Gå til innhold

Kalorifattig mat som metter godt?


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Supper metter godt og kan lages kalorifattige. For eksempel: Buljong eller kraft, grønnsaker du liker + kylling, svin - whatever - kokes til grønnsakene og kjøttet er klart. Godt til kvelds eller kjapp middag.

Smoothie av melon og masse bær, kjempegodt og lite kcals i forhold til annen frukt. Lager du den litt tykk så metter den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er formålet?

For min del synes jeg ikke havregrøt metter så veldig eller særlig lenge og det blir fort en del kalorier om jeg skal ha litt volum.

Da spiser jeg heller en fet frokost med for eksempel egg, bacon, gulrot og tomat. Stabilt blodsukker og mett i timesvis. Kanskje mer kalorier enn havregrøt, men sum summarum kan det fort bli mindre kalorier om man ikke er sulten igjen etter et par timer. :)

Ellers er det jo en del frukt som metter ganske bra i forhold til volum. Før jeg begynte å bruke frukt som hovedkarbkilde til enkelte måltid var jeg overbevist om at frukt bare var dessert eller mellommåltid, men jeg føler faktisk at det metter ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er formålet?

For min del synes jeg ikke havregrøt metter så veldig eller særlig lenge og det blir fort en del kalorier om jeg skal ha litt volum.

Da spiser jeg heller en fet frokost med for eksempel egg, bacon, gulrot og tomat. Stabilt blodsukker og mett i timesvis. Kanskje mer kalorier enn havregrøt, men sum summarum kan det fort bli mindre kalorier om man ikke er sulten igjen etter et par timer. :)

Ellers er det jo en del frukt som metter ganske bra i forhold til volum. Før jeg begynte å bruke frukt som hovedkarbkilde til enkelte måltid var jeg overbevist om at frukt bare var dessert eller mellommåltid, men jeg føler faktisk at det metter ganske bra!

Jeg skal ned i vekt, og holder 1500 kalorier om dagen. Derfor vil jeg gjerne spise meg så mett som mulig innenfor disse kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt, og holder 1500 kalorier om dagen. Derfor vil jeg gjerne spise meg så mett som mulig innenfor disse kaloriene.

Skjønner.

Vel, grønnsaker er nok din beste venn, men jeg hadde nok vurdert å bytte ut havregrøten med egg + bacon + grønnsaker til frukost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Vel, grønnsaker er nok din beste venn, men jeg hadde nok vurdert å bytte ut havregrøten med egg + bacon + grønnsaker til frukost. :)

Bacon er vel ikke helt ideelt for noen som slanker seg, da kan hun heller spise et ekstra eller cc /noe som gir mer volum for kaloriene om det er det å bli så mett som mulig av kaloriene hun ser etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon er vel ikke helt ideelt for noen som slanker seg, da kan hun heller spise et ekstra eller cc /noe som gir mer volum for kaloriene om det er det å bli så mett som mulig av kaloriene hun ser etter

Hvorfor er ikke bacon ideelt?

Selv spiser jeg til frukost hver morgen 5 egg + 50 g bacon og havner på omtrent 1800 kcal for dagstotalen på fridager nå når jeg er på diett. Kan selvsagt erstatte bacon med kokt skinke om man vil redusere litt kalorier, men man skal ikke være redd for fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er ikke bacon ideelt?

Selv spiser jeg til frukost hver morgen 5 egg + 50 g bacon og havner på omtrent 1800 kcal for dagstotalen på fridager nå når jeg er på diett. Kan selvsagt erstatte bacon med kokt skinke om man vil redusere litt kalorier, men man skal ikke være redd for fett.

Ingenting galt med bacon om man vil slanke seg, vel? Spiser "hauger" av bacon selv, sammen med egg (hele egg, gidder ikke bry meg med å skille dem), og vekta går nedover, den :)

Såklart - jeg er helt for det at man kan spise hva som helst og fortsatt gå ned i vekt, men trådstarter ønsket tips på ting hun kunne spise mye av i forhold til kaloriene, ergo vil da 50 g bacon tilsvare rundt 170 kcal, som igjen er rundt 6-700 gram grønnsaker:P Altså; mye for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart - jeg er helt for det at man kan spise hva som helst og fortsatt gå ned i vekt, men trådstarter ønsket tips på ting hun kunne spise mye av i forhold til kaloriene, ergo vil da 50 g bacon tilsvare rundt 170 kcal, som igjen er rundt 6-700 gram grønnsaker:P Altså; mye for lite

Ja, det er sant at kaloritettheten er noe høyere, men samtidig vil to egg, fire-fem baconfilet skiver og en drøss grønnsaker mette svært lenge, og man kan ende opp med å spise et måltid mindre, dermed vil kaloribalansen bestå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at kaloritettheten er noe høyere, men samtidig vil to egg, fire-fem baconfilet skiver og en drøss grønnsaker mette svært lenge, og man kan ende opp med å spise et måltid mindre, dermed vil kaloribalansen bestå ;-)

Men når man skal ned i vekt på en spesiell diett (og holde seg til 1500kcal om dagen) legger man vel gjerne opp en slags plan som inkluderer både frokost, lunsj, middag og kvelds og må da holde seg til den planen uansett (kroppen vil nok gjerne føle seg litt sulten på kaloriunderskudd uansett hvor stort/lite dette underskuddet er:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...