Gå til innhold

"Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?


SamGold

Anbefalte innlegg

Personlig erfaringer: Har opplevd at en kom bort og var ganske masete flere ganger. Jeg har samboer og sa klart i fra. Begge trener fast på likt tidspunkt så nå er det bare kleint :/

Men, har man sosiale antenner så funker det nok veldig bra:)

Så noen over her mente det var lurt å tilby seg å hjelpe jenta med teknikken. Hadde det vært meg, hadde gutten bare fått et ironisk smil tilbake, og satt på headphones...:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så noen over her mente det var lurt å tilby seg å hjelpe jenta med teknikken. Hadde det vært meg, hadde gutten bare fått et ironisk smil tilbake, og satt på headphones...:p

eneste tilfellene det funker er jo selvfølgelig om man har god teknikk selv, og jenta ikke har det. Jeg hadde nok også sett rart på fyrn, for jeg vet at om jeg løfter feil eller gjør noe galt, så er hele den eldre garden på haralds der for å rette på meg og hjelpe:D (håper da virkelig ikke de gjør det for å sjekke meg opp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er så sant Astrid Kristine , de "veteranene" der passer godt på at folk ikke skal trene feil...:)

Ikke det at jeg tror at jeg selv alltid har perfekt teknikk, men, jeg hadde aldri hørt på en eller annen random fyr, hvordan i H skal jeg vite at han har peil liksom:p

Enkelt... be han forklare hvorfor teknikken er feil, og så begrunne begrunnelsene sine.

Det tar deg ett, kanskje to, minutt... og så kan det hende at du får fikset teknikken. Eller avslørt inkompetansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mer praktisk enn å bare smile nedlatende og ta på hodetelefonene. Man kan jo lære noe :p

Men joa, øyeblikkets kleinhet og alt det der. Er jo veldig forståelig.

Det er bare ofte sånn, utifra min egen oppfatning, at det er de som er noe viderekomne som er sikrest på egen teknikk og derav avviser flks forsøk på å hjelpe.

Kan omtrent se for deg dunning-kruger-kurven for å se hvor åpen man er for teknikkhjelp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de velmenende veteranene.

:)

Forøvrig - det går jo fint an å smile, snakke litt sammen og føle at en er litt i "støtet" uten at det betyr noe annet enn at det er kjekt å være på trening, kjekt å være mann - eller jente - og ferdig med den. Det krever imidlertid, som nevnt flere ganger ovenfor, at en har et minstemål av sosiale antenner, uavhengig av ens kjønn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bedt ut av et fyr som spottet meg i weighted pushups engang (får jo ikke av og på vektskivene selv...), og det var ikke noe kleint ved å avvise ham for det. Hadde antakeligvis sagt ja om jeg ikke hadde samboer, han hadde tross alt svære biceps :p Det er verre med de som stirrer intenst hele tiden. Jeg skjønner også at det er innafor å stirre om jeg har hatt litt uflaks gjennomsiktige tights og råsa undertøy under bøyen, men når jeg bare står der og henger så SER JEG I SPEILET AT DERE FREMDELES STIRRER. Eneste grunnen til å stirre er som sagt under bøy med gjennomsiktig tights og for å vurdere teknikk. Vil man ha noen til sengs så spør man dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereseHag nevner at det ble kleint i ettertid. Akkurat det tror jeg kan være litt kjedelig og kanskje ødelegge konsentrasjonen for treninger fremover, men kanskje verre for den som får nei en den som sier nei.

Så her kommer jeg fram til at det værste du kan få er et nei, men en må takle et nei.

Alltid vært på studio for å trene jeg, men setter stor pris på de fine motivasjonene som deler samme interesse som meg.

Skulle jeg nå lagt inn et tips ville det være å by på en kopp kaffe en dag, Baby steps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekking? anstrengt. Bli kjent "tilfeldig" under uanstrengt samtale? Moro! :D gjerne flere sånne små korte samtaler over tid, samt oppmuntrende smil ved forsøk på tunge løft, eller bare når en møter opp på gymmet for ørtenden gang og trener på samme tidspunkt. sånt er gøy. også for oss som ikke er single ;) fint å ha "gym-venner" også, da unngår du at det blir kleint og du får en fin sjanse til å finne ut om det finnes håp om å se hva som befinner seg bak den superstramme tightsen, som likevel allerede har avslørt det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekking? anstrengt. Bli kjent "tilfeldig" under uanstrengt samtale? Moro! :D gjerne flere sånne små korte samtaler over tid, samt oppmuntrende smil ved forsøk på tunge løft, eller bare når en møter opp på gymmet for ørtenden gang og trener på samme tidspunkt. sånt er gøy. også for oss som ikke er single ;) fint å ha "gym-venner" også, da unngår du at det blir kleint og du får en fin sjanse til å finne ut om det finnes håp om å se hva som befinner seg bak den superstramme tightsen, som likevel allerede har avslørt det meste ;)

dhMeAzK.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bedt ut av et fyr som spottet meg i weighted pushups engang (får jo ikke av og på vektskivene selv...), og det var ikke noe kleint ved å avvise ham for det. Hadde antakeligvis sagt ja om jeg ikke hadde samboer, han hadde tross alt svære biceps :p Det er verre med de som stirrer intenst hele tiden. Jeg skjønner også at det er innafor å stirre om jeg har hatt litt uflaks gjennomsiktige tights og råsa undertøy under bøyen, men når jeg bare står der og henger så SER JEG I SPEILET AT DERE FREMDELES STIRRER. Eneste grunnen til å stirre er som sagt under bøy med gjennomsiktig tights og for å vurdere teknikk. Vil man ha noen til sengs så spør man dem ut.

Da stemmer jeg for at det også må være lov under strakmark. Og slem pike-maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovisa
Da stemmer jeg for at det også må være lov under strakmark. Og slem pike-maskinen.

Kanskje nokon skulle ha laga ei liste? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemmer jeg for at det også må være lov under strakmark. Og slem pike-maskinen.

Kanskje spesielt snill pike/slem pike maskinen? :nin:

På treningssenteret der jeg trener har de satt denne maskinen helt innerst i et hørne, slik at man sitter mot veggen. Og nei, det er ikke speil på den veggen.

For øvrig: hvorfor gjøre "sjekking" til en egen greie? Man er på et sted med mange mennesker, det å snakke med hverandre og bli kjent er ikke rakettvitenskap. Spørsmålet "vil du bli med og ta en kaffe en dag?" burde heller ikke være spesielt vanskelig å flette inn på et naturlig sted, ei heller bør det være en uoverkommelig oppgave å takle svaret en får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje spesielt snill pike/slem pike maskinen? :nin:

På treningssenteret der jeg trener har de satt denne maskinen helt innerst i et hørne, slik at man sitter mot veggen. Og nei, det er ikke speil på den veggen.

Ja/nei-maskinen? Står snudd mot veggen der jeg også trener, men det er vel uansett ikke så fryktelig mye å se på uansett under den. Lite rumpe å nistirre på.

Edit:

Dette er slem pike-maskinen:

b06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...