Gå til innhold

"Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?


SamGold

Anbefalte innlegg

Dette har med innstilling å gjøre. De fleste menn har vel som ultimat mål å havne til sengs med disse attraktive damene. Dermed blir det hele et spill, hvor de har noe å tape. Hvis man i stedet klarer å være tilfreds med status quo og ikke har denne baktanken så blir denne dynamikken snudd på hodet. Å komme i prat med en attraktiv dame blir dermed i seg selv en liten positiv oppmuntring, og så blir bonusen større og større etter hvert som man skrider frem. Da blir også terskelen for å våge å ta kontakt lavere, og en følge av dette blir at man bygger seg en liten hær av attraktive bekjente - med dertil hørende større sjanse for å få napp hos en av dem.

Se dette i forhold til en hverdag der en mann er desperat etter et ligg, og hver eneste attraktive dame han ser blir et hinder som må overkommes og nedkjempes.

Igjen, så er jeg helt enig med det du sier og det er slik jeg søker å leve livet mitt.

Jeg er 29 år gammel nå og det begynner å bli ganske lenge siden jeg var desperat eller spilte noen form for spill.

Allikevel registrerer jeg at blant alle ekspertene på forumet, så er det bare en som faktisk har fått seg kjæreste på treningssenteret og det var kanskje han som snakket lavest av alle her i tråden.

Selv har jeg blitt kjent med flere jenter på senteret, men dette har vært i situasjoner hvor hun omtrent har servert seg selv på sølvfat til meg. Den første var en jente som jeg begynte å smile til og som begynte å smile til meg. Plutselig en dag sto vi ved siden av hverandre og begynte å snakke. Veldig naturlig.

Slike situasjoner er enkle. Det er med ett litt vanskeligere om det er en jente du fatter interesse for som aldri trener knebøy sammen med deg, gjerne har musikk på øret og kanskje i tillegg er litt sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, akkurat det der er litt for drøyt for min del. Men kan jo være gøy med nye opplevelser en gang i blant, bare i litt mildere former. Men sier stopp her! Man skal jo være mystisk har jeg lært! :p

Det du snakker om er "å leke" litt. Det er gøy å leke, og ikke noe i veien for å få med seg både en god latter om noe ikke er som man håpet eller en god opplevelse om noe var bedre. Men enig med deg - Smil blir litt vel...drøyt ;) Cat people, derimot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt 5 kjærester, hver eneste jente sa at de tente på at jeg kikte de på munnen når de snakket første gang jeg traff på de. Høres dumt ut, men for meg har bare dette lille trikset hjulpet meg veldig mye. Hahahah!!!

Merkelig.

Jeg har hørt om dette fenomenet før og praktiserer det egentlig selv når jeg er rundt en jente jeg liker (ser på generelt hele ansiktet egentlig), men trodde ikke det var noe jenter var bevisst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, så er jeg helt enig med det du sier og det er slik jeg søker å leve livet mitt.

Jeg er 29 år gammel nå og det begynner å bli ganske lenge siden jeg var desperat eller spilte noen form for spill.

Allikevel registrerer jeg at blant alle ekspertene på forumet, så er det bare en som faktisk har fått seg kjæreste på treningssenteret og det var kanskje han som snakket lavest av alle her i tråden.

Selv har jeg blitt kjent med flere jenter på senteret, men dette har vært i situasjoner hvor hun omtrent har servert seg selv på sølvfat til meg. Den første var en jente som jeg begynte å smile til og som begynte å smile til meg. Plutselig en dag sto vi ved siden av hverandre og begynte å snakke. Veldig naturlig.

Slike situasjoner er enkle. Det er med ett litt vanskeligere om det er en jente du fatter interesse for som aldri trener knebøy sammen med deg, gjerne har musikk på øret og kanskje i tillegg er litt sjenert.

Igjen, jeg skjønner ikke helt denne fikseringen på akkurat det å ha "fått seg noe" på treningssenteret. "Sjekking" er ikke forskjellig fra annen sosial interaksjon, det er ikke noe spesielt ved det. Ikke en gang på treningssenteret.

Eksempelet du nevner med den litt sjenerte damen som holder seg for seg selv og isolerer seg med musikk på øret er også fryktelig enkelt: la henne være i fred. Det er skrikende åpenbart at hun ikke ønsker kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 5 kjærester, hver eneste jente sa at de tente på at jeg kikte de på munnen når de snakket første gang jeg traff på de. Høres dumt ut, men for meg har bare dette lille trikset hjulpet meg veldig mye. Hahahah!!!

Viss noen hadde stirret på munnen min hele tiden hadde eg blitt nervøs og trodd at eg hadde smuler elle noe rundt munnen.... Eller at personen bare tenkte hva han kunne putte inni munnen min... Haha dirty mind:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempelet du nevner med den litt sjenerte damen som holder seg for seg selv og isolerer seg med musikk på øret er også fryktelig enkelt: la henne være i fred. Det er skrikende åpenbart at hun ikke ønsker kontakt.

Ikke nødvendigvis.

