fått høre at man går opp i vekt av det og lurer på hva som gjør det. BLir man mer sulten så man spiser mer eller hva er det liksom?

Jeg har hørt at det er så enkelt, da (: rundt 1-3kg elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med kreatin og amming? Har spurt om dette flere plasser i dag, og liker ikke svaret jeg får :p hehe

1. En veldig omfattende informasjonskilde om kreatin: http://examine.com/supplements/Creatine/

2. Snakk med lege/jordmor uansett.

3. Effekten av kreatin er såpass liten at du ikke går glipp av noe om du venter ett halvt år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg innrømme at jeg er litt forvirra :p Sikkert i ammetåka jeg da ...

Vel, ~150kr for 500g kreatin, 5 gram om dagen = 1,50 kr/dag. Veldig billig. Bieffekt = økt vannlagring. Veldig lite. Effekt = litt høyere ytelse på trening, som over lang tid vil gi gainz, men på 6 måneder vil ha rimelig liten effekt.

I tillegg så er jo noe sånt som 25%+ av populasjonen non-responders, så det kan godt hende du ikke får noe somt helst effekt ut av det.

Mest sannsynlig går det fint å ta kreatin mens du ammer siden det finnes naturlig i kjøtt, men det virker veldig dumt å gjøre det uten å høre med helsepersonell (jordmor/lege) først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste øvelsene jeg har i programmet mitt som belaster korsryggen og magen er mark og planke. Jeg skal bytte mark med sumo. Blir sumo og planke for lite trening for korsrygg og mage?

Jeg har og latt korsryggen "forfalle" ved å kutte ut markløft, du kan f.eks. ta rygghev, good mornings, rumensk markløft, eller pendlay-roing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...