Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Er det noen som er fryktelig flink på institusjonssosiologi og kan enkelt forklare meg hva sosial kapital går ut på? Hvordan kan sosial kapital brukes for å analysere organisasjoner? :whistle:

A shot in the dark.. :p

Sosial kapital er de kollektive eller økonomiske fordeler som oppstår fra den særbehandling og samarbeid mellom enkeltpersoner og grupper. Du kan analysere organisasjoner ved å se hvordan forskjellige sosiale nettverk og grupper i organisasjonen oppstår og fungerer, hva slags verdi de innhar og hvordan den påvirker produktiviteten til enkeltpersonen, gruppene og organisasjonen i sin helhet...

Fra wikipedia... :pompous:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyokushin ;)

(må ha lowkick for å trives. Gikk for bildet der, da jeg ikke følte for å bli alt for selvsentrert og søke "kiba dachi kyokushin" :p )

Aah, pyse! Den stilarten har, if memory serves, for det meste veldig lite dype benstillinger. Mer som kickboksing og taekwondo, ja?

Shotokan:

http://1.bp.blogspot.com/_XZ0BJvIi3GA/TDmBBfLsL4I/AAAAAAAAAAM/KVrBS1E4Eo0/s1600/Lyall+Stone+%26+Andre+Bertel+Kihon+Ippon+Kumite.+July+11th,+2010..JPG

Kyokushinkai:

http://us.123rf.com/400wm/400/400/jackf/jackf1001/jackf100100681/6887583-russia-vladimir--november-7-2009-national-championship-among-juniors-by-kyokushin-karate-event-novem.jpg

Konklusjon: Aaau.. xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp. Handler om å ha en base sånn at man står stødig mot motstanders teknikk, men ikke så dypt at man blir treig. Heller ikke så oppreist at man, som taekwondo, ikke har kraft i teknikken.

(dårlig å ta et bilde fra juniorer som må bruke beskyttelse. Eneste man bruker er susp og tannbeskytter ;) )

EDIT: Hvis du lurer på hvorfor jeg liker lowkick...

Kongen av lowkick Hajime Kazumi mot den internasjonalt litt mer kjente Glaube Feitosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp. Handler om å ha en base sånn at man står stødig mot motstanders teknikk, men ikke så dypt at man blir treig. Heller ikke så oppreist at man, som taekwondo, ikke har kraft i teknikken.

(dårlig å ta et bilde fra juniorer som må bruke beskyttelse. Eneste man bruker er susp og tannbeskytter ;) )

EDIT: Hvis du lurer på hvorfor jeg liker lowkick...

Kongen av lowkick Hajime Kazumi mot den internasjonalt litt mer kjente Glaube Feitosa

Fikk vondt i meg av å se hvor åpen de er mot hodet.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vondt i meg av å se hvor åpen de er mot hodet.. :p

Har ikke slag mot hodet, så da blir det nedprioritert... Men vi har kne mot hodet. :p (hadde slag mot hodet før, men for å kunne fortsette måtte man begynne med hansker og det sier det seg jo selv at er tull)

Når man får sånne som Feitosa og Donatas Imbras mot seg, så blir som regel forsvar mot kne hovedfokus.

En naturlig tilpasning til det gjeldende regelverket.

Med tanke på at store deler av eliten i K1 har kyokushin-bakgrunn, og eksempelvis Georges St. Pierre i UFC så ville jeg si at man har helt greie muligheter til å endre guarden avhengig av regelverket man fighter under :p

Mhm... Jeg har nok blitt påvirket av å ha fulgt med UFC og MMA i snart 20 år for det der så litt tamt ut... :p

Vi får anta at du ikke har blitt knocka på lowkick før :p

Det er en grunn til at de færreste stilarter tillater det, og hovedgrunnen ligger i at det er brutalt.

Men greit, får heller legge ved denne da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida ikke misforstå, tenkte hvor tamt det ble når man følger opp en bra low kick med tamme monkeypunches mot magen... ;P UFC har alltid tillatt low kicks, mange som har blitt TKO av det, eller brukt det til å sette opp en high kick mot hode som da gir en instant knockout...

Også antar du selvfølgelig feil siden du ikke kjenner meg, drev med mange kampsporter når jeg var yngre, blandt annet muy thai som også bruker low kicks! Og capoera men d var jo bare fancy shmancy greier! Og til slutt wing chun, men der bruker man en slags "low inside heel kick" som kan knuse en kneskål ganske enkelt, men så er wing chun noe man bruker som rent selvforsvar og ikke til angrep eller konkuranser. Sånt i "teorien" :p(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, greit. Jeg misforstod :p

Joda. Forholdsvis mange ting som kunne vært gjort annerledes, men tamt ville jeg ikke si det var.

UFC-lowkicks ville jeg si at er tamme saker, som de fleste fighterene nedprioriterer. Synd.

Low inside heel kick har jo vi og ;)

Men joda. Det blir nødvendigvis forskjell på konkurranseform og selve stilarten.

Eksempelvis er første sparket man lærer, som hvitt belte, kin geri. Altså; "spark med strak vrist mot skritt".

Nødvendigvis ikke, lenger, med i konkurransereglene :p

Jeg prøver ikke å si at kyokushin er "best" og alt sånt piss. Til det er det alt for mange begrensninger.