Når jeg trener setter jeg musikken på fult og er konsentrert, men det er bare å prate til meg i pausene. Jeg skravler alltid!

Så selv om man virker isolert med musikk og i sin egen verden så betyr det ikke at man ikke vil ha kontakt. Så lenge man bryter inn i pausene eller mellom øvelsene så er det greit.

Forstyrrer man mitt i et sett, det er fy fy, dårlig gymeoppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis.

Når jeg trener setter jeg musikken på fult og er konsentrert, men det er bare å prate til meg i pausene. Jeg skravler alltid!

Så selv om man virker isolert med musikk og i sin egen verden så betyr det ikke at man ikke vil ha kontakt. Så lenge man bryter inn i pausene eller mellom øvelsene så er det greit.

Forstyrrer man mitt i et sett, det er fy fy, dårlig gymeoppførsel.

Jo, men så signaliserer du gjerne også mer mottakelighet i pausene. :-) Man ser på et menneske om det er mottakelig, det var det som var hovedpoenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tru at sjekking på treningssenteret er akkurat like greit som alle andre steder. Jeg lever et aktivt liv og min største motivasjon er selve treningsgleden. Det må være vektløfting, løping, sykling, svømming, gåturer, fjellturer, kayaking eller what so ever. For meg betyr det mye at min fremtidige partner deler mitt interesse og gleden ved selve livsstilen. Jeg ser derfor gymmet som et sjekkested med potensiale! ...og det er ikke bare fordi det nesten bare er der jeg møter folk jeg ikke allerede er kjent med :blush:

Snakk, lytt, spør, smil, slapp av og ikke ta deg selv eller andre så høytidelig, man vinner ikke hvis man ikke prøver. K.I.S.S! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men så signaliserer du gjerne også mer mottakelighet i pausene. :) Man ser på et menneske om det er mottakelig, det var det som var hovedpoenget.

Ikke nødvendigvis. Trener jeg bein går jeg som regel frem og tilbake i pausen.

Man kan aldri være for konkluderende. Du vil først vite om en person vil snakke med deg om du faktisk tar et initiativ til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Trener jeg bein går jeg som regel frem og tilbake i pausen.

Man kan aldri være for konkluderende. Du vil først vite om en person vil snakke med deg om du faktisk tar et initiativ til å gjøre det.

Det er ikke min erfaring. Hvis noen aktivt setter opp blokkeringer (har på øretelefoner med musikk, holder seg for seg selv, unngår blikkontakt) så er det sterke signaler om at de ikke ønsker kontakt. Klart, tar man kontakt det blir muligens en pinlig affære hvor de holder det gående med høflighetsfraser mens de flakker med blikket og leter etter unnskyldninger for å slippe unna, men i det store og det hele er det best å la være.

Det er verdt å tenke på for den som faktisk er åpen for kontakt også - ikke send ut signaler om det motsatte. Møt blikkene til folk, nikk og hils. Ta ut den ene øreproppen. Alt dette er signaler som sier at man er mottakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. Hvis noen aktivt setter opp blokkeringer (har på øretelefoner med musikk, holder seg for seg selv, unngår blikkontakt) så er det sterke signaler om at de ikke ønsker kontakt. Klart, tar man kontakt det blir muligens en pinlig affære hvor de holder det gående med høflighetsfraser mens de flakker med blikket og leter etter unnskyldninger for å slippe unna, men i det store og det hele er det best å la være.

Det er verdt å tenke på for den som faktisk er åpen for kontakt også - ikke send ut signaler om det motsatte. Møt blikkene til folk, nikk og hils. Ta ut den ene øreproppen. Alt dette er signaler som sier at man er mottakelig.

En kan være så uenig med HenrikWL en bare orker, men dette er faktisk universell kroppsspråk. Vil du være "åpen", må kroppsspråket ditt være deretter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempelet du nevner med den litt sjenerte damen som holder seg for seg selv og isolerer seg med musikk på øret er også fryktelig enkelt: la henne være i fred. Det er skrikende åpenbart at hun ikke ønsker kontakt.

Både ja og nei.

Det er korrekt at hun ikke akkurat inviterer kontakt om hun oppfører seg slik, men det er på ingen måte en klar indikator på at hun ikke ønsker kontakt.

Hun jeg snakket med i heisen tidligere i uken så ikke på meg med en gang og hun hadde også på seg øretelefoner. Når hun så at jeg snakket til henne, tok hun de av og smilte.

Det er det samme på byen også. Det er ikke alle jentene som står på bardisken med lillefingeren i munnen og sender ut "knull meg" blikk. Noen er faktisk nervøse og sjenerte og håper at noen skal komme bort, selv om de synes det er skummelt.

Jeg har ligget med over 100 kvinner, så jeg har opplevd de fleste variantene nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være så uenig med HenrikWL en bare orker, men dette er faktisk universell kroppsspråk. Vil du være "åpen", må kroppsspråket ditt være deretter også :)

Ingen tvil om det.

Faktisk er det det beste rådet jeg kan gi til jenter om de ikke selv tar kontakt og ønsker å tiltrekke seg flere menn. Vær åpen og ikke se farlig ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...