Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FrkHoel og Christinajada.. Dere er jo utrolig gode eksempler på det, og jeg tviler ikke på at det er mulig så absolutt ikke.. Jeg tenker vel heller mer på om man er så uheldig, og ikke har gentikken helt på sin side? Eller vil dere si at absolutt alle står en sjanse, bare man jobber hardt og lenge nok?

Jeg reflekterer over meg selv nå, og jeg har trent styrke i litt over 2 år.. ( det er faktisk helt sant:oops:) Og jeg vet hvor feilene mine ligger ,og jeg skylder kun på meg selv.. men avogtil tviler man jo på om man egnetlig noen gang, i det hele tatt har en sjangse. For man ser opp til folk, og noen av disse har tilogmed startet på likt tidspunkt som en selv, så da begynner man å lure og kanksje tvile.. Men rart er det at selvom man tviler, så fortsetter man, og gir heller ikke opp..:)

Genetikk spiller inn i alle sporter/idretter og andre konkurranser. Noen har bedre anlegg for visse ting enn andre. That´s life. Jeg har ikke spesielt "gode gener" verken når det gjelder å bygge muskler eller være "naturlig slank", jeg bare jobber hardt og har kontinuitet i det jeg driver med. Samt relativt gode gener når det gjelder rammen min, altså smal midje osv. Det er ikke gitt at absolutt alle skal kunne gå opp på en scene og gjøre det bra i fitness selv om de har jobbet like hardt som andre. Si du har veldig smale skuldre, er hjulbeint eller har brede hofter.. Synd! Da vil du aldri bli best. Akkurat som at en fyr på 1.70cm ikke vil hevde seg i basket.

Hvis du ikke klarer å komme i god form så er det fordi du gir opp før du når så langt, enkelt og greit. Og det er faktisk ikke bare å komme i form heller, du må fortsette å ha fokus på å vedlikeholde den formen også, det blir en kontinuerlig jobb. Nå vet ikke jeg om jeg forstår deg rikitg, men det virker som om det er sceneform du ønsker å oppnå. Jeg hadde aldri i livet gjort den jobben som kreves dersom jeg ikke skulle konkurrert. Man føler seg jo ikke bra i det hele tatt! Hvis du ikke føler du har nok muskler; bruk lenger tid! 2 år er ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva diskusjonen har blitt til:

[ATTACH]130977[/ATTACH]

- Hun jeg hjelper mot bikini fitness bruker ikke energi på å surve fordi jenta ved siden av kanskje tok effedrin :)wacky:), hvis det er så lite som skal til for å vippe enkelte av pinnen for motivasjon eller en plassering, vel da har du tapt allerede. Hun vil og kommer til å nå langt rent.

- Flesteparten som diskuterer dette er ironisk nok styrkeløftere,alenemødre og folk som aldri kommer til å stille i bikini, hva engasjerer sånn? Det er snakk om bikini fitness, puppesmå jenter, ikke testookser på 120 kg. Gro et par fiktive baller og tren istedenfor å grine. Mener ikke det ikke er OK med en diskusjon, men det her er jo flisespikkeri.

HannePanne: Ser du hakker på NKF sine sider stadig vekk, de er ikke interessert i å leke politisk korrekte snuppelurer mot det moralsk riktige på en facebookside som de åpenbart vil bruke for å fronte positive beskjeder mot utøvere i NKF: Du er verken utøver eller betalende medlem om jeg ikke tar feil? Uansett, møt opp på tinget og front din mening. Diskusjon på FB blir det bare drittslenging og Yvonne tok det eneste voksne valget ved å si stopp.

/Utblåsning.

post-1203-14440968607661_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva diskusjonen har blitt til:

[ATTACH]130977[/ATTACH]

- Hun jeg hjelper mot bikini fitness bruker ikke energi på å surve fordi jenta ved siden av kanskje tok effedrin :)wacky:), hvis det er så lite som skal til for å vippe enkelte av pinnen for motivasjon eller en plassering, vel da har du tapt allerede. Hun vil og kommer til å nå langt rent.

