Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Latsene mine er drøyt usymmetriske, hva pokker gjør jeg

Føler med deg.

Det er faktisk helt latterlig å se hvordan ting funker på høyresida mens venstresida er fullstendig kuka.

Følger planen som går ut på å fortsette som før, og satse på at det fikser seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.

Det er faktisk helt latterlig å se hvordan ting funker på høyresida mens venstresida er fullstendig kuka.

Følger planen som går ut på å fortsette som før, og satse på at det fikser seg selv.

Jeg gråt nesten noen brahtårer. Jævlig ukult når jeg har kjørt begge sidene like hardt, høyresiden er mindre her. Tviler på at jeg er leftie kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i kroppen til en person som har 20-30 kg for mye (eller mer), og velger å legge seg i kraftig underskudd på kalorier? F.eks dersom en person som er 1.60 høy og veier 85-90 kg, legger seg på 1000-1300 kcal om dagen? Vil denne personen miste musklene først, eller er det fettet som forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all hovedsak fettet.

PSMF for eksempel er jo designet for den målgruppen der.

Hvor mye er det man sier, at fettet kan dekke 70kcal pr kg? Så ved ekstrem overvekt, så er det relativt lite muskelmasse som går tapt.

Slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i kroppen til en person som har 20-30 kg for mye (eller mer), og velger å legge seg i kraftig underskudd på kalorier? F.eks dersom en person som er 1.60 høy og veier 85-90 kg, legger seg på 1000-1300 kcal om dagen? Vil denne personen miste musklene først, eller er det fettet som forsvinner?

Så lenge du trener tungt og holder proteininntaket høyt (2-2,5g pr kg kroppsvekt) så er det fettet som ryker først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all hovedsak fettet.

PSMF for eksempel er jo designet for den målgruppen der.

Hvor mye er det man sier, at fettet kan dekke 70kcal pr kg? Så ved ekstrem overvekt, så er det relativt lite muskelmasse som går tapt.

Slik jeg forstår det.

Så lenge du trener tungt og holder proteininntaket høyt (2-2,5g pr kg kroppsvekt) så er det fettet som ryker først.

Så med andre ord så er det ikke farlig for overvektige å gå på PSMF-dietten f.eks. Problemet for de fleste er vel å gå ned til såpass lite mat, og skulle fungere normalt på det=) Jeg holder en knapp på å legge seg i et underskudd på 500 kcal under bmr og trene mer som den beste løsninga, men var nysgjerrig på hva som skjer i kroppen om noen legger seg på rundt 1000 kcal. Lurer også på hvor lenge det går før de evt møter veggen og fråtser i seg alt de kommer over. Eller andre veien; hvor lenge det går før det å ligge så lavt på kaloriene har blitt en vane ("det gir jo så gode resultat i vektnedgang"), om det da bikker over til SF eller om man klarer å ta til fornuft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord så er det ikke farlig for overvektige å gå på PSMF-dietten f.eks. Problemet for de fleste er vel å gå ned til såpass lite mat, og skulle fungere normalt på det=) Jeg holder en knapp på å legge seg i et underskudd på 500 kcal under bmr og trene mer som den beste løsninga, men var nysgjerrig på hva som skjer i kroppen om noen legger seg på rundt 1000 kcal. Lurer også på hvor lenge det går før de evt møter veggen og fråtser i seg alt de kommer over. Eller andre veien; hvor lenge det går før det å ligge så lavt på kaloriene har blitt en vane ("det gir jo så gode resultat i vektnedgang"), om det da bikker over til SF eller om man klarer å ta til fornuft?

Derfor PSMF passer best for overvktige - de har mer fett å ta av. Har du relativt lav fettprosent derimot så ryker det nok litt muskler i tillegg da kroppen helst ikke vil gi slipp på det lille fettet den har.

Uansett så er et forbedret totalkosthold mer å anbefale, nettopp fordi psmf er så ekstremt som det er. Utrolig lett å kræsje raskt da inntaket av fett og karbo er så og si lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du større lår (muskler) viss du sykle mykje ? sykle mellom 16-20 mph lett til middels belastning .

I starten hvis du aldri har sykla noe særlig før vil du få en liten effekt..Men tror ikke du ska være bekymra for at buksene ikke kommer te å passe. Da må du i så fall kjøre harde intervaller i bakker feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right, tid for dumt spørsmål. Har sjekka litt rundt, men tar gjerne i mot innspill fra dere kjære forumbrukere:

Jeg er pisselei nedtrekk. Aner ikke hvorfor, men er lei og vil prøve noe nytt. Vil en god erstatning for dette være T-bar rows?

Bruker ellers sittende roing og rygghev for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Right, tid for dumt spørsmål. Har sjekka litt rundt, men tar gjerne i mot innspill fra dere kjære forumbrukere:

Jeg er pisselei nedtrekk. Aner ikke hvorfor, men er lei og vil prøve noe nytt. Vil en god erstatning for dette være T-bar rows?

Bruker ellers sittende roing og rygghev for ryggen.

Aah, samme her! Supplerer med et dumt spørsmål: Hva er T-bar rows? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte styrketrening for ca. 4 uker siden. Nå knaker hele skjelettet, og det virker som om leddene er "stive". Tok en pause på 4 dager fra treninga, og det virket som om det bedret seg. Etter trening i dag knaker alt igjen. Whats up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler det ikke. Altfor lat til å bry meg om sånt.

Har kjøpt meg type nesten gjennomsiktige "silikonputer" som kleber seg til puppene, er egentlig til å ha under når man ikke bruker BH og lignende vel men fungerer supert til dette formålet og! Husker ikke helt hvor men kanskje Lindex eller Nelly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og dumt spørsmål. Men å ta en lav-intensitet jogg på ca 1 time med vektvest på 16kg så fort du står opp altså før frokost, er det dumt eller er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...