Gå til innhold

Kalorifattig mat som metter godt?


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Men når man skal ned i vekt på en spesiell diett (og holde seg til 1500kcal om dagen) legger man vel gjerne opp en slags plan som inkluderer både frokost, lunsj, middag og kvelds og må da holde seg til den planen uansett (kroppen vil nok gjerne føle seg litt sulten på kaloriunderskudd uansett hvor stort/lite dette underskuddet er:P

Jada, er enig i det også, jeg. Jeg syntes bare det ble litt bastant å si at bacon er uheldig om man skal ned i vekt, da det i bunn og grunn er ett stykke ifra sannheten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, er enig i det også, jeg. Jeg syntes bare det ble litt bastant å si at bacon er uheldig om man skal ned i vekt, da det i bunn og grunn er ett stykke ifra sannheten ;-)

haha, jeg tror nok vi egentlig mener det samme her, men ytrer det på forskjellig måte :D Jeg mener selvfølgelig at man kan spise bacon, på samme måte som man kan spise sjokolade og potetgull og fortsatt gå ned - hell, jeg spiste nesten utelukkende iskrem på mitt verste liksom.p

mente bare i forhold til spørsmålet til trådstarter, om mat som er ''mest mulig for kaloriene'' og at da ikke bacon var ideelt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart - jeg er helt for det at man kan spise hva som helst og fortsatt gå ned i vekt, men trådstarter ønsket tips på ting hun kunne spise mye av i forhold til kaloriene, ergo vil da 50 g bacon tilsvare rundt 170 kcal, som igjen er rundt 6-700 gram grønnsaker:p Altså; mye for lite

Som den nydelige kvinnen over eller under meg sier eller antyder, så vil fet mat mette mer og lenger. I hvert all opplever jeg det slik.

Frukosten min er det mest kaloritette måltidet på dagen og jeg går fort 4+ timer uten særlig behov for noe annet.

Forslaget mitt går imidlertid på å erstatte havregrøten med noen egg og evt. bacon eller noe annet kjøtt i små mengder og se om hun føler det samme som jeg gjør med hensyn til metthetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metter kylling like mye som bacon?

alt fra person til person, du får bare forsøke. For min del metter en kyllingfilet mer enn 50 g bacon, men mange synes mat rik på fett metter mer enn magert kjøtt. Jeg for min del holder meg ikke lenge mett av havregrøt, mens jeg kjenner mange som mener det er den beste maten som holder mett lengst, alle er forskjellige (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting galt med bacon om man vil slanke seg, vel? Spiser "hauger" av bacon selv, sammen med egg (hele egg, gidder ikke bry meg med å skille dem), og vekta går nedover, den :)

Du vet ikke tilfeldigvis forskjellen på makroene på egg med og uten plomme? Fant ikke ut av det da jeg sitter på mobilen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke tilfeldigvis forskjellen på makroene på egg med og uten plomme? Fant ikke ut av det da jeg sitter på mobilen :p

Forskjellen er vel det at hviten er mer eller mindre fri for fett. Men plommen inneholder protein også.

Plommen inneholder hovedbestanden av protein,samt en mengde vitaminer (og også en del fett) hvitten er nesten bare proteiner, derfor veldig mager. Plommen = 68 kcal og hvitten =18 ca. Omtrent, selvfølgelig avhengig av størrelse etc. Vil uansett si plommen er det sunneste valget av de to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plommen inneholder hovedbestanden av protein,samt en mengde vitaminer (og også en del fett) hvitten er nesten bare proteiner, derfor veldig mager. Plommen = 68 kcal og hvitten =18 ca. Omtrent, selvfølgelig avhengig av størrelse etc. Vil uansett si plommen er det sunneste valget av de to

(y) Plommen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magre meieri produkter, stangselleri, kinakål,hjertesalat, tomat, tunfisk, egg (ET sjøl hele egget) Rent magert kjøtt, altså ikke farse produkter. all slags fisk og anna mat fra havet, reker, krepsehaler, div. Bær. sukkerfrie produkter. VANN. Te . frukt som epler og meloner. Riskaker. rugsprø . mager ost . Agurk, paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg syns metter godt (og lenge):

- Quinoagrøt, 50gr, (veldig godt med 10 hakkede mandler, blåbær, loads av sukrin og kanel) = 250kcal

- Pudding med chiafrø (3SS gir ca 180-langtidsmettende-kalorier og hele 12 gr fiber), kan lages på vann/melk/hvaduvil, avhengig av hvor kresen du er.

- Omelett (hvis du erstatter bacon med hamburgerrygg sparer du på kaloriene, men du får den fine røkte smaken)

- 2-3 Lapper (2egg, 20gr kokosmel, fiberhusk, sukrin og kardemomme/kanel = ca 260kcal)

- Kokt egg, avokado og røkt laks. Feks: 2egg, en halv avokado, 50gr laks = 350kcal. Metter lenge.

- Proteinfluff - kan fint lages på vann for å spare kalorier. Perfekt som en start på dagen eller herlig kveldsmåltid.

Av erfaring på diett så er man ofte litt sulten gjennom dagen, og man legger seg og sulten. Hver gang jeg var sulten når jeg skulle legge meg tenkte jeg bare at det var sånn jeg gikk ned i vekt ;) Sultfølelsen gir seg heldigvis etter et par-tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...