- Flesteparten som diskuterer dette er ironisk nok styrkeløftere,alenemødre og folk som aldri kommer til å stille i bikini, hva engasjerer sånn? Det er snakk om bikini fitness, puppesmå jenter, ikke testookser på 120 kg. Gro et par fiktive baller og tren istedenfor å grine. Mener ikke det ikke er OK med en diskusjon, men det her er jo flisespikkeri.

HannePanne: Ser du hakker på NKF sine sider stadig vekk, de er ikke interessert i å leke politisk korrekte snuppelurer mot det moralsk riktige på en facebookside som de åpenbart vil bruke for å fronte positive beskjeder mot utøvere i NKF: Du er verken utøver eller betalende medlem om jeg ikke tar feil? Uansett, møt opp på tinget og front din mening. Diskusjon på FB blir det bare drittslenging og Yvonne tok det eneste voksne valget ved å si stopp.

/Utblåsning.

embarassed-for-you.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stadig vekk" er vel litt å overdrive når jeg aldri har postet der noensinne. Ei heller har jeg linket til de tidligerere så vidt jeg husker. Kanskje du blander meg med en annen Hanne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten avsporing kanskje; hva tenker dere med silikon i fitnesskonkurranser vs. synthol i armer/legger i bodybuilding? Er det ikke litt det samme?

Egentlig bryr jeg meg ikke, men prinsipielt nei. Tviler på at noen Bikinijenter nekter på at de har silikon om de blir spurt, byggere derimot vil stort sett benekte hva som helst selv om det er åpenbart. (Stort sett, grov generalisering men det er inntrykket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel motsatt? Astmatikere får ikke fremmet prestasjon fordi de er vant til medisinen? Eller ser du bort fra sentralstimulerende astmamedisin?

Nei, jeg mener det jeg skrev. De tester ikke lengre idrettsutøvere for om de faktisk har astma fordi det ikke er noen prestasjonsfremmende effekt dersom man ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger bare denne inn her for å spare litt tid.[ATTACH=full]130939[/ATTACH]

Haha /thread!

Alle slike diskusjoner kan oppsummeres med det ene bildet.

Skjønner ikke at folk som er pro-doping gidder å argumentere på forum uansett. Kanskje de tror man får fram en lovendring ved å overbevise internettfora om at doping er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha /thread!

Alle slike diskusjoner kan oppsummeres med det ene bildet.

Skjønner ikke at folk som er pro-doping gidder å argumentere på forum uansett. Kanskje de tror man får fram en lovendring ved å overbevise internettfora om at doping er bra?

haha, godbildet! Selv om bilde driter greit på draget på et punkt. Alkohol dreper 600 000 mennesker i året bare i europa ifølge tall fra WHO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, godbildet! Selv om bilde driter greit på draget på et punkt. Alkohol dreper 600 000 mennesker i året bare i europa ifølge tall fra WHO.

At alkohol er farlig er ikke et argument for å dope seg, ei heller for å godta doping i idrett. Og å sammenlikne tall der antallet som bruker er vidt forskjellig er i beste fall villedene, men mest sannsynlig uærlig.

Men hvis det er noen trøst kan du faktisk bli dømt for å være dritings på konkurranser også, og alkohol er på dopinglisten i flere idretter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/sport/ol-2014/artikkel.php?artid=10121639

- Den stadig økende bruk av doping i idretten blir nå et prioritert satsingsområde for politiet, sier politidirektør Odd Reidar Humlegård.

Og en liten obs før folk begynner å grine om "at de bruker ressurser på dette når de ikke engang klarer å fange sykkeltyvene" så har dette bakgrunn i Gildesaken, og fokuset blir på å følge flyten og ta bakmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte kretser betyr "ren" at de er ren NÅ, og ikke alltid ren. Så konseptet ren betyr ikke noe for dem. På samme måte som de ikke forstår bruk/misbruk.

