Jump to content
Addict

Når begynte du å se framskritt i speilet?

Recommended Posts

Hei

Jeg har kastet alt som heter målebånd og vekt, da jeg har det med å bli alt for opptatt av tallene og ender med å nærmest slutte å spise. Derfor har jeg lovet meg selv å kun bruke speil for å se framgang, men det er i og for seg demotiverende det og, med tanke på at jeg er ca like tålmodig som 3-åringen min :D Har tatt noen før-bilder bare for å ikke se meg blind på meg selv.

Jeg bare lurer på, når begynte dere å se forskjell på kroppen (etter hvor lang tid)? Tenker på de som trener styrke og spiser riktig. Når begynte du å se at fettprosenten minket og musklene begynte å vokse?

Selv trener jeg tung styrke 3 dager i uka, 1 dag med PT, og prøver å legge inn lett cardio (svømming, gåing, ridetimer) 4-5 dager i uka. Mener jeg har et godt kosthold med fokus på nok mat og mye proteiner, men ligger i underskudd. Skeier ikke ut nevneverdig, ligger forholdsvis lavt på karbohydratene.

Nå har jeg jo bare holdt på aktivt igjen siden jul, og det er kanskje ingen vits i å begynne å lete etter forskjeller allerede, selv om jeg gjør det hver dag. Så jeg bare lurer, når ER det vits i å lete etter forskjeller? :)

Jeg ORKER ikke stresse med kroppen min mer, ting får bare ta den tiden det tar, men trenger litt hjelp til å slutte å sjekke meg selv i speilet hver eneste dag, og bli like skuffa hver gang :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Trur det er nokså individuelt når ein ser forskjellar på seg sjølv. Det ligg ein del i genane, somme får rask respons på endringar, andre tek det lengre tid med. Og som du seier, det er VELDIG lett å sjå seg blind på seg sjølv.

Eg synest det er kjekt å ha ein gong i veka/mnd å ta bilder, for så å samanlikne dei, då ser ein del fort og då er det igjen lettare å sjå det i spegelen:) Og så er det kjekt å ha bildebevis av endringane.

Lurt å innstille seg på at ein ikkje vil sjå endringar så raskt, for då kan ein berre bli positivt overaska;)

Høyrest forøvrig fornuftig ut å ikkje fokusere på tal, beste er i grunn å ikkje tenke så mykje på utsjånaden i det heile, og heller fokusere på å nyte livet, samt det å leve her og no. Om tilværelsen føles bra, blir som regel resten bra av seg sjølv;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok meg ikke spesielt lang tid før jeg begynte å se markant forskjell på armene mine , mer spesifikt biceps.

Og bein , hadde plutselig monsterlegger å framside lår hadde helt ut av det blå fått synlige muskler :)

Dette merket jeg innen 2 mnd ca.

Bryst , Triceps og Skuldre tok litt lenger tid , kanskje 4 mnd før jeg så markant forskjell i speilet.

Gikk ned 25 kilo på 8mnd , kunne vært mer men jeg fokuserte veldig på å vokse i muskelstørrelse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er vanskelig å ser forskjell i speilet - siden du ser deg selv hver dag. Ta bilde av deg selv, "selfie" i speilet hver uke/mnd så ser du nok fortere forskjeller som er skjedd. Det fungerte bra for meg, og holdt motivasjonen oppe. Så lenge det skjer forandringer, på godt og vondt - så vet man hva man har å jobbe med :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg pleier ikke å se forskjell før jeg ser på tidligere formbilder. Så kan det ta litt tid, men plutselig kan jeg legge merke til nye ting. Jeg begynte å trene tung styrke nå i begynnelsen av Januar og først nå begynner jeg å se svak anntydning til f.eks litt magemuskler og ryggmuskler :)

Det beste jeg gjorde var å gjemme vekta mi å, den har absolutt INGEN verdi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det å se forskjell selv synes jeg er noe av det vanskeligste. Bilder er det beste jeg kan gjøre for å sammenligne. Og ha klesplagg til å måle! Det er mange ganger jeg har trodd at jeg ikke har hatt noen fremgang, og så har jeg tatt på meg f.eks. en kjole som satt stramt og oppdaget at den var løsere. Til tross for at jeg veier 3 kg mer nå enn for et halvt år siden sitter alle klærne løsere - men jeg ser ikke annen forandring i speilet enn at mageoverhenget er mindre og puppene større (av en eller annen grunn) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man ser seg virkelig blind i speilet om man ser hver dag, og det er vanskelig å legge merke til forandring sådan. Da jeg gikk ned i vekt for over to år siden så jeg ikke forandring før jeg sammenliknet med gamle bilder, det var vel snakk om en to måneders tid tenker jeg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det gikk vel ganske lang tid... 3-4 måneder eller noe? Og jeg blir fremdeles overrasket når jeg ser på bilder eller i speilet og ting ser annerledes ut enn slik det gjør i hodet :p

Nå både veier jeg meg og måler (når jeg gidder å leite fram målebåndet), men jeg tar mye bilder og det hjelper mye! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for mange gode svar! Skal bare slutte å se etter forskjeller, slik som det er i dag så sjekker jeg jo rumpa 10 ganger om dagen, som om noe skjedde siden sist! Haha...

Får bare godta at jeg ser ut slik jeg gjør, og stole på at prosessen kommer til å endre det så lenge jeg ikke gir opp... Jævli vanskelig, dessverre er det meg selv som er min største fiende.

Mars, etter stevnet, da kan jeg sjekke om det har skjedd noe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri sett forskjell, men andre har, deriblant min bedre halvdel. Men jeg skjønner det når klær må byttes ut... Som nevnt tidligere i tråden, jeg ser meg selv i speilet hver dag, og da er det vanskelig å se noe forskjell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg klarer ikke se forskjell i speilet på meg selv, siden jeg ser meg i speilet hver dag.. Målebånd og bilder er nok det eneste som jeg kan klare å se forskjeller med!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jeg begynte så jeg vel forskjell i fettprosent på 1-2 uker. Synlig økt muskelmasse la jeg ikke merke til før etter kanskje 6 måneder, men 5 av disse månedene var vektnedgang så det forklarer seg der. 1 - 1,5 år senere var kroppen totalforandret i forhold til utgangspunktet.

Nå om dagen går det tregere. Fettprosenten utgjør store og raske visuelle forskjeller både opp og ned, men må ha sammenligningsbilder for å se forskjell i muskelmasse fra år til år. Loggfører diverse kroppsmål hver måned, og bruker dette sammen med kroppsvekt og styrkeøkninger som mål på fremgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta bilder med gjevne mellomrom eller blott deg for kjæresten i tid og utide. Det er veldig vanskelig å se selv, og de fleste her inne har så dårlig selvtillit/selv-innsikt at de vil dømme seg selv nord og ned uansett hvor stor fremgang de har fått.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som regel så ser jeg ikke forskjell før jeg ser på gamle bilder eller filmer av løft.

Så ta formbilde av og til, få å se tilbake på senere.

Ta formbildene under ganske like forhold, ikke en dag etter tur i badstua og solarium lys også enn annen etter julemiddag.

Prøv å stå i nokså samme posisjon også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...