Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom til å tenke på noe. Når man er gravid skal man alltid huske å lytte til kroppen når det kommer til trening og heller ta en hviledag for mye enn for lite. Når man ammer har man jo riktignok ikke noe baby inni seg lenger, men har alltid fått høre at man ikke skal pushe seg 110 % når man ammer siden det kan gå ut over melka. Har også blitt opplyst i det siste at det kanskje ikke er lurt med så tunge løft siden magemusklene er dratt fra hverandre og tunge løft i verste fall kan føre til brokk.

Noen som vil opplyse meg om det er fleip eller fakta?

Har gledet meg veeeeeeeldig til å kunne pushe meg 110 % :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe. Når man er gravid skal man alltid huske å lytte til kroppen når det kommer til trening og heller ta en hviledag for mye enn for lite. Når man ammer har man jo riktignok ikke noe baby inni seg lenger, men har alltid fått høre at man ikke skal pushe seg 110 % når man ammer siden det kan gå ut over melka. Har også blitt opplyst i det siste at det kanskje ikke er lurt med så tunge løft siden magemusklene er dratt fra hverandre og tunge løft i verste fall kan føre til brokk.

Noen som vil opplyse meg om det er fleip eller fakta?

Har gledet meg veeeeeeeldig til å kunne pushe meg 110 % :D

Aner ikke egentlig. Husker helsesøster sa til meg at melken min kunne bli sur/smake annerledes hvis jeg trente hardt mens jeg ammet. Men hvor sant det er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe. Når man er gravid skal man alltid huske å lytte til kroppen når det kommer til trening og heller ta en hviledag for mye enn for lite. Når man ammer har man jo riktignok ikke noe baby inni seg lenger, men har alltid fått høre at man ikke skal pushe seg 110 % når man ammer siden det kan gå ut over melka. Har også blitt opplyst i det siste at det kanskje ikke er lurt med så tunge løft siden magemusklene er dratt fra hverandre og tunge løft i verste fall kan føre til brokk.

Noen som vil opplyse meg om det er fleip eller fakta?

Har gledet meg veeeeeeeldig til å kunne pushe meg 110 % :D

Det med magemusklene og tung trening har jeg også hørt. OG det er jo sant at magemusklene ikke "henger sammen" etter et svangerskap.. Nå tok jeg keisersnitt da yngste kom til, og da sier det seg jo selv at ingen verdens ting henger sammen, men jeg fikk i hvert fall kjempesmerter i kuttområdet selv et halvt år etter da jeg prøvde meg på å kvitte meg med sofaen vår alene.... Men det er kalrt det er forskjell på keisersnitt og vanlig fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lurer på noe.

Vennen min spiser 1-2 måltider med kun drittmat hver dag. vi snakker feks burger, chips, sandwich, burrito, milkshake, pasta.. han røyker mye. han drikker hver eneste dag, mye. vodka, tequila og MYE øl. drikker sukker juice hele tiden. Trene ALDRI, rører ikke en gang på seg. sover 10-12 timer hver dag. og denne livsstilen har han hatt i 10 år (han er 29)

Nå ser dere sikker for dere en guffen overvektig fyr, men neida han ser ut som en fitness utøver. Lav fett prosent, vil tippe 5-6, og mye muskler. langt over middels.

HVORDAN I HELVETTE ER DETTE MULIG?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, mye større enn dette. Han er 194 høy og ca som han her:

http://www.gympaws.com/fitness/fit-guys/hot-v-shaped-abs/

Er dette bare gener? han lever på alkohol, røyk, sukker og transfett, og løfter ikke en finger. og dette har han gjort i 10 år. Han må da være helt grusom på innsiden av kroppen, men kan ikke skjønne hvordan han ser sånn ut

1. Gjennomsnitlig kaloriforbruk på en mann er omtrentlig 2700, han spiser 1-2 måltider per dag, med mindre disse måltidene er veldig store ligger han i underskudd. -> Lav fettprosent.

2. Over middels muskler, som her?

110112_justin_bieber_flexing_muscles_lead.jpg?w=600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dør mobilen (iPhone 5) før den er tom for strøm? På alt fra 50% og nedover, og når den lades opp våkner den med like høy strømprosent som den døde med. Det er ikke et stort problem, men plagsomt når man ikke alltid har tilgang på lader. Skjer like ofte ute som inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

"Nietzsche mente at mennesket hadde en iboende vilje til å søke makt ved å utnytte verdens viljekvanta"

Noen som kan definere ordet viljekvanta? (Raptorial? Du vet jo det meste.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke gi noen god definisjon... men Nietzsche mente at vi ikke hadde fri vilje og sånt tull, men at vilje var en egen kraft... altså mengder med viljekraft... viljekvanta...

Så mens resten av oss regner at man kan styre sin bevissthet og sånt, så regner Nietzsche at man har viljekvanta som søker makt. Hurra.

Jeg er glad for at jeg heller studerer biologi... og for da å få temaet inn på biologien... her har du en fin liten alge :)

Thalassionema%20nitzschioides.jpg

Thalassionema nitzschiodes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Fin alge(jeg er også glad jeg skal studere biologi og slipper historietullet om noen mnd) - og takk for hjelpen! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle gjettet; viljekvanta peker jo på at det finnes en gitt mengde vilje i verden, hva om han mener at folk søker makt for å tvinge sin vilje over på andre, eller at de utnytter at de har større reserver av viljekvanta iboende i seg selv til å søke makt/få mer ut av verden enn de med lavere kvantum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er vel egentlig ikke så veldig dumt spørsmål, men: Fikk feber i går og har så og si gitt seg nå. Har fortsatt vondt i hodet og litt magesmerter. Men det som er mest rart er at jeg raper konstant. Er det noen som har en forklaring på hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske dumt spørsmål, syns jeg iallefall........... Jeg får i meg en god del karbohydrater gjennom kosten, og jeg er ganske sikker på at jeg får i meg langt mer enn jeg trenger - er det bra? Jeg trener i snitt en halvtime cardio hver dag og prøver så ofte jeg kan å ta meg en gåtur. Er det lettere å forbrenne karbohydrater enn kalorier? Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er lettere å forbrenne fett enn karbohydrater, og at karbohydrater generelt ikke er så bra for kroppen. Har søkt litt rundt men finner ikke svaret på det jeg lurer på! Prøver å gå ned i vekt, og skal jeg kutte ut karbohydrater så får jeg jo ikke spise noe jeg liker.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...