Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøver meg på et dumt spørsmål som ikke omhandler trening.

Hvorfor er en slow cooker så mye mer fantastisk enn å koke ting lenge på lav temperatur i ei vanlig gryte?

Når du bruker sous vide metoden/materiell så får du bedre kontroll på temperaturen du behandler matvarene med, der kan du regulere temperaturen med 0,1grader, i en kjele kan du risikere å regulere ca 10grader opp/ned, og så må du passe på gryta hele tiden, skru ned, skru opp, tilsette vann for å kjøle ned etc.

Med sous vide materiell så får du timer og temp funksjon, still inn vannbadet før du går på jobb, så er maten ferdig når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er ikkje eg nokon ekspert her, men jfr denne artikkelen av mr Fjeldberg

http://fitnessbloggen.no/lage-kondisjonstrenings-program/

så skal langkøyringspulsen din ligge på 60-70% av maks. Dersom du har gjennomsnittleg puls så er din maks (220-17) 203, dvs du skal ligge på mellom 120-140, med forbehald om individuelle forskjellar

Don't answer if you don't know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delen med rødt på blir hengt opp over dørkarmen, og de ut til siden bruker kroppsvekta di til å "låse" mot karmen på andre siden.

Om det ga noe mening i det hele tatt... :joyful:

Haha, nei egentlig ikke, for det hørtes ikke særlig trygt ut? At den bare henger der på den lille smale dørkarmen? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt dette med at det kun er proteiner fra kjøtt som er fullverdige proteinkilder, og kun de skal regnes med i "inntaket"? Hvorfor det? Da blir det jo ganske lite vits for meg å slenge kikerter i så mye? (Det er godt, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Out of my leauge :woot:

Lurer også på om alle disse "smørsangerne" som kan få det til å bruse litt ekstra i eggstokkene faktisk er så gode, ømme og hva en ellers som mye av sangene deres indikerer, eller om de faktisk er de verste egoistene? :p Tenk R.Kelly, Usher, Joe, etc.

R-Kelly pisset jo på en 15 år gammel jente. Skikkelig kjernekar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvinnekravene her litt vel lave? Jeg siterer:

"En kvinne som veier 60 kg og har trent i 5-10 år burde dermed forventes å klare om lag:

55 kg i benkpress.

1 pullup eller chinup med 5 kg ekstra vekt.

90 kg i knebøy.

110 kg i markløft"

Trene i 5-10 år for å klare 55 kg i benk? Og én chin-up med 5 kg ekstra vekt?!?

Kan nesten ikke skjønne at jenter gidder trene i det hele tatt, hvis dette er realiteten.

Forventes å klare. I avsnittene rett under står det jo forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt dette med at det kun er proteiner fra kjøtt som er fullverdige proteinkilder, og kun de skal regnes med i "inntaket"? Hvorfor det? Da blir det jo ganske lite vits for meg å slenge kikerter i så mye? (Det er godt, da)

What??o_O Høres ut som kilden til den infoen der hører til i "dummeste du har hørt"-tråden...:huh:

Er jo ørtogførti folk her inne som spiser cc, nøtter og diverse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei egentlig ikke, for det hørtes ikke særlig trygt ut? At den bare henger der på den lille smale dørkarmen? :p

Så lenge du ikke jukker deg oppover er det trygt. Jeg stoler mer på den enn de du presser ut karmen med.. I tillegg koster den lite på ebay. :)

Her har du en bruksanvisning som kanskje forklarer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke jukker deg oppover er det trygt. Jeg stoler mer på den enn de du presser ut karmen med.. I tillegg koster den lite på ebay. :)

Her har du en bruksanvisning som kanskje forklarer bedre.

Hm, nei blir nok ikke å tørre å bruke den hvis jeg kjøper den. Får ha det tilgode til en annen gang :p Hørtes jo ut som en risikosport :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What??o_O Høres ut som kilden til den infoen der hører til i "dummeste du har hørt"-tråden...:huh:

Er jo ørtogførti folk her inne som spiser cc, nøtter og diverse..

Ja, jeg skjønner det ikke heller. :banghead: Er derfor jeg spør her! Hvor jeg har det fra er en annen sak, en eller annen artikkel jeg fikk slengt i trynet på jobb her en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventes å klare. I avsnittene rett under står det jo forklart.

Jeg ser ikke at det endrer noe av poenget mitt. Hva som forventes sier mye om hva som er oppnåelig. Men poenget mitt var i hovedsak at forventingene høres ganske slappe ut. Kan du som kvinne trene ordentlig styrke i 5-10 og si deg fornøyd med å klare 55 kg i benk? Da har du gjort en god jobb, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei blir nok ikke å tørre å bruke den hvis jeg kjøper den. Får ha det tilgode til en annen gang :p Hørtes jo ut som en risikosport :p

Jeg har en sånn en, jeg har også festet turnringer i den og henger oppned i dem rett som det er. Ingen problemer, til tross for at ringene også kan svinge en del der jeg bakser rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvinnekravene her litt vel lave? Jeg siterer:

"En kvinne som veier 60 kg og har trent i 5-10 år burde dermed forventes å klare om lag:

55 kg i benkpress.

1 pullup eller chinup med 5 kg ekstra vekt.

90 kg i knebøy.

110 kg i markløft"

Trene i 5-10 år for å klare 55 kg i benk? Og én chin-up med 5 kg ekstra vekt?!?

Kan nesten ikke skjønne at jenter gidder trene i det hele tatt, hvis dette er realiteten.

...5-10 år hørtes jo veldig lenge ut? Om en kvinne hadde klart det på ett år for eksempel - kanskje mer tvilsomt. Ta meg til sammenligning, om du vil. Jeg har trent i ca. tre år seriøst og sammenhengende, tre dager i uke i gjennomsnitt. Jeg ligger på 65 kg i benkpress og 5 chins med egen vekt (chins er noe jeg begynte med for ca. en måned siden). De andre øvelsene kjører jeg ikke akkurat nå, men jeg husker det første året jeg trente så lå jeg på ca. 70 kg i knebøy. Om kravene er lave, kommer helt ann på hvilket treningsprogram man har. Det er svært sjeldent jeg ser andre kvinner kjøre benkpress eller chins eller markløft der jeg trener. Et fåtall trener knebøy... Kan ikke forvente at de har disse resultatene etter 5 år, når de ligger og gnikker på yogamatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...