Gå til innhold

Oppskrift for slow cooker / crock pot samletråd


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette ser jo helt topp ut... bortsett fra at jeg er borte mer enn 8 timer så det kan være den blir stående på for lenge! Er det noen som har erfaring med å la den stå lengre, evt. er der "varme"-funksjon så det slutter å koke etter et visst antall timer?

Får helt vann i munnen her jeg ;)

Denne går over til en varme-funksjon. http://www.tretti.no/husholdningsapparater/kjokkenredskaper/slow-cookers/crock-pot-crock-pot-57-l

Ellers får du vente på denne http://www.theverge.com/2014/1/5/5271792/belkin-wemo-smart-slow-cooker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står på så lenge, er det ingen fare for at det koker tørt?

en viss risiko er det vel sikkert, men slik jeg forstår det følger det med lokk, som jo bremser ned væsketap, og hvis du har den på low så er jo det under vannets koketempetatur; tiksett godt med væske så tror jeg det skal godt la seg gjøre å tørrkoke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gammaldags av meg (er jo tross alt dritgammel)... men er det ikke like greit med braisering?

(brun stuffet og så putt det, under lokk, i ovnen... dritlenge)

Mmmm... mat som tar lang tid...

Yeh, braisering er enda mer awesome. Slow cooker er slaskemat, stort sett lite tilberedning som trengs og så holder maten seg varm etter at timeren går ut (hvis du ikke har de billigste modellene) slik at du har en del slingringsmonn for når du kan spise. Genialt å hive oppi noe greier om mårran, stikke på jobb, trene og så komme hjem til varm slaskechili. Omnomnom. Det er dog ikke alt jeg har prøvd meg på som har vært like velsmakende, så jeg håper noen her finner fram noen gode oppskrifter å bruke som utgangspunkt.

Svinebog passer veldig bra til pulled pork. Billig kjøtt, masse smak. Jeg må bare finne noe digg krydring/saus for at det skal bli:

en viss risiko er det vel sikkert, men slik jeg forstår det følger det med lokk, som jo bremser ned væsketap, og hvis du har den på low så er jo det under vannets koketempetatur; tiksett godt med væske så tror jeg det skal godt la seg gjøre å tørrkoke:)

Tørrkoking er ikke et særlig stort problem, heller motsatt. Som oftest så er det mer væske oppi kjelen etter at den har stått en stund enn når du begynner, siden det ikke slipper ut væske og grønnsaker/kjøtt slipper væske når de varmes opp. Og husk at det foregår på såpass lav temperatur at det er ikke all verdens fordampning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser jo helt topp ut... bortsett fra at jeg er borte mer enn 8 timer så det kan være den blir stående på for lenge! Er det noen som har erfaring med å la den stå lengre, evt. er der "varme"-funksjon så det slutter å koke etter et visst antall timer?

Det varierer fra modell til modell. Jeg har sett det anbefalt å kjøpe en modell med innebygd timer med tanke på sikkerhet. Du vet aldri hva som skjer, skulle du komme ut for en ulykke eller bilen bryte ned eller whatever så er det greit å slippe å bekymre seg for en slow cooker som står på hjemme når du ikke kommer deg hjem. Sånn rent praktisk så det kjekt med en modell med innebygd timer, gir mer slingringsmonn med tanke på tid. Slaskemat ftw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fra Tretti nå :) Den Crockpoten som var på kampanje. Har ikke handlet på tretti før, men tanta mi gjorde det og hun fikk alt innen en uke, uten noe problem :)

Gleder meg til å starte med treigmat! Er jo veldig sytalaust å komme hjem til ferdiglagd mat, samt skal jeg lage pulled chicken til lunsjen fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger shredded chicken. Smakte knallbra når jeg varma det sammen med kokosmelk, karri og ananas, eller sammen med egg. Kommer helt klart til å fortsette å lage det.

http://fitnessbloggen.no/dette-trikset-sparer-tid-og-gjor-det-enklere-oke-proteininntaket/

img_2144-jpg.129329

How to make? I has chickens, I has their eggses. Bruker du noe væske oppi, eller bare hiver du oppi kyllingfilét + egg + salt/pepper? Hva med litt cheddar? Alt er bedre med ost :D

-edit-

Åssen tagger jeg folk egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

How to make? I has chickens, I has their eggses. Bruker du noe væske oppi, eller bare hiver du oppi kyllingfilét + egg + salt/pepper? Hva med litt cheddar? Alt er bedre med ost :D

-edit-

Åssen tagger jeg folk egentlig?

Putta det bare oppi med eggene jeg. Og tok på maldonsalt til slutt. Enig, alt er bedre med ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen link til lasagne til crockpotten eller? Eller er det basically ta en lasagne oppskrift og bare lag den?

Venter fortsatt i spenning på crockpotten, oppdaterer bring sporinga ca hver halvtime. (kommer ikke fortere av den grunn). Har mye grytekjøtt av hjort i frysern, har noen en oppskrift på en bra hjort/viltgryte? Noen som har prøvd reinskav`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha gleder meg som en unge jeg.. fikk mail om at den allerede var sendt. Tenker jeg tester den i helgen jeg, når jeg er hjemme likevel. Så at det går an å steke en hel kylling i den og, ser bare flere og flere muligheter! (slurp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fra Tretti nå :) Den Crockpoten som var på kampanje. Har ikke handlet på tretti før, men tanta mi gjorde det og hun fikk alt innen en uke, uten noe problem :)

Gleder meg til å starte med treigmat! Er jo veldig sytalaust å komme hjem til ferdiglagd mat, samt skal jeg lage pulled chicken til lunsjen fremover!

Gjorde det samme som deg, hvordan er det med leveringsinfo? Jeg bestilte 21.01

Min står til :"Sendt fra tretti.no"

Mens via Bring: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk litt tid, men nå er min pakke godt på vei, tenker den er hos meg i morgen :) På Bring og på leveringsinfo siden til Tretti så står det oppdateringer for hvert steg, altså "levert til terminalen" "under transport" "ankommet terminal" etc. Nå står det at den ligger i Ålesund og skal sendes til meg i morgen :)

Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...