Gå til innhold

"Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?


SamGold

Anbefalte innlegg

SamGold, forumet hadde ikke vært det samme uten deg! ilu

Du er sikkert den eneste som mener det. :)

De (svært) få gangene jeg har tatt initiativet har det endt med avslag. I begge tilfellene har mannen virket interessert, men ble tilsynelatende brydd da jeg intiterte til kontakt. Så NO MORE!! ;)

Tja...

En ting både menn og kvinner gjør lurt i å huske er at alle parter kan være nervøse, særlig i en uvant situasjon. Det er ikke så ofte kvinner 'sjekker', så kanskje han bare ble satt ut? Jeg vet med 100% sikker at jeg har trodd jenter har avvist meg og vært totalt uinteressert, når de faktisk har vært superinteressert. Og jeg vet med 100% sikkerhet at jeg også kan ha oppført meg på en måte hvor jeg ikke har vært tydelig om min interesse. Ting er ikke alltid som de kan virke på overflaten.

Jeg har faktisk fått et par lapper på lesesalen fra jenter og synes det er superkult når jenter tar initiativ, men det er ikke noe jeg forventer i Norge.

Om ingen gjør noe som helst, og alle mannfolk sitter å roper på likestilling fortsetter vi som keyboard-warriors ut 2015 også.

Sant det. Hjelper ikke å gå rundt med imaginary lat syndrome og tro at jentene skal ta intiativ. Det skjer ikke i Norge. ;) Hysterisk video, by the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definer sjekket opp. Var dette småprat eller var han direkte og spurte deg ut? Antar at han ikke var av interesse basert på hvordan du skriver dette? :)

Forstår ikke hvordan du kan tolke at han ikke var interessert, da jeg skrev klart at han prøvde å sjekke meg opp :p Etter en del småprat spurte han meg om jeg ville bli med ut siden det tross alt var 16. mai. Da sa jeg at jeg skulle lese til eksamen (som er sant), og så spurte han meg om jeg skulle noe på 17. mai, og da sa jeg at jeg også måtte lese. Så jo, han prøvde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan du kan tolke at han ikke var interessert, da jeg skrev klart at han prøvde å sjekke meg opp :p Etter en del småprat spurte han meg om jeg ville bli med ut siden det tross alt var 16. mai. Da sa jeg at jeg skulle lese til eksamen (som er sant), og så spurte han meg om jeg skulle noe på 17. mai, og da sa jeg at jeg også måtte lese. Så jo, han prøvde seg.

Jeg spurte fordi jeg vet at noen jenter tror at en gutt sjekker de opp bare han åpner munnen, så jeg lurte bare på hva som skjedde. Høres ikke ut som du var spesielt interessert uansett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket ikke, men snakket med en ny jente på trening i dag. God stemning. Liker henne veldig godt, så har ikke tenkt å gi noen detaljer i tilfelle hun skulle lese. :)

Har sett Mark Manson bli rost opp i skyene av flere her inne og meg bekjent er dette en mann som lærer menn å snakke med kvinner. Så, er det noen av dere tilhengerne hans som ikke bare har lest boken, men praktiserer den også?

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opererer på frontlinjene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket ikke, men snakket med en ny jente på trening i dag. God stemning. Liker henne veldig godt, så har ikke tenkt å gi noen detaljer i tilfelle hun skulle lese. :)

Har sett Mark Manson bli rost opp i skyene av flere her inne og meg bekjent er dette en mann som lærer menn å snakke med kvinner. Så, er det noen av dere tilhengerne hans som ikke bare har lest boken, men praktiserer den også?

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opererer på frontlinjene. :)

Det hadde vært alle tiders hvis du laget en egen loggbok med gymhistorier. Nå kommer jo de korte anekdotene rundt i alle mulige tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er det annerledes å sjekke opp noen på treningssenteret enn andre steder som ikke er av type "ut på byen/fest", f.eks via skole/jobb, matbutikken, på legekontoret, i skisporet, i nabolaget osv.

