Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kroppen slipper fett der den vil slippe, om det er fett fra puppene eller fra rumpa er umulig å forutsi dessverre. Noen slipper fett fra magen først, på andre slipper magefettet sist. Handler litt om gener også.

Mamma har verdens største meloner så det er best for dem at de ikke blir mindre enn de er (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så nå skal jeg komme med et nybegynnerspørsmål her...

Når jeg er ute og jogger, og har kommet 2-3km i ruta, så får jeg ganske smertefullt hold på høyre side (altså ved leveren). Jeg velger da å roe ned, og gå fort i 400-600meter før jeg begynner jogge igjen. Den siste uken har jeg på dette tidspunktet begynt å bli nummen fra venstre håndledd og ut i fingertuppene (det er min ikke-dominante hånd om det skulle ha noen betydning). Det gir seg til dels om jeg holder armen bøyd så håndleddet peker opp mot hodet enn rett frem eller ned mot bakken. I forrige uke var denne nummenheten også i ventre biceps, kjent mindre til dette de to siste turene.

Så mitt spørsmål er; Er det noen måte dette kan forebygges på? Har selv en liten teori på at jeg bare er i dårlig form og at blodpumpa får seg et lite sjokk så det pumper hardere gjennom, det gir leveren litt å jobbe med, og gjør at blodet trekkes mer inn mot indre organer for å sikre oksygentilførsel (who needs an arm, right?). Men jeg aner ikke om dette i det heletatt kan stemme. Jeg kan bare med dyr og deres fysiologi...:p

Føles bare så frustrerende å ha noe sånnt som problem, for når det var dårlig pust eller muskelsmerter som stoppet en så var det jo bare å kjøre på litt mer og litt mer for hver økt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...