Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til Tromsø-folk; Jeg skal til Tromsø i helga til faren min, og bruker som oftest å trene på tirsdag, torsdag og enten lørdag eller søndag, så jeg lurte på om det var noen treningssenter som har sånn drop-in? Som man bare kan gå innom og betale eller noe, liksom?

Det tror jeg alle senter i Tromsø har, stamina, sats, studio 7 osv :) Koste 140kr for en enkeltøkt på studio 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et svar jeg trooor jeg vet svaret på allerede..

MEN HVORFOR FÅR JEG IKKE MER SKULDRE??? SKULDRENE MINE ER JO IKKEEKSISTERENDE ..

Men jeg vet jo at man ikke kan velge hvor gainsa legger seg, så jeg må vel kanskje bare smøre meg med tålmodighetskremen?

Jeg elsker å trene skuldre og rygg, så DET er i hvertfall ikke problemet. Og JA jeg spiser nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiv og støl (gangsperre)

Etter feks dag 3 uten å trene bryst og du fortsatt er støl, bedre og bare vente med å trene bryst?

Stølhet sier ingenting om hvorvidt muskelen er restituert nok til at du kan trene den mer,bare at det er en liten stund siden du gav den skikkelig hardkjør. Selv driter jeg i stølhet og trener alikevel,bare ta deg god tid med oppvarming.

Hvor lang tid beregner en vanligvis på en Starting Strength-økt?

Spør i og med at det kun er 3 øvelser på henholdsvis økt A og økt B.

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Det kommer litt an på hvor lenge du holder på programmet, i starten kan du fort vært ferdig på tre kvarter,men når det blir grisetungt trenger du lengre og lengre pauser for å komme deg, så da kan det ta alt fra en time til enogenhalv, alt ettersom hvor langt du kommer progresjonsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et svar jeg trooor jeg vet svaret på allerede..

MEN HVORFOR FÅR JEG IKKE MER SKULDRE??? SKULDRENE MINE ER JO IKKEEKSISTERENDE ..

Men jeg vet jo at man ikke kan velge hvor gainsa legger seg, så jeg må vel kanskje bare smøre meg med tålmodighetskremen?

Jeg elsker å trene skuldre og rygg, så DET er i hvertfall ikke problemet. Og JA jeg spiser nok.

Tja, vanskelig å si. Hvilke øvelser kjører du for skuldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si. Hvilke øvelser kjører du for skuldrene?

Kjører om dagen PHAT, og på skuldre og rygg dagen har jeg foroverbøyd roing, rack chins, sittende kabelro, kroc rows, nedtrekk med omvendt smalt grep, skulderpress, omvendt flyes, sidehev. Har også rygghev, pullups markløft, arnoldpress ellers i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører om dagen PHAT, og på skuldre og rygg dagen har jeg foroverbøyd roing, rack chins, sittende kabelro, kroc rows, nedtrekk med omvendt smalt grep, skulderpress, omvendt flyes, sidehev. Har også rygghev, pullups markløft, arnoldpress ellers i løpet av uken.

Hmmm, nei, ikke godt å si. Du har jo helsikkes mye øvelser da (så skal ikke foreslå nye, selv om jeg har funnet en ny elsk/hat-øvelse, Gironda Shoulder Swing). Hva slags belastning kjører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nei, ikke godt å si. Du har jo helsikkes mye øvelser da (så skal ikke foreslå nye, selv om jeg har funnet en ny elsk/hat-øvelse, Gironda Shoulder Swing). Hva slags belastning kjører du?

Ja, er jo et ferdig oppsatt program, så tenkte å følge det til punkt og prikke. Men jeg tenker som så at jeg ikke kan velge hvor musklene skal legge seg da... De 8 første øvelsene jeg nevnte først der, er jo øvelser jeg kjørte i dag, dag 3 av programmet, mens de andre er på dag 1.