Men hovedfokus ligger på at det skal være effektivt, ikke flashy. Eksempelvis så får man ikke poeng for å berøre motstander.

Ah, kom på en annen legende. Bas Rutten har primært en kyokushin-bakgrunn. Og så gikk han til MT for å få guarden mot hodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, sett under ett så er det nok slikt siden fokuset når man sloss på den måten er bryting for så BJJ. Og det pga MMA er vel det mest realistiske når det kommer til en sloss situasjon som ikke har regler, altså slossing i det virkelig liv, og der ender så å si alle "kampene" med at man klenger seg sammen og går i bakken. Men man ser fort at de som har belter eller er i toppen i sine vektklasser er gode på slike ting som de fleste ikke terper nok på.

Ahh en av mine gamle favoritter, El Guapo!! :D <3 Digga han siden jeg så han i Pancrase og tildig UFC :) Og ja, han ser ut til å ha en karatebakgrunn ut i fra hva jeg har forstått med tanke på hvordan han pleier å stå, minner meg om en annen UFC kar med karatebakgrunn, Lyoto Machida! :) Bare at han er mer en counter puncher type :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann! Fikk nettopp vite av min kjære at han med følge (dvs meg), er invitert i bryllup i mai.

Eg har ALDRI vore i bryllup før (med unntak av eit nokså uhøgtideleg for ein del år tilbake sia), så eg har verkeleg ikkje peiling på sånt.

Kva i alle dagar har ein på seg i bryllup?

(Damn! I sånne situasjonar skulle eg ønske eg var mann, så lenge ein har på seg dress slepp ein unna med det meste:shifty: ).

Kjole? Kort? Lang? Kva fargar må ein IKKJE bruke?

Vaneleg å bruke bunad? (likar IKKJE å skille meg ut, så ville fått noya om eg var einaste som kom i sånt)

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann! Fikk nettopp vite av min kjære at han med følge (dvs meg), er invitert i bryllup i mai.

Eg har ALDRI vore i bryllup før (med unntak av eit nokså uhøgtideleg for ein del år tilbake sia), så eg har verkeleg ikkje peiling på sånt.

Kva i alle dagar har ein på seg i bryllup?

(Damn! I sånne situasjonar skulle eg ønske eg var mann, så lenge ein har på seg dress slepp ein unna med det meste:shifty: ).

Kjole? Kort? Lang? Kva fargar må ein IKKJE bruke?

Vaneleg å bruke bunad? (likar IKKJE å skille meg ut, så ville fått noya om eg var einaste som kom i sånt)

osv...

Man har på seg den fineste kjolen man kan tenke seg og prøver å overgå bruden :p haha.

Neida, men det er jo den fineste anledningen man har til å pynte seg. Man skal ikke bruke svart eller hvitt i bryllup. Mange som bruker bunad, det er veldig fint. Hvor lang kjolen er er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har på seg den fineste kjolen man kan tenke seg og prøver å overgå bruden :p haha.

Neida, men det er jo den fineste anledningen man har til å pynte seg. Man skal ikke bruke svart eller hvitt i bryllup. Mange som bruker bunad, det er veldig fint. Hvor lang kjolen er er veldig individuelt.

Notert! Takk!(y)

Noke reglar mot kjolar i sterke fargar? F.eks. knallraud, knallgrøn osv?

Trur eg får sjå gjennom kjolane mine snart, og finne ut om eg kan gi meg lov til å kjøpe ny, eller om ein av dei eg har fungerar :cat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Notert! Takk!(y)

Noke reglar mot kjolar i sterke fargar? F.eks. knallraud, knallgrøn osv?

Trur eg får sjå gjennom kjolane mine snart, og finne ut om eg kan gi meg lov til å kjøpe ny, eller om ein av dei eg har fungerar :cat:

Da jeg giftet meg var folk veldig greie og spurte på forhånd, for det er veldig individuelt hva man foretrekker, så er du usikker, så spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert! Takk!(y)

Noke reglar mot kjolar i sterke fargar? F.eks. knallraud, knallgrøn osv?

Trur eg får sjå gjennom kjolane mine snart, og finne ut om eg kan gi meg lov til å kjøpe ny, eller om ein av dei eg har fungerar :cat:

Hvis jeg har forstått det rett så er visst en bryllupsinvitasjon en fantastisk unnskyldning til å kjøpe ny kjole for jenter.

Og sko, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått det rett så er visst en bryllupsinvitasjon en fantastisk unnskyldning til å kjøpe ny kjole for jenter.

Og sko, selvfølgelig.

Hahaha! Eg tvilar ikkje;) Ny kjole er alltids kjekt (men begynner å få ein del no, så prøvar å halde meg til dei).

Nye sko blir det definitivt ikkje, med mindre eg må ha lyse sko, for det har eg ikkje (med mindre vintersko og joggesko kan telle??:p ). Er litt kjærringa mot straumen der: Shopping = Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deffing? og hva vil det si å kjøre f.eks smalbenk med STOPP ^^

Deffing er definering.

Si at du har nådd den muskelmassen du vil, og nå skal du bare kvitte deg med bittelitt kroppsfett for å få musklene mer definert.

Smalbenk med stopp er ganske enkelt. Smalbenk, altså benkpress med smalt grep, hvorpå du tar en markant pause når du er i nedre posisjon. Blir ganske mye tyngre med den stoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...