Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

I en vektnedgangsfase - hva er "best"?

- Å gå i et lite underskudd gjennom kostholdet og fortsatt ha energi på trening

eller

- Å skape et større underskudd gjennom kostholdet og heller la det skorte på energien på trening?

Det første alternativet fremstår for meg som det absolutt beste, men "vektnedgang skapes på kjøkkenet"-tankegangen har satt seg fast i topplokket.

Kroppsfettet kan (om jeg ikke husker helt feil) gi fra seg maks 70kcal per kg fett per dag, så det må i allefall ikke overstiges. Om man er noenlunde normalvektig er nok et daglig underskudd på 200-500kcal fra maten å foretrekke, så man orker ikke bare trening men alt andre dagligdagse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger ikke kaste penger i søppla med matrestene, bare fordi man har litt penger til overs.. Hadde jeg brukt 6000kr på mat på en måned, uten å ha arrangert stort middagsselskap, så hadde jeg skjemmtes...

Du er klar over at 6000kr i måneden bare er 200kr dagen, right? o.O

En pakke kjøttdeig: 40-50kr

En boks kesam/rømme/cottage cheese: 22kr

Div. grønnsaker: 50kr

Fløte og sopp: 30-40kr

*err* Jah, har ikke sååå strengt opplegg at jeg gidder å gjette på noe mer konkret enn det, men bare middagen kommer fort på 100kr. Ja, man kan gjøre det billigere med svine- eller kyllingkjøttdeig og frossne grønnsaker, men nå er jeg glad i mat og har råd til å spise godt så det er ikke den første budsjettposten jeg kutter i. Man kan jo også lett gjøre det mye dyrere med f.eks. kjøttfiléter eller pakkene med ferdigkrydrede fiskefiléter, og nåde deg om du bor i Norge og er glad i god øl. En Guinness etter maten (for dem som måtte drive med sånt) øker matbudsjettet med en tusenlapp i måneden, og polet har øl som koster det dobbelte av det igjen.

Men ja, folk som bruker penger de ikke har er idioter. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke muskler er det som er for stramme når man får den beryktede vepserumpa under markløft/bøy og lignende? Og hva kan man tøye/trene for å få det bedre? Jeg prøvde å lete her, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal søke etter..

Slik korrigerer du bekkentilt i knebøy - Fitnessbloggen

Stive hamstrings, underaktivert gluteus (rumpen) og svak/underaktivert coremuskulatur er ofte årsaken til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei hva i alla dager spiser folk flest til hverdags da??o_O

Hva skjer med å svare på et spørsmål ved å stille et spørsmål?

Det varierer vel. Noen spiser for eksempel Findus og trives med det, andre lager mat basert på gode råvarer fra meny. Sier seg selv hva som blir dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med å svare på et spørsmål ved å stille et spørsmål?

Det varierer vel. Noen spiser for eksempel Findus og trives med det, andre lager mat basert på gode råvarer fra meny. Sier seg selv hva som blir dyrt i lengden.

Jeg kan glatt lage middag fra bunn hver dag, uten å bruke 6000kr på en måned.

Ser virkelig ikke hvordan det blir normalt for et par å bruke 12 000kr på en måned, bare i mat. Ikke røyk, bensin, husleie, telefon osv, kun mat.

Skjønner at luksusfellen ikke kommer til å gå tom for deltakere med det første... Siden alle spiser russisk kaviar med trøfler til frokost:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan glatt lage middag fra bunn hver dag, uten å bruke 6000kr på en måned.

Ser virkelig ikke hvordan det blir normalt for et par å bruke 12 000kr på en måned, bare i mat. Ikke røyk, bensin, husleie, telefon osv, kun mat.

Skjønner at luksusfellen ikke kommer til å gå tom for deltakere med det første... Siden alle spiser russisk kaviar med trøfler til frokost:huh:

Om det er normalt å bruke 12.000 er noe annet. Om det er mulig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...