Bruk = Vet ikke om de har tatt skade enda

Misbruk = Fått diagnose

.

Det her er så spot on og klartekst at jeg tror det er vanskelig for mange å skjønne (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alkohol er farlig er ikke et argument for å dope seg, ei heller for å godta doping i idrett. Og å sammenlikne tall der antallet som bruker er vidt forskjellig er i beste fall villedene, men mest sannsynlig uærlig.

Men hvis det er noen trøst kan du faktisk bli dømt for å være dritings på konkurranser også, og alkohol er på dopinglisten i flere idretter! :D

Det har du helt klart rett i! Beklager avsporingen der. Det er dobbeltmoralen jeg er ute etter. Hånden min klasker meg i trynet når jeg leser: "Fatter ikke at han syklisten gjør sånt mot seg selv", mens de selv neste helg drikker på seg skrumpelever og x antall mindre hjerneceller for å glemme faren deres som døde av alkoholismen. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt klart rett i! Beklager avsporingen der. Det er dobbeltmoralen jeg er ute etter. Hånden min klasker meg i trynet når jeg leser: "Fatter ikke at han syklisten gjør sånt mot seg selv", mens de selv neste helg drikker på seg skrumpelever og x antall mindre hjerneceller for å glemme faren deres som døde av alkoholismen. :p

De fleste gir vel beng i hva syklisten gjør med seg selv. Det folk derimot bryr seg om er at vedkommende er forbilde for mange små kids - og så jukser vedkommende seg frem.

I tillegg lyver de til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener det jeg skrev. De tester ikke lengre idrettsutøvere for om de faktisk har astma fordi det ikke er noen prestasjonsfremmende effekt dersom man ikke har det.

Dette kan jeg bekrefte.. Blir ikke superhuman av en dose bricanyl før trening... Dessverre :p

Tja. Mulig det er riktig. Personlig får jeg det ikke til å stemme ut fra hvordan mange reagerer på f.eks. efedrin eller enkelte astmamedisiner for hester. På meg selv fungerer det jo ikke i det hele tatt, men det er jo på grunn av ADHD, men hva kommer det av at enkelte av disse medisinene sverges til av mange? De er jo i hvert fall oppkvikkende for de fleste.

Merk at jeg ikke sier at dere ikke har rett. Det bare stemmer ikke med min virkelighetsoppfatning og jeg har til nå avskrevet skiforbundets uvilje til å slutte med efedrin og andre slimhinnedempende sterkere medisiner, samt sykkelsportens uvilje til å slutte med massive doser koffein (la oss ikke starte på diskusjonen om hva som er verst av smertestillende og anabole preparater :p ) som en måte å se gjennom fingrene med doping. Jeg spør fordi jeg er interessert i et fornuftig svar som jeg kan lære noe nytt fra, og ikke for å kverulere. Så da var det sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gir vel beng i hva syklisten gjør med seg selv. Det folk derimot bryr seg om er at vedkommende er forbilde for mange små kids - og så jukser vedkommende seg frem.

I tillegg lyver de til alle.

Og DER er vi inne på et veldig viktig poeng som jeg liker å trekke frem! Når de unge gutta på treningen spør hvordan de skal trene og spise for å få min styrke og masse, så sier jeg det rett ut. Tren hardt og spis bra. Men ikke bruk meg som en mal, for jeg går på TRT. Ikke at det kan sammenlignes med folk som faktisk doper seg for å bli større (jeg holder meg godt innenfor grensene og testes hver tredje måned - av egen vilje), men jeg kan ikke kalle meg ren og jeg kan ikke gå god for hva preparater kan gjøre for dem. Som regel pleier det å vende over til en ganske fin samtale der vi snakker om bivirkninger - både de som starter så lavt som i TRT-doser og de som kommer av mer bruk.

Åpenhet er nøkkelen til det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...