Jump to content
Marna

Hva studerer du?

Recommended Posts

Fortsetter under...

Guest

Studerer fysioterapi, men har mest lyst til å studere naprapati til neste år! Fagene som studeres er anatomi, fysiologi, nevrologi, treninglære++

Da kan jeg til slutt jobbe på en klinikk med behandling av plager i muskelskjelett-systemet.

Tar bachelor i historie, og planen er deretter en mastergrad.

Veldig spennende om en liker historie.

Er på en forelesning i ny og ne (sist semester 0) da jeg jobber mye, men trives bedre med selvstudier :)

bachelor i shipping management. Du får kunnskap om skip og skipsoperasjoner, med spesialisering på havneoperasjoner, logistikk og befraktning. :) Det er veldig interessant, verdifull og aktuell kunnskap rettet mot et stort næringsliv.

Studerer fysioterapi, men har mest lyst til å studere naprapati til neste år! Fagene som studeres er anatomi, fysiologi, nevrologi, treninglære++

Da kan jeg til slutt jobbe på en klinikk med behandling av plager i muskelskjelett-systemet.

Får jeg spørre om hvorfor du heller vil studere naprapati? Hva er dine erfaringer med fysioterapi?

Jeg står veldig midt mellom selv, mange sier jeg bør studere fysioterapi, mens naprapatene jeg kjenner sier at det er mye lurere å studere naprapati!

Annonse

Studerer biologi. UiO.

Hvordan har ting sex. Alt handler om sex.

Hvorfor har vi sex? For å spre genene våre? Bullshit :p

Handler om at sex er digg. Derfor. Ferdig :p Dyr driver ikke med familieplanlegging.

Men greit. Bøckmann holder en del artige foredrag her :D

Studerer Informasjonsystemer og IT ledelse.

Går ut på å lære seg å bli en god IT-leder med organisasjonkunnskaper. Slik at vi blir nøkkelpersoner for bedrifter som ønsker å endre, videreutvikle, eller fornye deres IT-system(er). Kan også jobbe med det meste innen IT (såkalt IT-konsulent), men hovedsakelig ikke noe hardcore programmering.

Enda en sykepleiestudent her, så trenger ikke videre forklaring. Eneste yrket jeg med 100% sikkerhet har hatt lyst å bli siden prinsessestadiet i 4-6-års alderen. :p Har "bare" kavet meg gjennom første semester foreløpig, så nå er det medikamentregningeksamen og rett i praksis i løpet av 4 uker. Trives veldig!

Guest
Får jeg spørre om hvorfor du heller vil studere naprapati? Hva er dine erfaringer med fysioterapi?

Jeg står veldig midt mellom selv, mange sier jeg bør studere fysioterapi, mens naprapatene jeg kjenner sier at det er mye lurere å studere naprapati!

Hei! Naprapati handler mye mer om manuell behandling av muskelskjelett-systemet, og kun det. Som naprapat jobber du i klinikk. Fysioterapi, derimot, er veldig mye bredere. Her kan du jobbe med alt mulig, og ikke spesielt plager relatert til muskler og skjelett. Naprapater kan i tillegg manipulere skjelettet på samme måte som kiropraktorer.

Guest noen123

Studerer nautikk på Fagskolen i Ålesund. Skal med andre ord lære meg å kjøre båt :)

Jeg studerer til å bli administrasjonskoordinator (tidenes lengste tittel ja). Satser på å få en jobb i hjertet av bedriften der jeg er personen som holder styr på ting og tang.

Annonse

Nylig ferdig med Master i idrettsvitenskap (idrettspsykologi). Tidligere gjennomført bachelor faglærer i kroppsøving og idrettsfag. I tillegg har jeg tatt PT. Er dermed på jakt etter jobb, helst i Oslo. Tar gledelig i mot tips og jobbtilbud :)

Jeg tar bachelor i HR (human resources) og personalledelse :) Det går ut på hvordan forvalte de menneskelige ressursene i en organisasjon; å rekruttere, lede og utvikle mennesker. Hvordan få folk til å fungere sammen, motivere dem. Veldig spennende og definitivt et studie som blir enda viktigere og mer kjent i fremtiden!