Jump to content
Bønna

Lage min egen PWO

Recommended Posts

En blanding av at PWO produkter ofte er dyrt, og de fleste er laget for å gi ekstra pump på trening, så tenker jeg å lage min egen :)

Jeg ønsker å bruke denne før intervall/tabata/bootcampøkter også, så derfor er det ønskelig med noe melkesyrehemmende, og beta alnine kan vel til en viss grad hjelpe til her. Foreløpig er oppskriften:

Koffeintablett (200mg) (skal da svelges seperat, ikke blandes i PWOn :p)

BCAA (7200mg)

Elektrolytter (er i BCAA'n som jeg har kjøpt)

Beta alanin (3200mg)

(kreatine monohydrat 5000mg, men lurer på om jeg skal ta den etter trening istedet)

Synspunkter på hvordan den ser ut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Ja,var slik jeg også har oppfattet det. 5g, hver dag, livet ut! ;) Så tar det kanskje i shaken etter trening, da jeg kan bli litt småkvalm om jeg tar det for tett på før trening. Og det vil jeg jo gjøre med PWOen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merker ikke noen signifikant forskjell på om jeg tar kreatine før eller etter trening, eller på morgenen for den del :) Det er vel også kommet flere rapporter på at det er ikke viktig når man tar det på dagen, bare man er noenlunde konsekvent, som Aurelius påpekte tidligere her :)

Er dog fortsatt interessert i syn på PWOen min, om det er noe mer som bør være med? På en annen nettside, var det nevnt L-citrulline og L-carnitine, men vet ikke hvor mye utslag det har? Evt andre ting? Synspunkter på dosering mottaes også med takk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Tror rett og slett at veldig få folk har prøvd å sette sammen noe selv og stort sett har kjøpt ferdig.

Jeg har eksperimentert med litt forskjellig og har endt opp med at jeg tar beta-alanine, koffein, kreatin(varierer litt når jeg har dette da) og taurin før trening.

Der de to viktigste for at jeg skal få litt ekstra piff er beta-alanine og koffein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piffen er godt ivaretatt med koffein og beta alanine ja :)

Elektrolytter er det jo også, så væskebalansen skal være i boks :)

Er mest mtp utholdenheten og melkesyrehemmende stoffer, jeg er litt usikker. Har lest meg fram til at Citrulline Malate/L-Citrulline kan hjelpe mot melkesyredannelse. Så har bestilt meg Citrulline Malate.

Bestilte meg også L--Carnitine, for det kan hjelpe til med å utnytte energi fra fett. Litt mer skeptisk til denne, men Citrulline Malate føler jeg kanskje var noe som kan være godt egnet til den PWO'en jeg trenger til cardio/tabata økter :)

Så da blir oppskriften jeg skal prøve:

Koffeintablett (200mg) (skal da svelges seperat, ikke blandes i PWOn :p)

BCAA (7200mg)

Elektrolytter (er i BCAA'n som jeg har kjøpt)

Beta alanin (3200mg)

Citrulline Malate (2000mg)

L-Carnitine (1500mg)

kreatine monohydrat 5000mg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har L-carnitine hjemme jeg også og brukte det fast, men sluttet fordi jeg fikk så mye halsbrann av det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte alle nootropicsene og stimulantene de hadde på bulkpowders og laget eget pulver. Skulle jeg gjort noe annerledes tror jeg kanskje jeg hadde reseptert noe greier til meg selv og malt det opp og hatt i mixen. Acetyl-L-Carnitine har hvertfall sin plass. Samme med L-Tyrosine og koffein. Glucoronenactone og DMAE eller hva de tnå heter merket jeg ingenting av, selv om jeg tok 5g av hver på tom mage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tar beta-alanin kun i den hjemmelagde PWO'en, og den tar jeg før trening :)

Trener 6 dager i uka, 4 x styrke, 2 x cardio type intervall/tabata/boowcamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Tar beta-alanin kun i den hjemmelagde PWO'en, og den tar jeg før trening :)

Trener 6 dager i uka, 4 x styrke, 2 x cardio type intervall/tabata/boowcamp

Det bør i grunn gå greit å ta det 6 ganger i uken, men i grunn så bør du ta det hver dag. Slik som kreatin. Effekten man vil ha fra beta-alanin er nemlig ikke akutte. Bør vel også nevnes at doseringen skal ligge mellom 3.2-6.4g hvis jeg husker riktig, men hvis du merker noe effekt ved 3.2g så er det nok bare til å kjøre på videre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...