Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

siden jeg ikke tørr å opprette "den store reisetråden", elns, spør jeg likegjerne her:

London på Tirsdag - vi er to studenter som reiser. Har dere noen tips til/svar på dette:

- Spisesteder med fin pris og god mat? Tenker at middag kan komme på rundt 200 - 300kr. Helst førstnevnte.

- Ting vi må få med oss? Som museer, ting man ikke kan gå glipp av osv.

- Bør man forhåndsbestille billetter på ekspressen fra gatwick og til victoria station? Eller koster det det samme der og da?

- Matbutikker som ligger sentralt? Ev. fine steder å spise frokost på, fordi vi ikke har det inkludert på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg ikke tørr å opprette "den store reisetråden", elns, spør jeg likegjerne her:

London på Tirsdag - vi er to studenter som reiser. Har dere noen tips til/svar på dette:

- Spisesteder med fin pris og god mat? Tenker at middag kan komme på rundt 200 - 300kr. Helst førstnevnte.

- Ting vi må få med oss? Som museer, ting man ikke kan gå glipp av osv.

- Bør man forhåndsbestille billetter på ekspressen fra gatwick og til victoria station? Eller koster det det samme der og da?

- Matbutikker som ligger sentralt? Ev. fine steder å spise frokost på, fordi vi ikke har det inkludert på hotellet.

Se denne

xo2mr7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg ikke tørr å opprette "den store reisetråden", elns, spør jeg likegjerne her:

London på Tirsdag - vi er to studenter som reiser. Har dere noen tips til/svar på dette:

- Spisesteder med fin pris og god mat? Tenker at middag kan komme på rundt 200 - 300kr. Helst førstnevnte.

- Ting vi må få med oss? Som museer, ting man ikke kan gå glipp av osv.

- Bør man forhåndsbestille billetter på ekspressen fra gatwick og til victoria station? Eller koster det det samme der og da?

- Matbutikker som ligger sentralt? Ev. fine steder å spise frokost på, fordi vi ikke har det inkludert på hotellet.

http://www.britishmuseum.org/

Et must (for meg i alle fall). Gratis museum med så mye spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siden jeg ikke tørr å opprette "den store reisetråden", elns, spør jeg likegjerne her:

London på Tirsdag - vi er to studenter som reiser. Har dere noen tips til/svar på dette:

- Spisesteder med fin pris og god mat? Tenker at middag kan komme på rundt 200 - 300kr. Helst førstnevnte.

- Ting vi må få med oss? Som museer, ting man ikke kan gå glipp av osv.

- Bør man forhåndsbestille billetter på ekspressen fra gatwick og til victoria station? Eller koster det det samme der og da?

- Matbutikker som ligger sentralt? Ev. fine steder å spise frokost på, fordi vi ikke har det inkludert på hotellet.

Kom hjem fra London for et par timer siden faktisk. Hvor i London skal dere bo?

Når du kjøper billett fra flyplassen til sentrum, så burde du kjøpe returbilletten samtidig, det er billigere. Kan også nevnes at det er billigere å kjøpe dagskort til metroen om du skal ta den to eller flere turer i løpet av dagen (noe alle gjør). Prisen på enkeltbilletter er helt hinsides. (Enkeltbillett: 4.70 pund, dagskort: 9.00 pund). De har noe som heter "Oyster card", men sjekket det ikke ut, så prøv å google det og sjekk om det er enda billigere igjen.

Prisene på spisesteder varierer en del. Det vi erfarte var at samme kjede tok seg litt bedre betalt når de lå litt nærmere hotellene (utnytte hotellgjester ofc.) Dog mulig dette ikke gjelder overalt.

Mange av resturantene har meny og priser utenfor, så det går an å sjekke der før man bestemmer seg for å spise.

Det er også så sinnsykt mye spisesteder overalt, så å anbefale det blir nesten en umulighet. I tillegg kan priser variere en del innad i restauranten og. Jeg spiste feks. en pizza på italiensk til 9 pund, mens søsteren min spiste en til 15 pund.