Nei, belastning? Kjører jo så tungt jeg klarer da :p

Pleier å kjøre en vekt som gjør at jeg klarer det minste antallet reps. Så holder jeg meg på den vekten til jeg klarer max reps

Eks:

Arnoldpress:

3 x 8 - 12

Begynner jeg da med 12 kg og kjører 8 reps. Neste gang prøver jeg da å kjøre 12 kg og kanskje 9 reps, eller mer om jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo et ferdig oppsatt program, så tenkte å følge det til punkt og prikke. Men jeg tenker som så at jeg ikke kan velge hvor musklene skal legge seg da... De 8 første øvelsene jeg nevnte først der, er jo øvelser jeg kjørte i dag, dag 3 av programmet, mens de andre er på dag 1.

Nei, belastning? Kjører jo så tungt jeg klarer da :p

Pleier å kjøre en vekt som gjør at jeg klarer det minste antallet reps. Så holder jeg meg på den vekten til jeg klarer max reps

Eks:

Arnoldpress:

3 x 8 - 12

Begynner jeg da med 12 kg og kjører 8 reps. Neste gang prøver jeg da å kjøre 12 kg og kanskje 9 reps, eller mer om jeg klarer.

Hmmm, nei, med min begrensa kunnskap kan jeg nok ikke gi noe godt svar. Har du noen målinger på fra du starta til nå da?

Kan jo være at du trenger litt mer tid rett og slett. De kommer nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, nei, med min begrensa kunnskap kan jeg nok ikke gi noe godt svar. Har du noen målinger på fra du starta til nå da?

Kan jo være at du trenger litt mer tid rett og slett. De kommer nok

Kan godt hende. Jeg mener, det har jo skjedd noe, men jeg bare syns ikke at jeg ser de :p Har økt i styrke da så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende. Jeg mener, det har jo skjedd noe, men jeg bare syns ikke at jeg ser de :p Har økt i styrke da så..

well, there's your answer.... hehe

At du har økt i styrke viser jo helt klart at det er fremgang, at den ikke er så synlig som du ønsker er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo et ferdig oppsatt program, så tenkte å følge det til punkt og prikke. Men jeg tenker som så at jeg ikke kan velge hvor musklene skal legge seg da... De 8 første øvelsene jeg nevnte først der, er jo øvelser jeg kjørte i dag, dag 3 av programmet, mens de andre er på dag 1.

Nei, belastning? Kjører jo så tungt jeg klarer da :p

Pleier å kjøre en vekt som gjør at jeg klarer det minste antallet reps. Så holder jeg meg på den vekten til jeg klarer max reps

Eks:

Arnoldpress:

3 x 8 - 12

Begynner jeg da med 12 kg og kjører 8 reps. Neste gang prøver jeg da å kjøre 12 kg og kanskje 9 reps, eller mer om jeg klarer.

Er lei av å mangle de flotte, runde skuldrene selv, så tester "

(ref. T NATION | Shoulder Training: The Mountain Dog Way) for variasjon. Det gjør i allefall vondt nok.. :dead:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg tingen med karbohydrater? Jeg tenker karb er karb, men så er det alltid noen som mener at det ene og det andre ikke teller... For eksempel produkter fra Atkins. Gitt at der står at en porsjon gir karbohydrater = 40g, MEN det er bare 20g av de "som teller"... Hvordan det? Må man spise to porsjoner for å egentlig få i seg 40g karbs da??? Hoho, skjønner nada!

Og så er det noe med polyol? Fiber, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg tingen med karbohydrater? Jeg tenker karb er karb, men så er det alltid noen som mener at det ene og det andre ikke teller... For eksempel produkter fra Atkins. Gitt at der står at en porsjon gir karbohydrater = 40g, MEN det er bare 20g av de "som teller"... Hvordan det? Må man spise to porsjoner for å egentlig få i seg 40g karbs da??? Hoho, skjønner nada!

Og så er det noe med polyol? Fiber, etc...

Relativt enkelt.. Kostfiber er karbohydrater, men teller ikke fordi det ikke kan fordøyes (ikke direkte, vi har bakterier som bryter ned noe av det). Sukkeralkoholer (maltitol, erythritol, mannitol, osv.) brukt som kunstig søtning er også karbohydrater, men teller ikke eller teller mindre enn sukker eller stivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...