Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

Hvor langt tror dere man kan nå i norsk/nordisk nivå i bikinifitness uten ..vel...suspekte hjelpemidler?

Jeg skal ikke stille eller noe slikt, jeg er bare nysgjerrig. Uten å spekulere om enkeltpersoner - tror dere altså man kan oppnå resultater som tilsvarer toppnivå på en naturlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"suspekte hjelpemidler".. i bikini fitness?:huh: ser ikke hvorfor det skulle være behøvelig

Betviler bruk av preparater i bikini fitness sterkt. Nå vet jeg ikke hvordan dommerpanelet dømmer heller, men nivået av deltagerne er spredt. Alt fra bekymringsverdig skinny as fuck til veldig imponerende form. Så kör på, du vil nok komme deg godt på pallen uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"suspekte hjelpemidler".. i bikini fitness?:huh: ser ikke hvorfor det skulle være behøvelig

Betviler bruk av preparater i bikini fitness sterkt. Nå vet jeg ikke hvordan dommerpanelet dømmer heller, men nivået av deltagerne er spredt. Alt fra bekymringsverdig skinny as fuck til veldig imponerende form. Så kör på, du vil nok komme deg godt på pallen uten!

Bruken er nok tilstede i bikini også. For å fortere resultater og hjelp til å komme i riktig fettprosent. Ikke alle har tålmodighet kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det brukes nok dessverre en hel del i bikinifitness som ved alle de andre klassene. Dette er etter min mening helt horriblet og viser ikke bare hvor travlet mange av jentene ofte har det med å komme seg på scenen, men også hvor kunnskapsløse mange av "coach'ene" er som ikke klarer å få disse jentene i form/kondisjon med bare kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være vanskelig å komme i bikiniform uten "hjelpemidler". Etter min mening er det ikke så mange med imponerende form i grenen i Norge. Det som slår meg er at jeg er i like bra form som sikkert halvparten av disse jentene, og jeg prøver ikke en gang. Spiser bare god mat og løfter tungt:p Mange av bikinijentene ser jo bare ut som de har slanket seg, trent styrke noen mnd og klint på farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]128952[/ATTACH]

Mange av bikinijentene ser jo bare ut som de har slanket seg, trent styrke noen mnd og klint på farge.

Uten at jeg vet noe om dette, så er det helt sikkert noen som har gjort det ja - men jeg tror mange av de som ser litt spinkle ut på scenen har trent styrke noen år, men bare ikke hatt den progresjonen de kunne hatt grunnet mangel på kunnskap og/eller at de ikke er flinke nok til å presse seg selv men samtidig lytte til kroppen. Når det er sagt, så synes jeg det er ufint gjort å snakke slik om jenter som mest sannsynlig har gjort så godt de kan, og tror dette er bra nok for å stille i bikini ettersom de har fått "klarsignal" fra sin coach (selv om de kanskje burde ventet litt og ikke hastet med å komme opp på scenen). Så, om dere synes de er for små for bikini, betyr det ikke at de bare har trent i 2 måneder også slanket seg.. Vis respekt ovenfor andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er viktig å skille mellom kritikk av prestasjonene og kritikk av personen. I en gren som fitness/bygging der mange identifiserer seg via fysikken så blir linjene lett uklare og folk tar ting lett personlig. Jeg håper at de som kommer med sine meninger klarer å holde det saklig og ikke mener det som angrep på personen men på prestasjonen. Da syns jeg ikke det er respektløst, men en meningsytring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så synes jeg det er ufint gjort å snakke slik om jenter som mest sannsynlig har gjort så godt de kan, og tror dette er bra nok for å stille i bikini ettersom de har fått "klarsignal" fra sin coach (selv om de kanskje burde ventet litt og ikke hastet med å komme opp på scenen). Så, om dere synes de er for små for bikini, betyr det ikke at de bare har trent i 2 måneder også slanket seg.. Vis respekt ovenfor andre :)

Jeg nevner ikke navn, men jeg fornærmer mer eller mindre halvparten av alle jentene som stiller. Er det noe å bry seg om? Jeg mener dette sier noe om nivået, som igjen sier noe om behovet for "hjelpemidler".

Altså: Lavt nivå = Ja det bør være mulig å nå langt uten "hjelpemidler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke alle som har hatt så veldig bra framgang på treninga selv om de har trent i mange år, og som derfor ser småe ut på scenen, men har sett litt for mange intervjuer av jenter som skal stille som kommer med "Jeg begynte styrketreninga i april og på diett i mai, håper jeg vinner NM i bikini nå i høst", og da er det lettere å bli litt fordomsfull. Selvfølgelig noen som har muskler fra før og gjør det greit, men mange som muligens ikke har løftet ting som er tyngre enn skoleranselen, og har det alt for travelt med å komme seg på scenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver/prater alltid rett ut fra levra. Folk forventer ærlighet, fåtallet takler det.

Jeg legger ikke skyld på noen av utøverne da de skal ha all ros for sin del av arbeidet, men heller på coachene som sender de på scenen for å la de bli skuffet.

"No disrespect", men virker som det er kommet en "bølge" der hele treningsnorge vil på scenen. Noe som satte planene mine pent på hylla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe uenig med deg Tartarus ... Men litt enig og...

Jeg tenker det at mange coacher har det som jobb og tjener en del penger på det, og de vil jo selvfølgelig ha flere som stiller = mer penger. Jeg forstår at mange tenker sånn, selv om jeg mener at det etisk er feil.

Jentene har også et ansvar, da det er dems valg å stille, ikke coachen. Her forstår jeg at det kan være vanskelig å ha nok selvinnsikt ang hvor god formen egentlig er. Likevel, sånn er livet. Man tar egne valg og seinere så må man stå for de.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det respektløst å mene at enkelte ikke er i særlig god estetisk fysisk form?

Det er helt frivillig å gå opp på den scena, og så klart skal man oppføre seg mot folk mot alle, men å kalle en spade for en spade er ikke det samme som å være respektløs.

Nei, det er det absolutt ikke. Men man trenger jo ikke å anklage alle som ser spinkle ut på scenen for å kun ha trent styrke i noen måneder :) Jeg er absolutt enig i at mange ser små ut på scenen, og jeg tenker at en del av disse kanskje vet det selv før de går opp på den scenen - men så har de jobbet for dette i noen måneder og vært på diett, og vil sikkert bare fullføre hva de startet på.

Å mene at de ser for små og spinkle ut på scenen er en ting, men en trenger ikke mene så mye om hva de har gjort før de trådte opp på den scenen (dersom en ikke VET det) og gre alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...