Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig merkelig spørsmål: Hvorfor heter det "Markløft" ? Har fått rundt med det spørsmålet i hue i hele dag og holder på å dø av nyskjerrighet :wideyed:

Du løfter den fra marka.

Engelsk: Deadlift.

Betyr at stanga skal ligge død på marka mellom hver rep.

De bruker jo vaselin når bokserne har kutta seg, hva med å ta en real neve med vaselin?

Hvor skal jeg putte den vaselinen?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig blodsirkulasjon? Har du noe som strammer rundt armene? Er det på fingre/armer du får rødprikkete hud? Kun der?

Jeg tar av meg pulsklokka når jeg løper, sånn at jeg kan se egen hastighet på pulsklokka. Så nei, det er egentlig ingenting som direkte strammer rundt armene. Jeg får rødprikkete hud mest på overkroppen, jeg tenker kanskje det kan komme av svetten? Jeg vet ikke? Jeg bare syns det er så utrolig merkelig at hver gang jeg løper i mer enn en halvtime, så får jeg sinnsyke pølsefingre. HAHA. Hva er galt med kroppen min??? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg pulsklokka når jeg løper, sånn at jeg kan se egen hastighet på pulsklokka. Så nei, det er egentlig ingenting som direkte strammer rundt armene. Jeg får rødprikkete hud mest på overkroppen, jeg tenker kanskje det kan komme av svetten? Jeg vet ikke? Jeg bare syns det er så utrolig merkelig at hver gang jeg løper i mer enn en halvtime, så får jeg sinnsyke pølsefingre. HAHA. Hva er galt med kroppen min??? :-P

Det første jeg tenker på er en allergisk reaksjon. Skjer det konstant hver eneste gang du løper over 30 min, eller har det noe med hva du har på deg kanskje? Noe som gnir mot overkroppen og irriterer? Kan være noe så enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første jeg tenker på er en allergisk reaksjon. Skjer det konstant hver eneste gang du løper over 30 min, eller har det noe med hva du har på deg kanskje? Noe som gnir mot overkroppen og irriterer? Kan være noe så enkelt ;)

Det skal sies at jeg er allergisk mot bjørkepollen og husmidd, og har anstrengelsesastma. Bruker medisiner bør jeg hopper på mølla. Ellers løper jeg ofte i singlet, så det er ingenting som dekker armene. Jeg pleier som regel å løpe intervaller i 30 minutter, og da merker jeg ikke noe spesielt. Men med en gang jeg løper lengre distanser osv, så blir jeg oppblåst med en gang. Kan sies at kroppen min misliker varme, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at jeg er allergisk mot bjørkepollen og husmidd, og har anstrengelsesastma. Bruker medisiner bør jeg hopper på mølla. Ellers løper jeg ofte i singlet, så det er ingenting som dekker armene. Jeg pleier som regel å løpe intervaller i 30 minutter, og da merker jeg ikke noe spesielt. Men med en gang jeg løper lengre distanser osv, så blir jeg oppblåst med en gang. Kan sies at kroppen min misliker varme, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Hmm....... da er jeg neimen ikke sikker :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et svar jeg trooor jeg vet svaret på allerede..

MEN HVORFOR FÅR JEG IKKE MER SKULDRE??? SKULDRENE MINE ER JO IKKEEKSISTERENDE ..

Men jeg vet jo at man ikke kan velge hvor gainsa legger seg, så jeg må vel kanskje bare smøre meg med tålmodighetskremen?

Jeg elsker å trene skuldre og rygg, så DET er i hvertfall ikke problemet. Og JA jeg spiser nok.

Side hev, mark, militærpress? 10-12x3

To ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det, og så kan det også fungere som å simulere et lengre leggbein. Litt samme prinsipp som vektløftersko.

(men de fleste jeg har sett som gjør det, har ingen egentlig ide om hvorfor de gjør det. De har bare sett andre eller blitt fortalt at det er sånn man skal gjøre det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...