Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er denne maskinen og den omvendte hvor du presser beina utover: http://aimbodyfitness.com/wp-content/uploads/2009/11/adductor-inner-thigh-300x300.jpg Dette er da nei-maskinen. Kalles også good girl/bad girl som kanskje gir deg et bedre hint om hvorfor de maskinene blir kaldt det;)

Aldri hørt den før! Den passet jo egentlig bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på glute bridge og hip thrust?

Glute bridge er med ryggen flatt på golvet, medan hip thrust er ryggen bygd opp på feks ein step, ein benk eller ein sofa.

Får ikkje satt inn bilder pga er på mobil, men her er link:

http://www.womenshealthsa.co.za/files/womenshealth/imagecache/content_preview/node-files/%5Buid%5D/workout/steps/1003-glute-bridge.preview.jpg

http://www.bodybuilding.com/exercises/exerciseImages/sequences/661/Female/l/661_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig, har kun prøvd den 1 gang selv for 5 år siden så kan ikke uttale meg om det. Nå har vel ikke jeg det helt store behovet for å stramme opp der heller:D

Men det er jo bare å peise på da når du får sånne resultater:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er periodisk faste? Prøver å lese de trådene som er her på forumet, men skjønner ingenting! Det står så mye, noen som kan forklare det kort for meg. Hva går det ut på?

Periodisk faste handler om at man følger en modell for spisingen sin, der man har et spisevindu i løpet av dagen (på 8 timer for menn) der all mat skal inntas. Det betyr at man gjerne hopper over frokost, og får sitt første måltid på ettermiddagen.

Martin Berkhan står bak Leangains, en metode av periodisk faste. Kort oppsummert sier han dette:

The Leangains protocol consists of two phases; 16 hours of fasting, followed by 8 hours of feeding. During this period, three meals are usually eaten. Depending on the day, the composition of those meals varies; on workout days, carbs are prioritized before fat, while on rest days fat intake is higher. Protein remains fairly high on all days. That’s a very basic and general description of the protocol I employ; of course, variables change depending on goals, gender, age, body fat and activity levels, but it would be hard to describe it in greater detail without drifting off too far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk faste handler om at man følger en modell for spisingen sin, der man har et spisevindu i løpet av dagen (på 8 timer for menn) der all mat skal inntas. Det betyr at man gjerne hopper over frokost, og får sitt første måltid på ettermiddagen.

Martin Berkhan står bak Leangains, en metode av periodisk faste. Kort oppsummert sier han dette:

The Leangains protocol consists of two phases; 16 hours of fasting, followed by 8 hours of feeding. During this period, three meals are usually eaten. Depending on the day, the composition of those meals varies; on workout days, carbs are prioritized before fat, while on rest days fat intake is higher. Protein remains fairly high on all days. That’s a very basic and general description of the protocol I employ; of course, variables change depending on goals, gender, age, body fat and activity levels, but it would be hard to describe it in greater detail without drifting off too far.

Men jeg skjønner ikke hva det skal være godt for? Går man ned noe i fettprosent av det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle andre kosthold så kommer det jo an på hvor mye energi du spiser og bruker om du skal opp eller ned i vekt. Det som er en fordel er at man bruker mindre tid på mat og spising, siden man spiser færre måltider så blir måltidene større og man kan da spise seg god og mett. Så er det jo som Fredrik sier mange som ikke liker å spise frokost og da passer jo dette kostholdet bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkleste er jo bare å prøve noen uker, så hvis du kjenner deg igjen i flere av punktene så er det bare å kjøre på. Anbefaler å sette deg ordentlig inn i det først, mao lese artikler og på forumet her så er det en egen tråd for PF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe for meg det da! Hvordan finner man ut om det passer for seg?

Les deg litt opp på det, f.eks på leangains.com, også er det bare å prøve ut. I starten vil det uansett være vanskelig, da kroppen er litt vanedyr. I løpet av et par dager har den omstilt seg til å bli vant til å ikke være sulten til frokost ved å justere på utskillelsen av sulthormon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hva det skal være godt for? Går man ned noe i fettprosent av det a?

Å gå ned eller opp i fett% avhenger ene og alene (sett bort fra små mystefistiske biokjemetiske finurligheter) om du er i over- eller underskudd med kcal. VELDIG mange synes det er deilig å kunne spise slik, av den grunn at det kan spises store måltider når det først spises, i tilegg til lite matlyst på morgenen. Veldig mange synes også dette er greit å gjøre når de skal ned i vekt, da det er vanskelig å overspise på så få timer. Men igjen, Kjetil Åmdal (et eks) er et bevis på at det er fullt mulig å bygge muskler på Periodisk faste også!

I tilegg er det forskjellige ting som skjer, som forsåvidt forskes på, som økt insulingfølsomhet, sultfølsomhet mellom måltider osv.

Jeg for min del spiser slik, og liker det. Jeg er lite sulten mellom måltider, og jeg kan spise meg god og mett!

Dette er en av mine favorittartikler angående faste, go løser opp i mange spørsmål:

http://fitnessbloggen.no/de-10-storste-mytene-om-faste/

EDIT: Ser jeg var ganske så godt på etterskudd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe for meg det da! Hvordan finner man ut om det passer for seg?

Hvis du liker store måltider, og klarer å tilpasse slik at de er innenfor det man kaller et "spisevindu" på 8 til 10 timer, da er periodisk faste noe for deg ;) Men man kan selvsagt ikke spise hva man vil, men ha et generelt sunt kosthold også innenfor denne "dietten/spismåten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...