Du finner sånne expressmatbutikker overalt omtrent (Tesco, Sainsbury etc.). Hadde ikke behov for en stor matbutikk, så erfaringen der er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Vi bor rett ved Hyde park! Har tenkt til å sjekke fire dagsbilletter vs ukeskort på the tube, og velge det som koster minst. Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

Anbefaler deg å sjekke ut timeout.com for gode Londontips, Ina Winther! :)

London er stort, men samtidig kompakt - så jeg ville tatt bena fatt så langt det lar seg gjøre. De beste stedene gjemmer seg i sidegatene, og de får man ikke ramlet over ellers. :) Det er også greit å gå i anskaffelse av et Oystercard (akkurat som Ruter-kort); det er fort det rimeligste når det kommer til kollektiv (du fyller på et valgfritt beløp og blir trukket en rabattert billettpris hver gang du bruker det), og det kan brukes på både metroen og bussen (sistnevnte er som oftest rimeligere og enklere å benytte seg av). Du må betale et depositum på det kortet, men det får du tilbake dersom du leverer det inn før avreise. Tror ikke det er stort mer enn £5, så man kan eventuelt bare beholde det også, så har man det til neste gang man tar turen over. :)

Det er fantastisk mange gode restauranter, så det er egentlig bare å gå ut på gaten og velge en av de som har godt med gjester. Bumpkin (Nottingham Hill) og Clarke's (Kensington) har for øvrig helt fantastisk organisk mat - dersom den slags skulle være av interesse.

Av museer så er Tate Modern min klare favoritt. Science - og Natural History er også verdt en titt. Alle disse har gratis inngang (hurra), men man kan velge å gi en liten donasjon på vei inn/ut.

Hva matbutikker angår så er det Sainsbury og Tesco på så godt som hvert gatehjørne; Tesco er rimeligst og Sainsbury har best utvalg. Ta turen innom en av disse på morgenkvisten og ta med dere frokost ut i en av Londons mange parker, så har dere fort den beste og rimeligste frokostopplevelsen tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vært uheldig igjen. Så nå må jeg få meg ny telefon. Har hatt iPhone 5, men meg og iPhone er ikke så gode venner. Kunne fint tenkt meg 5s, men når man er ulykkesfugl så kan det tenkes at vi ikke blir en god match.

Uansett, vurderer 5C. Noen som har erfaring med den?

Og så vurderer jeg noe annet enn iPhone også. Men jeg vet ikke hva. Så da trenger jeg tips. Min erfaring med andre telefoner er ræva kamera, så må ha tips om noen med kamera tilnærmet iPhone. Kamera er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Den fine lampa som har lyst i bilen, som ble fikset for 2 uker siden, lyst på lørdag og søndag. Men ikke idag da?WTF????

Er det en audi? vår gjør sånn ganske ofte (hver sommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jeg blir gal. Jeg har vært innom flere kcal kalkulatorer, med forskjellige utfall. Kanskje dere kan hjelpe meg? 164 cm, 54 kg, 23 år, trener styrke 3 ggr i uka, går tur 3-4 ganger i uka og er ellers aktiv med en 4 åring. Åja, også ammer jeg. Hva må jeg få i meg for å holde vekta? Er nødt til å få litt oversikt siden jeg tydeligvis ikke klarer å anslå sånt bare ved å se på matvarene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vært uheldig igjen. Så nå må jeg få meg ny telefon. Har hatt iPhone 5, men meg og iPhone er ikke så gode venner. Kunne fint tenkt meg 5s, men når man er ulykkesfugl så kan det tenkes at vi ikke blir en god match.

Uansett, vurderer 5C. Noen som har erfaring med den?

Og så vurderer jeg noe annet enn iPhone også. Men jeg vet ikke hva. Så da trenger jeg tips. Min erfaring med andre telefoner er ræva kamera, så må ha tips om noen med kamera tilnærmet iPhone. Kamera er viktig :)

Hva med en Samsung Galaxy S4 Active? Den tåler både vann og en trøkk.

Jeg skal bytte fra iPhone til noe annet, og valget står for min del mellom SG S4 eller S5, og Sony Xperia Z2.

Se forøvrig http://www.mobilen.no/tester/?t[0]=77

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Samsung Galaxy S4 Active? Den tåler både vann og en trøkk.

Jeg skal bytte fra iPhone til noe annet, og valget står for min del mellom SG S4 eller S5, og Sony Xperia Z2.

Se forøvrig http://www.mobilen.no/tester/?t[0]=77

:)

mener å ha lest 2-3 tester om den s4 active...der den kom dårlig ut. bruker selv Samsung S4 :)

Som fitflyer påpeker så har Samsung S5 med enten 12 eller 16 megapixel kamera komt ut :) -Selfie must

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...