For meg er treningssenteret noe annerledes og et nei-sted fordi det er det ene stedet hvor jeg kan tenke kun på meg selv og ingen andre. Mitt fristed. Skole/jobb er også for meg uaktuelt ettersom jeg foretrekker å "don't shit where you eat". Mens skispor, matbutikk og nabolaget kan være en hyggelig "hverdagssjekke-arena" :) (legekontoret er jeg mer skeptisk til, kommer an på hvilken ærende man er der i ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er treningssenteret noe annerledes og et nei-sted fordi det er det ene stedet hvor jeg kan tenke kun på meg selv og ingen andre. Mitt fristed. Skole/jobb er også for meg uaktuelt ettersom jeg foretrekker å "don't shit where you eat". Mens skispor, matbutikk og nabolaget kan være en hyggelig "hverdagssjekke-arena" :) (legekontoret er jeg mer skeptisk til, kommer an på hvilken ærende man er der i ..)

Tenkt tanken selv i det siste. Treningssenteret for meg er en "pain free zone", hvor jeg kan komme, løfte jern, stirre ut i ingenting i pausene og bare være litt for meg selv. Enten det eller ta helt av med Magnatgjengen, ha det gøy, prate skit, men poenget står.

Om jeg legger an på noen der, eller dater ei, uansett hvor keen jeg er, så risikerer jeg å miste dette fristedet. DET er faktisk ikke noe jeg er villig til å risikere. Dette henger tett sammen med hvordan jeg takler at "ting går skeis", vel å merke. Jeg er ikke helt "der" enda hvor jeg kan henge med en "eks" fire-fem dager i uka, 3-4 timer pr dag.

Klarer man å tune sånt ut, så seff, hvorfor begrense seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn at som menneske blant mennesker, sosiale flokkdyr, må jeg forvente at noen vil kunne prøve å ta kontakt med meg. Vil jeg drive med mitt for meg selv uten kontakt med andre, så unngår jeg å oppsøke steder der andre mennesker også oppholder seg.

Det fremstår for meg som å komplisere ting for seg selv unødig hvis man forventer å få være totalt isolert midt i en sosial arena og irriterer seg over folk som ikke er tankelesere og dermed ikke skjønner at akkurat en selv ikke ønsker kontakt med noen, av noe slag.

Det sagt, er selvsagt mye kommunikasjon ikke-verbal og det er fullt mulig å signalisere med kroppsspråk klart og tydelig at kontakt ikke er ønskelig. I tillegg finnes det jo også så klart mennesker som ikke eier sosiale antenner og som ikke skjønner tegninga selv om forklarer dem det rett ut - men igjen, disse finnes overalt og den eneste måten å unngå disse på er å aldri møte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med t-skjore som det står "fuck off" på når jeg trener, det funker ganske greit :)

Men ja, HenrikWL, men kan ikke forvente noe av andre mennsker. Jeg forventer aldri noe på noen arenaer fordi mennesker kan være så totalt forskjellig. Og da tror jeg ikke det er fordi folk er dumme eller ignorante, men at man rett og slett har ulike behov. Det er jo hyggelig hvis noen prøver seg på meg på trening, men mest sannsynlig vil jeg ikke skjønne at det var nettopp det de gjorde fordi jeg ikke er "der". Så blir ikke sur eller aktivt velger det bort, jeg bare er ikke i den "modusen". Men så finnes det jo ingen regler uten unntak da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er treningssenteret noe annerledes og et nei-sted fordi det er det ene stedet hvor jeg kan tenke kun på meg selv og ingen andre. Mitt fristed.

Tror det er veldig viktig å tenke sånn både fordi det å bruke tid der blir en bra greie, samtidig som trening også er en litt personlig greie.

Jeg har et godt øye til enkelte av damene som jeg ofte trener samtidig med, men holder det til et hyggelig smil når blikk møtes, eller bare litt lett hei, og går det bra, når det passer. Direkte sjekking syntes jeg ikke passer, det får holde at man prøver å gi et godt inntrykk, og være hyggelig og behagelig å omgåes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...